Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Mark heeft me vandaag geholpen met eea doormeten. We hebben wat interessants gevonden:

de linker deur geeft bij signaal met de handzender:

Pin 10: 0.9v bij dicht en 12v bij open
Pin 12: 12v bij dicht en 0.9v bij open

Echter de niet werkende rechter deur geeft:

Pin 10: 0.9v bij dicht en 12v bij open
Pin 12: 0.9v bij dicht en 12v bij open

dat lijkt niet te kloppen. We hebben relais 210-211 en 205-206 vervangen door de exemplaren uit Mark z'n auto, maar geen succes.

iemand anders comments?

Verder nog een tijdelijke fix voor de olie aanvoer leiding gemaakt. Deze loopt nu boven de downpipe langs. Ik had nog een stukje van 30 cm goodridge hittebescherming liggen:

Turbo gaat er vd winter af, dan pas ik gelijk de leiding aan. Dit is even voor de zekerheid.

vd week deze even monteren:

en hier een nieuwe voor besteld:

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Zit nog een Deadlock Setting Relay in de auto links boven je pedalen H
Misschien dat het daar verkeerd gaat.

http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Ik heb geen deadlock,  dan is de binnenkant van relais 210-211 paars van kleur. Mark had er 1 liggen.

Of bedoel je dat niet Peter?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Oh ik zie het al je hebt ze met en zonder die DSR relais.
Welk jaar is jou 850 Martijn.

Hier staat jouw systeem op 18 van deze site,..http://teachintegration.files.wordpress.com/2009/08/volvo-850.pdf

Groet.

Edit:op diagram 18 en op de massa 9 en op 14 van de rechter deur zit een vast massapunt en een massa lus naar draad 9,...die hebben ook te maken met het
       openen en sluiten van het systeem,...zit het daar wel goed?
       Even voor de goede vrede,...ik probeer het met nuchter denken want het is allemaal nog nieuwe materie voor me.

MrCain

Als je je centrale deurvergrendeling echt werkend wil krijgen zou ik persoonlijk een draadje bij pen 20 van stekker 24/2 (dacht de middelste stekker onder je stuur bij de pedalen :eusa_think:) zetten (solderen oid) en deze rechtstreeks op pen 15 van deurstekker 24/6 zetten => oude draad gewoon los knippen daar en isoleren. Er zit ergens in je draadboom een vertakking van pen 20 van stekker 24/2 naar alle deuren dus dan doe je eigenlijk het zelfde ;).

Heeft er toevallig een een of ander aftermarked alarm systeem ingezeten of zo? lijkt er sterk op dat, door deze te ontmantelen/demonteren, je bedrading niet geheel juist in originele staat is terug gebracht of zoiets :eusa_think:

Plaatje bij het praatje:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Heb die blauwe blokken ook 2 weken onder mijn Volvo gehad => heb ze er weer rap vanonder gehaald.... Volvo kreeg een draaicirkel van een tourbus... Kon niet eens meer in 1x mn parkeerplaats opdraaien => moest 3x steken...

Martijn_B

Michiel, Peter, dank jullie voor het meedenken en aanleveren van linkjes naar schema's e.d.

Het direct solderen zou echt mijn laatste redmiddel zijn, maar wel 1 die rap dichter bij komt als ik de bron niet kan vinden. Ik heb geen enkele aanleiding dat er een ander alarm systeem in heeft gezeten.

Verse APK

Vandaag is de Volvo bij NIHAM in Zoetermeer voor een nieuwe APK gegaan. Enige aandachtspunt was de achter uit rij verlichting. Zo ongeveer 1 uit de 10 keer gaat deze branden. Schakelaar doorverbonden en alles brandt. Het schijnt een bekend probleem te zijn want Volvo heeft er aparte reparatiesetjes voor.

Als verwennerij heeft de Nordschleife sticker plaats gemaakt voor een nieuw logo naast het 850 embleem:

Morgen komt er binnen:

- Originele koplampen
- Originele grill
- Nieuwe deurvanger links
- Nieuwe uitlaatrubbers
- Nieuwe clipjes voor binnenbekleding kofferklep
- Nieuwe achter uit rij sensor voor op de bak

Ook nieuw bij de dealer opgehaald, een nieuw logo voor op de grill:

martijn.

Originele koplampen  :eusa_dance:

Dat was net wat deze 850 nodig had :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_drool:

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 04-09-2014 17:25:19
Michiel, Peter, dank jullie voor het meedenken en aanleveren van linkjes naar schema's e.d.

Het direct solderen zou echt mijn laatste redmiddel zijn, maar wel 1 die rap dichter bij komt als ik de bron niet kan vinden. Ik heb geen enkele aanleiding dat er een ander alarm systeem in heeft gezeten.

Je zou de draad kunnen volgen, maar moet je dus wel een groot gedeelte van je kabelboom open moeten gaan snijden...weet ook niet precies waar de junction van de draden zit :eusa_think: weet ook niet of je gewoon zo bij de kabelboom kan zonder je dashboard te moeten delen of er uit moet slopen...

Citaat van: martijn. op 04-09-2014 17:36:41
Originele koplampen  :eusa_dance:

Dat was net wat deze 850 nodig had :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_drool:

Vond die imitatie daarom wel erug cool staan! Beter dan origineel :eusa_whistle:

maartendeb

Nice! Nieuw grille logo zie ik ook wel zitten, wist niet dat dat los kon :)

peteRRR

Tis te hopen dat je er redelijk snel uit bent uit die bedrading,.........maar lukken gaat het.

Ik had deze nog liggen en was van plan om deze zo 1 op 1 in de slash te plaatsen,..maar dat gaat niet lukken zie ik nu
de  ( oude nieuwe oude  ;D ) die vol zwart is toch het oude logo  :eusa_think:  is vierkant en deze is lang niet zo hoekig.

Verse APK is weer even lekker. :D

Groet.

Martijn_B

Ik las dat er sinds gister brandstof met octaan 102 te koop is bij tankstations van Firezone. Eindelijk in Nederland...Dus snel op de website gekeken. Wat bleek: hier in Nootdorp zit een firezone + ik moest (weer..) tanken.

er ging na 418km plezier 63.39 liter in.

Er was ook een pakketje binnengekomen van Rik-t5 met daarin keurig (!) verpakt in bubbeltjespapier 2 koplampen,  knipperlichten, een grill en als bonus een gratis deurvanger links voor. Rik bedankt!

Ook nog even langs de dealer geweest om op te halen:

-nieuwe dashboardlampjes
-nieuwe achter uitrij schakelaar + set
-aantal nieuwe clips voor het interieur
-nieuwe koplampwissers
-nieuwe uitlaat ophang rubbers

De koplampen waren netjes, maar kon het toch niet laten om ze lichtjes te wetsanden en daarna te polijsten:

ze zijn hier echt heel mooi van geworden,  dus maar begonnen met de montage. De xenon set er ook gelijk uitgehaald.

Bij de Action voor €1.59 nog een telefoon houder gehaald, kan ik mooi naar de flitsende app kijken onderweg:

peteRRR

Martijn met welke korrel heb je de koplampen gewetsand?
En daarna nog polijsten?

Groet.

elianmars

Tijdens onze vakantie heb ik in Duitsland ook 102 getankt. Er is duidelijk verschil merkbaar. De wagen is feller en loopt gewoon lekkerder.

Nootdorp is voor mij redelijk in de buurt, dus ik zal daar ook eens langs gaan :)

ray001

Martijn,

Blijf het een waanzinnige auto vinden die met heel erg veel liefde wordt behandeld.....succes.