Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Citaat van: ramonmartin op 24-02-2013 13:35:35
Citaat van: MVeldhuis op 24-02-2013 02:36:03
Citaat van: ramonmartin op 24-02-2013 01:19:12
Citaat van: MVeldhuis op 23-02-2013 23:12:42
Spul waar ik mee werk:

http://imageshack.us/a/img15/9051/img0965qp.jpg
http://imageshack.us/a/img5/6635/img0423ty.jpg
http://imageshack.us/a/img705/4364/26072010012.jpg

Aha, die firma ken ik wel.

Al verschillende keren boorcement geladen in Vechta, voor boorplatforms in Engeland, wat een rotzooi is dat zeg!

Haha, dan laad je flexstone, een of ander bijzonder cementje dat we in Vechta mengen. Waarom heb jij er last van met je bulkertje als ik vragen mag?

Met het lossen heb je nergens last van, lost net als iedere andere cementsoort.

Maar, bij het spoelen komen de problemen pas, als je ergens komt waar ze hem niet in 1 keer op de juiste manier spoelen, dan wordt die rotzooi meteen keihard, en heb je een 3 cm dikke cementlaag op de wand zitten, die rommel wordt (zoals jij waarschijnlijk wel weet) namelijk keihard bij contact met water.

Er zijn bij ons al verschillende bulken compleet vernaggeld door dat spul, dan kunnen ze bij onze eigen spoelhal de hele bulk met de slijptol uit gaan schuren, en daar zijn ze heel blij mee altijd. ;D

Aha dus nu is het onze schuld dat wij cement leveren dat hard word als je er water bij doet begrijp ik :P

ramonmartin

Als je dat maar weet. ;D

Ik kan er helemaal niet wakker van liggen, mijn taak is het leegmaken van dat ding, spoelen is niet mijn taak, dus ik kan er iedere keer hartelijk om lachen. :D

Mijn werkgever en de spoelhal denken daar weer anders over. :eusa_whistle:

The Demon

Die gasten in de spoelhal moeten toch ook aan het werk blijven?
Dus niet zeuren en schoonmaken dat ding, al is het met een slijptol, dat spul moet z.s.m. weer de weg op  ;D

Groet,
The Demon.

marc-850

Afgelopen donderdagavond mijn nieuwe DAF XF105 in ontvangst mogen nemen, vandaag de nieuwe trailer opgehaald bij het beletteringsbedrijf  :eusa_dance:.

Zal morgen wat foto's maken van het complete span.

The Demon

Citaat van: marc-850 op 05-03-2013 18:53:50
Afgelopen donderdagavond mijn nieuwe DAF XF105 in ontvangst mogen nemen, vandaag de nieuwe trailer opgehaald bij het beletteringsbedrijf  :eusa_dance:.

Zal morgen wat foto's maken van het complete span.
Gefeliciteerd.

Ik kan niet wachten op de foto's.

Groet,
The Demon.

freek-t

Ook ik draai het hele jaar door m'n km's in een vrachtwagen.

Daf CF85.360 uit november 2008 met een aanhanger erachter. Wij werken met afzetbakken, dus hoef nooit te laden, alleen maar te lossen. Heerlijk!
Volvo 850 R Estate 1996.

fust850

Spaarvarkentje is leeg, maar ik mag morgen mijn nieuwe rijbewijs CE gaan aanvragen!  :eusa_dance:
Kantje boord, maar de buit is binnen...  ;D

Citaat van: fust850 op 14-01-2013 17:07:13

E achter C zit nog wel in de planning voor dit voorjaar, alsmede ADR.
Moet eerst het spaarvarkentje verder vetmesten...

Citaat van: Broabander op 13-01-2013 22:48:24
'T is jammer dat je nog geen CE hebt, anders had ik vanuit mijn werk wel een balletje op kunnen gooien, ik spreek elke werkdag verschillende planners ;) Maar dan moet je toch meestal wel met een Euro oplegger kunnen sturen.
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

Jack v

gefeliciteerd :eusa_clap:

ik ga misschien ook wer een digipas aanvragen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon

Citaat van: Jack v op 19-03-2013 17:49:14

Stroomt er toch nog diesel door je aderen?  ;D

Groet,
The Demon.

fust850

Dank u!

