Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Lekker bezig Martijn. Gooit er weer met coole goodies tegenaan!

Hoe ga je het aanpakken met het aansluiten van het hydro druklager?

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Piet

Die ene klepgeleider had wel erg veel speling inderdaad, maar eerlijk  gezegd vond ik de rest van de geleiders aan de uitlaatzijde eigenlijk ook te veel speling hebben.
Ik zou ze gewoon alle tien vevangen .

Martijn_B

Ze hebben allemaal wat speling, maar deze viel echt duidelijk buiten de boot van kanshebbers om te blijven zitten. Ik wil toch kijken of ik eens kan meten met een meetklokje voor ik ga vervangen, ben wel benieuwd wat het doet aan speling tov de marge.

Een beetje speling verwacht ik toch te houden, omdat ik de kleppen niet vervang. Zo lang het maar netjes binnen de marge is.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

petrolhead2.5

super bezig man, ben benieuwd hoe het blokje straks draait. Succes verder  ;)

Piet

Je zou dan eerst de stelen van de uitlaatkleppen eens kunnen opmeten.
Kom er anders nog eens mee langs.
De speling aan de uitlaatzijde ligt vrijwel zeker voor allemaal buiten de marge vrees ik.
Klepgeleiders vervangen zijn nou ook de kosten niet meer.

You have to go all the way now!

mitchelli

Citaat van: mitchelli op 22-09-2013 21:34:41
Lekker bezig Martijn. Gooit er weer met coole goodies tegenaan!

Hoe ga je het aanpakken met het aansluiten van het hydro druklager?

Wordt ik nu genegeerd of is het zo'n stomme vraag?  ;D

En ik zou zeker alle klepgeleider spelingen controleren met meetklokje. Denk dat je gaat huilen als hij ineens olie gaat gebruiken na een paar 1000 km. Die klepgeleiders vervangen is nogal een secuur klusje. Volgens mij moet de kop 80 graden zijn om ze eruit en erin te tikken....

Piet

Ff wachten tot vrouw/of vriendin een poosje van huis is, de oven opstoken en ......  ;D ;D

Ik heb het op een afgeschreven S90 kop uitgeprobeerd...bij kamertemperatuur, bij 100 Gr. En bij 200 Gr.
Maakte niks uit..ging bij 100 of 200 Gr. niet beter dan bij kamertemperatuur.
Ik heb uiteindelijk zonder problemen  die ene te ruime klepgeleider in mijn kop bij kamertemperatuur vervangen...

Piet

Overigens moet je eigenlijk eerst de klepgeleider(s) vervangen en daarna de zittingen slijpen. maar ik denk dat als je ze even licht naslijpt met de 45 Gr. na vervanging van de geleider(s) het ook wel goed komt.

mitchelli

;D

Ik hoop trouwens dat het contactvlak bij die 3 angle groot genoeg is voor de warmteoverdracht van de klep....en denk ook dat het wel sneller slijt op deze manier,aangezien het contact vlak kleiner is. Maar er zullen wel studies van gemaakt zijn......

Martijn_B

Niet bewust Mitch, had je vraag even niet gezien!

De interne koppelingcylinder: ik heb de leiding er bij gekocht, ik weet nog niet of dit 1 op 1 om te zetten is.

Voor wat betreft de slijtage en warmte overdracht: dit zit goed binnen Volvo specs en zou geen probleem moeten zijn. Normalerwijs "hoort" deze 3 angle job er al in te zitten. Heb inderdaad wel even heel goed de 2.20mm op de uitlaatkleppen gecontroleerd bij elke zitting (daarom duurt het ook zo verdomde lang).

Klepgeleiders: ja, ik heb geen haast dus beter goed dan snel! Piet, waar had jij die geleiders ook alweer in de USA gekocht?

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Op ebay zijn ze te verkrijgen
http://www.ebay.com/itm/360529133783?item=360529133783&viewitem=&vxp=mtr

Dit zijn er een beetje teveel sowieso. De 10 aan de inlaatzijde zijn bij jou sowieso nog goed.
Aan uitlaatzijde zou je ze moeten (laten) opmeten of het zinvol is de overige 9  ook te vervange

Martijn_B

Hebben ze die dingen ook undersize? Zou ook interessant kunnen zijn als de kleppen slijtage vertonen.

Piet

Zou mooi zijn, maar helaas nee.......althans niet dat ik weet.

Martijn_B

Heb er gevonden, voor $172 per stuk. Toch nog even verder kijken ;)

Zat trouwens eens terug te bladeren, maar dit zag er ook niet fantastisch uit bij demontage: originele drijfstanglagers van het blok wat ik opnieuw heb opgebouwd en waar de cyl wand dus van gescheurd is: