Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Broabander

Doet me denken aan de verhuiswagen bij mijn ouders een halfjaar geleden waarvan de chauffeur nét iets te ver door reed het weiland in, die mochten ze ook met een tractor komen halen :evil:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

marc-850

Citaat van: widebody op 14-01-2013 18:50:07
Citaat van: marc-850 op 14-01-2013 16:43:34
Volgende week wordt mijn nieuwe XF105-460 Ate afgeleverd. Ben benieuwd....  :eusa_dance:

Foto's volgen dan z.s.m.
Vanmiddag eentje zien rijden, mooooi!
http://www1.picturepush.com/photo/a/2250059/480/DAF/DAF-XF-105-460-(2009-24).jpg?v0

Wordt voor mij een space-cab, geen super space-cab. Zit nog wel eens in de bossen, dus dat wordt al snel te hoog (mocht ook een CF kiezen, maar dat vind ik 3x niks).
Maar wel met gestuurde voorloopas en afstandsbediening, zodat ik vanaf de kraan het span kan verzetten  :eusa_dance:.

ramonmartin

Citaat van: BBS op 14-01-2013 20:04:40
Citaat van: widebody op 14-01-2013 16:01:30
Citaat van: michel88 op 14-01-2013 15:54:40
in principe zijn ze begrenst rond 92 ofzo

de blauwe daf doet 97 ;D

Normaal worden die begrensd op 89/90. Anders is de garage mede aansprakelijk als er iets gebeurt. Veel werkgevers schroeven m terug ivm verbruik. 85 ipv 90 scheelt 10% verbruik.

Ligt eraan ;)

Als de wagen begrenst is op 85 en schop hem tegen de begrenzer aan, dan is je verbruik hoger dan wanneer je 89 rijd maar net niet tegen de begrenzer aan.
Hebben wij ook een poosje gehad, alle wagens terug gezet op 85. Resultaat was dat iedereen plankgas tegen de begrenzer aanreed.
Het overall dieselgebruik steeg met 0,4% :o
Nu staan alle wagens weer op 89/90 en het gemiddelde bij ons ligt op 1:3,5 :eusa_dance:

Toch ben ik het daar niet mee eens, bij ons is alles op 85 begrensd, en wij rijden met shell fuel save kasten rond om het verbruik te meten.

Bij 85 km/h zitten we gemiddeld op 34L/100 km
Bij 84 km/h is dit 33,8L
En bij 80 km/h kom je op 31L/100 km uit.

Mijn gemiddelde verbruik ( gemeten over 150.000km en veel internationaal richting Zuid Frankrijk etc.) staat nu op 31.9L/100km, dit vind ik best netjes aangezien wij voor 90% van de tijd met maximale gewichten rondrijden (bulk).

Ik meende ook altijd dat het geen zak uitmaakt, maar sinds die kast erin zit zie je keiharde cijfers, en die zijn toch anders dan je gevoel.
Bedenk wel dat 2 liter per 100 km niet veel lijkt, maar dit wordt een ander verhaal bij een wagenpark van 100 wagens.

BBS

Citaat van: ramonmartin op 15-01-2013 00:32:33
Citaat van: BBS op 14-01-2013 20:04:40
Citaat van: widebody op 14-01-2013 16:01:30
Citaat van: michel88 op 14-01-2013 15:54:40
in principe zijn ze begrenst rond 92 ofzo

de blauwe daf doet 97 ;D

Normaal worden die begrensd op 89/90. Anders is de garage mede aansprakelijk als er iets gebeurt. Veel werkgevers schroeven m terug ivm verbruik. 85 ipv 90 scheelt 10% verbruik.

Ligt eraan ;)

Als de wagen begrenst is op 85 en schop hem tegen de begrenzer aan, dan is je verbruik hoger dan wanneer je 89 rijd maar net niet tegen de begrenzer aan.
Hebben wij ook een poosje gehad, alle wagens terug gezet op 85. Resultaat was dat iedereen plankgas tegen de begrenzer aanreed.
Het overall dieselgebruik steeg met 0,4% :o
Nu staan alle wagens weer op 89/90 en het gemiddelde bij ons ligt op 1:3,5 :eusa_dance:

Toch ben ik het daar niet mee eens, bij ons is alles op 85 begrensd, en wij rijden met shell fuel save kasten rond om het verbruik te meten.

Bij 85 km/h zitten we gemiddeld op 34L/100 km
Bij 84 km/h is dit 33,8L
En bij 80 km/h kom je op 31L/100 km uit.

Mijn gemiddelde verbruik ( gemeten over 150.000km en veel internationaal richting Zuid Frankrijk etc.) staat nu op 31.9L/100km, dit vind ik best netjes aangezien wij voor 90% van de tijd met maximale gewichten rondrijden (bulk).

