Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Bostel

Ik heb net je filmpje op youtube gezien maar ik hoor daar precies toch geen 'fluiter'  :eusa_think:
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Martijn_B

Klopt, hoor je alleen tijdens rijden. Je ziet wel dat de BOV wat langzamer reageert. Vant weekend even een shimmetje laten draaien
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Zei iemand drijfstang..?

not mine..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

michel88

Martijn_B

Zojuist een tijdje in de garage doorgebracht om de distributie beschermkap en het bougiedeksel pas te maken:

Morgen een afspraak maken voor een dag op de dyno. Ik heb besloten om niet meer op straat te tunen, het gaat gewoon erg hard als je continue runs 120-220 maakt, dat vraagt om problemen!

elianmars

Heb je je luchtfilter een beetje mishandeld? Ziet er wat gekreukt uit  :eusa_shifty:

Martijn_B

The Volvoboy

Moeten er geen blauwe R kappen op dan? :eusa_shifty: ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

t5joost

wilde het net gaan vragen waar de blauwe R kappen bleven :) 

Martijn_B

Haha, wel over gedacht, maar het is geen R ;) daarnaast is mijn turbo veel groter, wil niet de verkeerde indruk wekken..

Martijn_B

Datum afgesproken, 16 December ga ik naar Ludwig Performance om de auto af te stellen.
Shortlist om voor die tijd nog in orde te maken:

- Zilveren dumpvalve kopen (mooier dan zwart): Reeds besteld
- Mapping op de straat iets verder optimaliseren
- Nieuwe LMA-3 datalog box van Innovate installeren: Reeds opgestuurd uit USA
- EGT sensor werkend krijgen en begrijpen welke temperaturen onder welke omstandigheden correct zijn
- Van aluminium een hitteschild maken voor het luchtfilter: aluminium reeds in huis

maartendeb

Mooi zo net voor de feestdagen klaar :) Ga je er daarna de winter mee door of blijft ie in de garage tot het voorjaar?

Martijn_B

Ik heb 2 winterbanden liggen voor op de vooras, als ik winterbanden voor achter kan vinden voor een prikkie dan doe ik denk ik nog wel eens een rondje in de winter. Anders blijft hij lekker warm staan :)

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 20-11-2013 10:40:41
Haha, wel over gedacht, maar het is geen R ;) daarnaast is mijn turbo veel groter, wil niet de verkeerde indruk wekken..
;D

Citaat van: Martijn_B op 20-11-2013 17:22:42
Datum afgesproken, 16 December ga ik naar Ludwig Performance om de auto af te stellen.
Shortlist om voor die tijd nog in orde te maken:

- Zilveren dumpvalve kopen (mooier dan zwart): Reeds besteld
- Mapping op de straat iets verder optimaliseren
- Nieuwe LMA-3 datalog box van Innovate installeren: Reeds opgestuurd uit USA
- EGT sensor werkend krijgen en begrijpen welke temperaturen onder welke omstandigheden correct zijn
- Van aluminium een hitteschild maken voor het luchtfilter: aluminium reeds in huis

Gaat nu wel erug hard hé ;D
Ben zeer benieuwd als alles goed staat!

Welke dumpvalve ga je nu monteren?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!