hoe oud was jij toen je kinderen kreeg/nam/maakte/het leven schonk?

Gestart door cas, 06-08-2011 20:10:44

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: Joris_Scholte op 10-08-2011 08:42:52
Ik begrijp Joost helemaal, het is ook wel een topic met een hoog komkommertijdgehalte. Maar blijkbaar leeft dit onderwerp wel.

Moet ook wel zeggen dat ik soms ook wel een beetje jammer vind dat het soms wel lijkt alsof kinderen nemen/krijgen een verplichting is; er zijn ook mensen die bewust kinderloos willen blijven. 8)

En er zijn ook mensen die een kind nemen omdat hun relatie op slot zit en dan als er na een paar jaar weer een langere dip

komt in de relatie weer een 2de er bij nemen,zodat als ze dan 1maal 3 kinderen hebben dan maar uit elkaar gaan. :eusa_think:

Ik wil eigenlijk zeggen dat er soms ook wel makkelijk over wordt gedacht om een kind te nemen,terwijl het een zeer kostbaar gebeuren

is,....

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: Joris_Scholte op 10-08-2011 08:42:52
Ik begrijp Joost helemaal, het is ook wel een topic met een hoog komkommertijdgehalte. Maar blijkbaar leeft dit onderwerp wel.

Moet ook wel zeggen dat ik soms ook wel een beetje jammer vind dat het soms wel lijkt alsof kinderen nemen/krijgen een verplichting is; er zijn ook mensen die bewust kinderloos willen blijven. 8)

Net zoals er mensen zijn die idd bewust kinderloos blijven (ieders goedrecht) zijn er hier ook mensen die aan de kinderen gaan door druk buitenaf, want dat hoort zo en mijn broer heeft ze ook, dus ....
Beetje het BN'er verhaal die er dan niet horen en dan 3 maanden in een nieuwe relatie zitten en dan zwanger raken en net doen alsof hun de eerste ter wereld zijn die zwanger zijn en heel de wereld moet het weten, het interesseert 99,99999% geen ene ruk.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

BBS

Van deze kant is er geen druk van buitenaf. ;)

Wij willen ze bewust zelf. :eusa_pray: Omdat we het graag willen.

En natuurlijk zijn er mensen die bewust kinderloos willen blijven. Dat respecteer ik ook. Maar als je ze zelf graag wilt en het wil niet dan is het des te vervelender dat veel in je vriendenkring wel zwanger worden. En als er dan ook nog steeds doorgevraagd wordt....

Ach laat maar, ik val in herhaling.. ;)
Volvoloos....

elianmars

Dit is toch het off topic gedeelte?  ;)  ;D

Turbo-Geek

Dat is juist het erge, er is meer off topic posts dan daadwerkelijke Volvo posts.

Laserblue

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2011 09:46:07
Dat is juist het erge, er is meer off topic posts dan daadwerkelijke Volvo posts.

Het komt omdat er hier nog maar weinig mensen zijn die hun Volvo als hun kindje zien  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Citaat van: Laserblue op 10-08-2011 10:28:02

Het komt omdat er hier nog maar weinig mensen zijn die hun Volvo als hun kindje zien  ;)

Denk dat het is omdat er nog maar weinig echte liefhebbers zijn. Steeds meer mensen die een Volvo rijden vanuit praktische redenen maar ansich niet iets bijzonders met de auto hebben.
Als ze morgen genoeg gespaard hebben rijden ze net zo makkelijk een BMW, Audi of wat dan ook.
Eigenlijk van die 'Gelegenheids liefhebbers'.

maartendeb

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2011 10:45:21
Denk dat het is omdat er nog maar weinig echte liefhebbers zijn. Steeds meer mensen die een Volvo rijden vanuit praktische redenen maar ansich niet iets bijzonders met de auto hebben.
Als ze morgen genoeg gespaard hebben rijden ze net zo makkelijk een BMW, Audi of wat dan ook.
Wow, off-topic in een off-topic topic.

Het onderwerp "kinderen" is bij mij thuis inmiddels ook actueel. Ik zit nog op de wip, zij niet. Als semi-autist lees ik graag over de levenservaringen van anderen, ik leer hier veel van. Waardevol topic voor mij, lak aan het Magrietgehalte.

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 10-08-2011 10:45:21
Citaat van: Laserblue op 10-08-2011 10:28:02

Het komt omdat er hier nog maar weinig mensen zijn die hun Volvo als hun kindje zien  ;)

Je kunt het ook anders bekijken.

