Hikken bij (bijna) vollast en > 5.000 rpm en opgelost

Gestart door petrolhead, 06-09-2011 11:47:02

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn. Ik heb hem overigens (nog) niet laten uitlezen. De bougies zijn nagenoeg nieuw. Er brandt geen lampje. Wel heeft de open K@N filter al 45.000 km erop zitten. Brandstofpomp einde van zijn latijn?

Het is een V70 R AWD '99.

Graag hoor ik van jullie advies/suggesties.

Jack v

staat van de ontsteking/bougiekabels?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Bougie kabels ? verdeelkap en rotor, mits van toepassing. Bobine ?

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

petrolhead

Citaat van: volvobug op 06-09-2011 12:50:03
Kom ff langs om uit te lezen  ;)

Super!
pb mee even voor je N.A.W. gegevens

PeterM

Mijn V70 T5 vertoonde hetzelfde euvel, ik heb toen alles wat met de ontsteking te maken had vernieuwd en ben nadat ik weer iets vernieuwd had een stukje gaan rijden en bij het vervangen van de bougies was het weg, dus bij mij lag het aan de bougies ;)

petrolhead

Bedankt. Neem ik mee als het uitlezen me niet verder brengt.

Jack v

petrolhead

Jack v

ok dan moet dat goed zijn zou je zeggen. Maar als de originele kabels en verdeler er nog opzitten kunnen deze wel eens aan vervanging toe zijn.

Martijn_B

Zie mijn T5-R topic.

Als je de juiste oem volvo bougies al hebt zou ik kijken naar de bougiekabels en verdeelkap/rotor, en evt. vervangen. Bij mij waren het de bougies!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maartendeb

Het kan heel goed zijn dat je, gezien het bouwjaar, het nieuwere type motor hebt met 5 penbobines (dan heb je dus geen verdeelkap/rotor/bougiekabels).

volvobug

Heb petrolhead zojuist even over de vloer gehad en uitgelezen. Zelf gebruik ik voor mijn auto Vol-FCR maar dat werkt bij hem niet. Gelukkig had ik ook nog het programma FullScanTech OBDII, zelf niet eerder gebruikt omdat het op mijn auto niet werkt. Maar het werkt dan weer wel op die van petrolhead.

iemand meer bekend met dit programma? We konden live data streamen wat prima leek te werken en zo te beoordelen alle waarden goed. Met het uitlezen van foutcodes gaf het programma in drievoud terug P0000. Dus, geen foutcodes? Daarmee in ieder geval geen houvast voor een evt. oorzaak van het hikken.

Overigens had de auto een ander belangrijker probleempje op het moment, een lege accu en ondanks half uur rijden nog geen sjoege. Accuspanning < 12 Volt. Kabels er maar weer op en starten. Laadspanning 12,5, max 12,7 Volt.

En oja, auto heeft penbobines.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Even aan de Vida hangen, dan kan je deze zo uitlezen. Het is wat uit de route anders kan ik de auto zo uitlezen. Team utrecht kan ook wel wat volgens mij, dat is al dichter in de buurt

petrolhead

Bedankt voor het uitlezen Volvobug!

Hopelijk kan iemand me hierin verder helpen wat de oorzaak zou kunnen zijn.