Weekje wachten op de nieuwe roze pas, dan hopelijk snel ritjes met de oplegger, heb er zin in...

dielie850

Gefeliciteerd :eusa_clap:

Broabander

Citaat van: fust850 op 19-03-2013 19:54:22

Dank u!

Weekje wachten op de nieuwe roze pas, dan hopelijk snel ritjes met de oplegger, heb er zin in...

:eusa_clap:

Je bent al wel aan het werk inmiddels?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

fust850

Citaat van: Broabander op 19-03-2013 20:57:58
Citaat van: fust850 op 19-03-2013 19:54:22
Dank u!
:eusa_clap:
Je bent al wel aan het werk inmiddels?

Ik ben wel aan het werk, maar nog te weinig achter het stuur en te veel in het magazijn, naar mijn smaak.  Het is erg rustig in de transportwereld momenteel, maar met een CE + afgeronde Code-95 nascholing achter mijn naam moet dat makkelijker worden hoop ik...

Nu nog bezig via een 32-uurs contract tot eind April (all-in deal incl. opleiding), daarna ben ik in principe vrij om te gaan en staan waar ik wil.  Dus tegen die tijd ga ik echt op zoek naar full-time trucker jobs...

BBS

Citaat van: fust850 op 20-03-2013 10:56:07

Ik ben wel aan het werk, maar nog te weinig achter het stuur en te veel in het magazijn, naar mijn smaak.  Het is erg rustig in de transportwereld momenteel, maar met een CE + afgeronde Code-95 nascholing achter mijn naam moet dat makkelijker worden hoop ik...

Nu nog bezig via een 32-uurs contract tot eind April (all-in deal incl. opleiding), daarna ben ik in principe vrij om te gaan en staan waar ik wil.  Dus tegen die tijd ga ik echt op zoek naar full-time trucker jobs...

:eusa_naughty: :eusa_naughty: Chauffeurs werk ;D

Maar ff serieus, als je nog kunt blijven waar je nu zit zou ik dat zeker doen.
Chauffeursbanen zijn momenteel erg dun bezaaid en een goed en betrouwbare werkgever vinden is niet makkelijk. Er zijn werkgevers meer dan genoeg die wachturen niet of nauwelijks uitbetalen en minder of geen overnachtingsgeld betalen.
Lekker blijven zitten waar je zit, en op je gemak zoeken naar een baantje.
Eventueel kun je op www.chaufeursforum.nl vragen of iemand de werkgever kent en daar info over wil verstrekken.
Er zitten meer slechte bazen in het transportwereld dan dat je denkt >:(
Nog een tipje: hoe "dikker en vetter" de wagen is, des te meer dat door de meet aan jouw uren/salaris gerommeld wordt, dat dikke materieel moet ergens van betaald worden. ;) Uitzondering daar gelaten.
Volvoloos....

marc-850

Hier dan eindelijk een paar foto's van het nieuwe werkpaard en de nieuwe trailer.
De trekker is uitgerust met een afstandsbediening. Hoofdzakelijk gebruikt bij het leggen van rijplaten. Dan hoef ik niet na ieder 2 platen van de trailer af, de trekker in om te verzetten, de trekker uit en weer de trailer op klauteren.

Maar ik rij ook regelmatig met andere trailers, wanneer het in de rijplaten wat minder druk is. Onder andere deze dieplader, waar ik maandag mee op pad mag.

Net boven de koplampen zitten sensoren die obstakels voor de auto detecteren, als deze op afstandsbediening staat. Bij een obstakel op 2 meter afstand gaat achterop de cabine een oranje lamp branden. Op 1 meter afstand een rode lamp. En als ik dat dan nóg niet gezien heb, stopt hij automatisch op zo'n 20 cm afstand van het obstakel  :D