Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hiker

Gaaf man....wat staat er maandag op de dieplader?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

marc-850

Citaat van: Hiker op 23-03-2013 19:19:31
Gaaf man....wat staat er maandag op de dieplader?

Dat ik dat dus écht niet weet  :eusa_doh:
In ieder geval prefab betonelementen. Ik vermoed keerwanden.

BBS

Mooi span hebbie daar om mee te werken :eusa_clap: :eusa_clap: 8)

Weet ik nu ook waar naar te kijken onderweg :D
Volvoloos....

fust850

Citaat van: BBS op 20-03-2013 18:10:18
Citaat van: fust850 op 20-03-2013 10:56:07

Ik ben wel aan het werk, maar nog te weinig achter het stuur en te veel in het magazijn, naar mijn smaak.  Het is erg rustig in de transportwereld momenteel, maar met een CE + afgeronde Code-95 nascholing achter mijn naam moet dat makkelijker worden hoop ik...

Nu nog bezig via een 32-uurs contract tot eind April (all-in deal incl. opleiding), daarna ben ik in principe vrij om te gaan en staan waar ik wil.  Dus tegen die tijd ga ik echt op zoek naar full-time trucker jobs...


:eusa_naughty: :eusa_naughty: Chauffeurs werk ;D

Maar ff serieus, als je nog kunt blijven waar je nu zit zou ik dat zeker doen.
Chauffeursbanen zijn momenteel erg dun bezaaid en een goed en betrouwbare werkgever vinden is niet makkelijk. Er zijn werkgevers meer dan genoeg die wachturen niet of nauwelijks uitbetalen en minder of geen overnachtingsgeld betalen.
Lekker blijven zitten waar je zit, en op je gemak zoeken naar een baantje.
Eventueel kun je op www.chaufeursforum.nl vragen of iemand de werkgever kent en daar info over wil verstrekken.
Er zitten meer slechte bazen in het transportwereld dan dat je denkt >:(
Nog een tipje: hoe "dikker en vetter" de wagen is, des te meer dat door de meet aan jouw uren/salaris gerommeld wordt, dat dikke materieel moet ergens van betaald worden. ;) Uitzondering daar gelaten.

;D I stand corrected!

Ik begrijp je boodschap hierboven, en was ook niet van plan om rare sprongen te maken.  Maar ik begin eerlijk gezegd wel wat ongeduldig te worden. I heb een hoop tijd + bloed zweet & tranen geinvesteerd in mijn opleiding en popel uiteraard om regelmatig de weg op te kunnen.

Er hangt waarschijnlijk een proefplaatsing in de lucht, dus wellicht komt het binnenkort allemaal nog goed. Watch this space...
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

marc-850

Eigenlijk kán het niet en mág het niet... 8)

Gisterochtend om 04.00 uur vertrokken, gisteravond om 21.00 uur thuis.
Schaijk - Kloosterburen - Dodewaard - Kloosterburen - Schaijk. Totaal 965 km.

Vanochtend om 06.00 uur vertrokken, vanavond om 23.00 uur thuis.
Schaijk - Amsterdam - Lobith - Rotterdam - Schaijk - Eindhoven - Schaijk - Eindhoven - Schaijk. Totaal 610 km.

Zit met maandag erbij alweer aan de 45 uur. En we hebben nog 2 dagen te gaan... :eusa_doh:

NinaPaul

Citaat van: marc-850 op 19-06-2013 23:18:45
Eigenlijk kán het niet en mág het niet... 8)

Gisterochtend om 04.00 uur vertrokken, gisteravond om 21.00 uur thuis.
Schaijk - Kloosterburen - Dodewaard - Kloosterburen - Schaijk. Totaal 965 km.

Vanochtend om 06.00 uur vertrokken, vanavond om 23.00 uur thuis.
Schaijk - Amsterdam - Lobith - Rotterdam - Schaijk - Eindhoven - Schaijk - Eindhoven - Schaijk. Totaal 610 km.

Zit met maandag erbij alweer aan de 45 uur. En we hebben nog 2 dagen te gaan... :eusa_doh:

Je zal maar iemand dood rijden door vermoeidheid........