Ik meende ook altijd dat het geen zak uitmaakt, maar sinds die kast erin zit zie je keiharde cijfers, en die zijn toch anders dan je gevoel.
Bedenk wel dat 2 liter per 100 km niet veel lijkt, maar dit wordt een ander verhaal bij een wagenpark van 100 wagens.
Hmmm Dan doe jij óf ik iets niet goed :eusa_think:
Ik rij eigenlijk alleen met dikke vrachten in het rond zo 24 á 25Ton -soms meer- en zit voornamelijk in NL tot max 500km in DLD.
Mijn cijfers tot nu toe zijn gemiddeld1:3,52 met een FH uit 2002. Met een nieuwe FH EEV haal ik zonder veel problemen 1:4
En dan rij ik hier in NL waar mogelijk 86km/h en in DLD 89km/h... echter niet tegen de begrenzer aan ;)
Met 33,8L/100km of 34L/100km is krap aan 1:3. En ja ik weet in de bergen gaat je gemiddelde met 0,2% omhoog, maar dan nog...
Volvoloos....

dielie850

ik ben de laatste tijd regelmatig op deze te vinden ;D

snix

Citaat van: sven0503 op 14-01-2013 20:49:12
Citaat van: Thys op 14-01-2013 20:40:54
Citaat van: sven0503 op 14-01-2013 20:04:59
Citaat van: BBS op 14-01-2013 20:00:11
Laadvermogen ??? Waisdat :eusa_think: :eusa_think:

Vol = Vol en dan gas met dat hok :evil: ;D

haha zo gaat dat wel vaak ja,

Bij ons gaan er vaak gewoon speakers / mengtafels / kisten en een zooi truss mee ... en meestal zit ie dan aardig gevuld, en dan gaan we gewoon rijden.
Gewichtsverdeling... ach, wat ons 't meest zwaar lijkt zetten we voorin ... en de rest dr achter :D

En dan die tacho he.... 't is maar goed dat we niet gecontroleerd worden

Hier herken ik helemaal niets van :eusa_liar:

Spatlappen op de grond kan nog net, toch?

ligt een beetje aan de ondergrond,
we hebben 'm wel eens snachts in een weiland laten staan omdat ie ook echt wel vast zat :D
Hehe en er was toen nog een gastje die dacht dat je met een seat ibiza.... Goed we gingen dus met ander vervoer naar huis. :D

Spatlappen moet je demonteren net als modderkappen boven het achterwiel. Niet bij de atego maar wel bij B bakwagentjes. Anders komt het niet goed :D

Trouwens Sven dit is het oude logo van het bedrijf ;) of heb je die gebruikt omdat daar de koplamp er nog aan zit :P

Volvo S70

Citaat van: michel88 op 14-01-2013 15:54:40
in principe zijn ze begrenst rond 92 ofzo

de blauwe daf doet 97 ;D

soms denk ik weleens bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg die dan rond 80 rijdt, of het niet saai is voor de chauffeur? of zit je eigenlijk niet met de snelheid? ik vind het wel interessant hoe een dag eruit ziet van een vr. chauffeur

The Demon

Citaat van: Volvo S70 op 16-01-2013 17:24:05
Citaat van: michel88 op 14-01-2013 15:54:40
in principe zijn ze begrenst rond 92 ofzo

de blauwe daf doet 97 ;D

soms denk ik weleens bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg die dan rond 80 rijdt, of het niet saai is voor de chauffeur? of zit je eigenlijk niet met de snelheid? ik vind het wel interessant hoe een dag eruit ziet van een vr. chauffeur
Dat ligt aan het weer en de snelheid waarmee de cabriootjes met leuke dames voorbij komen schuiven  ;D ;)

Groet,
The Demon.

harm ut fryslan

ben niet de enige trucker hier dus.
ik rijdt met een scania R500 topline in het rond met een lopende vloer of met de kiptrailer

marc-850

Citaat van: Volvo S70 op 16-01-2013 17:24:05
Citaat van: michel88 op 14-01-2013 15:54:40
in principe zijn ze begrenst rond 92 ofzo

de blauwe daf doet 97 ;D

soms denk ik weleens bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg die dan rond 80 rijdt, of het niet saai is voor de chauffeur? of zit je eigenlijk niet met de snelheid? ik vind het wel interessant hoe een dag eruit ziet van een vr. chauffeur

Ik persoonlijk heb daar helemaal geen probleem mee. Rij meestal rond 84/85 km/h.
Wanneer je 90 rijdt ben je echt niet sneller op de plaats van bestemming. Bij stoplichten of onderaan een afrit heb je de 'snelle jongens' al weer ingelopen.

Maar als je het een keer wil meemaken: je bent altijd welkom om een dagje mee te rijden.

veerijder

Citaat van: harm ut fryslan op 16-01-2013 17:40:36
ben niet de enige trucker hier dus.
ik rijdt met een scania R500 topline in het rond met een lopende vloer of met de kiptrailer

nog meer truckers met een 850 dus :-)

EdenAli

Klopt ik rij gemiddeld 83 km per uur is mij hard zat en ik word per uur betaald.

En bij bijna elke klant Koffie chauffeur.

In de middag word het wel een colaatje light hoor

grijzev70tdi

met een appeltje ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Rob850turbo

voor de truckers is er een facebook pagina 

Actie in de transport


http://www.facebook.com/groups/124630021050430/

BBS

Ik had er al van gehoord maar nog niks mee gedaan...
Het rommelt in die club ook al, en laat ze eerst maar eens zien waartoe ze in staat zijn... De transport zit vol met figuren die goed kunnen schreeuwen, maar iets bereiken is twee...
Volvoloos....