Ik ben wel degelijk een Volvo liefhebber, maar mijn kindje is het niet meer. Nu ik 'echte' kinderen heb, gaan die toch echt voor ;)

Quota

Citaat van: )()()sT op 10-08-2011 08:32:04
Laten we vooropstellen: op een VOLVO 850 FORUM is dit natuurlijk een onzinnig topic, het is echt komkommertijd blijkbaar ;D
Het forum kennende zit het binnen de kortste keren vol met allerlei ongein, maar nu proef ik ineens allemaal negativiteit. Natuurlijk ligt het bij sommigen heel gevoelig en dat vind ik heel vervelend voor de betreffende mensen. Wij zijn zelf ook nog niet zo ver en het is ook maar afwachten of het allemaal lukt.

Maar zullen we weer wat meer over auto's gaan praten? Het lijkt hier tegenwoordig meer een Margriet-forum  :eusa_eh:

Neeeeh, dan moeten we weer in het On topic gedeelte gaan posten... :eusa_doh: :eusa_whistle:

peteRRR

Citaat van: Quota op 10-08-2011 11:40:55
Citaat van: )()()sT op 10-08-2011 08:32:04
Laten we vooropstellen: op een VOLVO 850 FORUM is dit natuurlijk een onzinnig topic, het is echt komkommertijd blijkbaar ;D
Het forum kennende zit het binnen de kortste keren vol met allerlei ongein, maar nu proef ik ineens allemaal negativiteit. Natuurlijk ligt het bij sommigen heel gevoelig en dat vind ik heel vervelend voor de betreffende mensen. Wij zijn zelf ook nog niet zo ver en het is ook maar afwachten of het allemaal lukt.

Maar zullen we weer wat meer over auto's gaan praten? Het lijkt hier tegenwoordig meer een Margriet-forum  :eusa_eh:

Neeeeh, dan moeten we weer in het On topic gedeelte gaan posten... :eusa_doh: :eusa_whistle:

Citaat van: Ben op 29-12-2010 15:31:28
Naast de veel geraadpleegde technische onderwerpen is er veel ruimte voor zaken die ik onder de noemer 'socializen' zou willen rangschikken. Het forum wordt zo langzamerhand meer Volvo-club met leden die elkaar virtueel en/of in real life steeds beter leren kennen.
Ben Ekeler

Groet. :eusa_dance: ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

Zo dan! was even het topic uit het oog verloren, en boem! 9 pagina's vol  :) 

even om in te haken op het nemen krijgen of maken van. Idd krijgen van ... is wellicht niet de beste woordkeuze, maar neem aan dat men wel begrijpt wat ik bedoel.

en het margriet verhaal... haha.. ja, ik gaf al aan dat meer off topic vast niet mogelijk is.

Lees graag nog meer blije verhalen! ik begrijp ook de mensen die gepost hebben, of meelezen die er een hoop ellende mee hebben gehad om het voor elkaar te krijgen met of zonder resultaat, of een resultaat wat een kindje bleek die levenslange begeleiding nodig zal hebben.

al met al,  niemand die hier gepost heeft, heeft er echt spijt van! en als mijn gele kindje, plaats moet maken voor een levend kindje, dan moet dat maar. Overigens zie ik dat niet snel gebeuren. Ik wilde eerst een aantal andere dingen voor elkaar hebben voor ik ging proberen een kindje te maken. Die zijn zo goed als bereikt  :angel: !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Laserblue

Citaat van: cas op 10-08-2011 21:25:44
Zo dan! was even het topic uit het oog verloren, en boem! 9 pagina's vol  :) 

even om in te haken op het nemen krijgen of maken van. Idd krijgen van ... is wellicht niet de beste woordkeuze, maar neem aan dat men wel begrijpt wat ik bedoel.

en het margriet verhaal... haha.. ja, ik gaf al aan dat meer off topic vast niet mogelijk is.

Lees graag nog meer blije verhalen! ik begrijp ook de mensen die gepost hebben, of meelezen die er een hoop ellende mee hebben gehad om het voor elkaar te krijgen met of zonder resultaat, of een resultaat wat een kindje bleek die levenslange begeleiding nodig zal hebben.

al met al,  niemand die hier gepost heeft, heeft er echt spijt van! en als mijn gele kindje, plaats moet maken voor een levend kindje, dan moet dat maar. Overigens zie ik dat niet snel gebeuren. Ik wilde eerst een aantal andere dingen voor elkaar hebben voor ik ging proberen een kindje te maken. Die zijn zo goed als bereikt  :angel: !

die zijn er ook levend  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

LQDI

Robster480

Citaat van: LQDI op 11-08-2011 13:14:10
Met een beetje pech straks op mn 21ste   :-\ :(

Bewust of onbewust?  :o

Ik in ieder geval niet voor m'n 25e  ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>