Die regels zijn er om JOU te beschermen........
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

BBS

Citaat van: NinaPaul op 20-06-2013 21:42:32
Citaat van: marc-850 op 19-06-2013 23:18:45
Eigenlijk kán het niet en mág het niet... 8)

Gisterochtend om 04.00 uur vertrokken, gisteravond om 21.00 uur thuis.
Schaijk - Kloosterburen - Dodewaard - Kloosterburen - Schaijk. Totaal 965 km.

Vanochtend om 06.00 uur vertrokken, vanavond om 23.00 uur thuis.
Schaijk - Amsterdam - Lobith - Rotterdam - Schaijk - Eindhoven - Schaijk - Eindhoven - Schaijk. Totaal 610 km.

Zit met maandag erbij alweer aan de 45 uur. En we hebben nog 2 dagen te gaan... :eusa_doh:

Je zal maar iemand dood rijden door vermoeidheid........

Die regels zijn er om JOU te beschermen........
Ik acht die kans kleiner dan dat jij nét ff met je Volvo het gas wat dieper indrukt om je turbo te horen fluiten, of dat je nog net even in de notulen zit te bladeren omdat je iets wilt nakijken ::)
En dan steekt er ineens een kind over...

We doen allemaal wel eens iets wat eigenlijk niet kan.

Voor wat betreft mijn 2 wekelijkse rijtijd, heb ik morgen ook nog maar 4 uur over ::)
En diensturen zijn er ook al weer meer dan zat ;D


Volvoloos....

MVeldhuis

Hoeveel uur mag je maken per 2 weken?

BBS

totaal 90 rijuren in de 2 week.
Volvoloos....

MVeldhuis

Das eigenlijk best een nette regel dan.

BBS

Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 22:23:14
Das eigenlijk best een nette regel dan.
Het is een köt regel. De eerste week mag je 56 rijuur hebben, de tweede week maximaal 45 rijuren. Echter het gemiddelde over 2 weken mag niet meer zijn dan 90 uren ::) Rij je regelmatig verre ritten dan ga je daar op mank en kun je donderdags al je weekendrust (45 uur) gaan maken. ::)
Volvoloos....

MVeldhuis

Citaat van: BBS op 20-06-2013 22:29:54
Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 22:23:14
Das eigenlijk best een nette regel dan.
Het is een köt regel. De eerste week mag je 56 rijuur hebben, de tweede week maximaal 45 rijuren. Echter het gemiddelde over 2 weken mag niet meer zijn dan 90 uren ::) Rij je regelmatig verre ritten dan ga je daar op mank en kun je donderdags al je weekendrust (45 uur) gaan maken. ::)

Ja maar het hele idee is toch juist om truckers minder uren te laten rijden ivm vermoeidheid etc?
Natuurlijk is het voor jullie even wennen omdat je met name financieel zwaar verslaafd was aan die overuren, maar met het oog op veiligheid kun je onmogelijk ontkennen dat dit een goede regel is lijkt me.

BBS

Ik heb er zelf niet zo veel last van, ik zit vaker aan de arbeidsuren vast dan aan rijuren.
Die tweewekelijkse regel is er al heel lang en in de schijventijdperk werd er nooit op gecontroleerd. Maar nu met die digitach ding controleren ze er fanatiek op. :eusa_naughty:
Als chauffeur zijnde kun je niet zien op de tacho hoeveel rijuren je hebt gedurende die 2 weken. :eusa_wall:
Volvoloos....

MVeldhuis

Wat is het verschil met arbeidsuren en rijuren dan?

Dat je je eigen uren niet kan zien vind ik maf, dat laatste half uurtje dat je nog kunt kan net het verschil uitmaken met thuis komen of overnachten.

BBS

Arbeidsuren is laden/lossen/wachten. Je mag max 2x 10 rijuren hebben per 24 uur en max 15 arbeids/diensturen per 24 uur.

Die digitach zit vol met stommiteiten... 3x 15 minuten pauze is ook 3 kwartier voor de tacho. Terwijl de regelgeving is dat de laatst genoten pauze tenminste 30 minuten moet bedragen. En zo is er wel veel meer.
2 seconden rijden telt de tacho als 1 minuut rijden etc...
Volvoloos....