Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Gaaf hoor. Ik zie ze ook regelmatig langs rijden (spul van Loos).

Broabander

Qua rijden stelt het niet zo veel voor, zeker zo'n automaat is gewoon intrappen en gaan (topmodel met 40 ton erachter gaat daarbij nog heel aardig van de plek). Maar het manouvreren is echt een opgave, zeker met een lange oplegger en een starre as of een lange bakwagen, je moet zo ver doorsteken in een bocht om die met de achterwielen ook te halen... En dan was dit nog een testbaan zonder tegenliggers en tussendoor schietende fietsers en voetgangers die achter de wagen doorlopen. Dus op deze manier krijg je wel een beter inzicht in wat een chauffeur moet doen om in een drukke straat een bocht te maken. En hoe weinig overzicht je daarbij hebt, ondanks alle hulpmiddelen, spiegels, camera's en sensoren die inmiddels beschikbaar zijn.

Kan het iedereen aanraden die wel eens ongeduldig op een chauffeur heeft staan wachten die door een krappe bocht moest.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

widebody

Citaat van: Broabander op 27-03-2015 12:13:57
Qua rijden stelt het niet zo veel voor, zeker zo'n automaat is gewoon intrappen en gaan (topmodel met 40 ton erachter gaat daarbij nog heel aardig van de plek). Maar het manouvreren is echt een opgave, zeker met een lange oplegger en een starre as of een lange bakwagen, je moet zo ver doorsteken in een bocht om die met de achterwielen ook te halen... En dan was dit nog een testbaan zonder tegenliggers en tussendoor schietende fietsers en voetgangers die achter de wagen doorlopen. Dus op deze manier krijg je wel een beter inzicht in wat een chauffeur moet doen om in een drukke straat een bocht te maken. En hoe weinig overzicht je daarbij hebt, ondanks alle hulpmiddelen, spiegels, camera's en sensoren die inmiddels beschikbaar zijn.

Kan het iedereen aanraden die wel eens ongeduldig op een chauffeur heeft staan wachten die door een krappe bocht moest.
:eusa_clap:

dielie850

Citaat van: widebody op 27-03-2015 22:25:34

Van mij mogen ze iedere automobilist zon cursus geven ;)
Hoe vaak ik al vingers, andere gebaren en gevloek naar mn kop heb gekregen omdat ik met de dieplader en totaal zon 70 ton een wijde bocht moet maken :eusa_wall:

BBS

Citaat van: dielie850 op 27-03-2015 22:38:11
Citaat van: widebody op 27-03-2015 22:25:34

Van mij mogen ze iedere automobilist zon cursus geven ;)
Hoe vaak ik al vingers, andere gebaren en gevloek naar mn kop heb gekregen omdat ik met de dieplader en totaal zon 70 ton een wijde bocht moet maken :eusa_wall:
Of dat je met je opleggert bij een supermarkt moet manoeuvreren om bij je laad- en losdok te kunnen komen. Mensen blijven er gewoon achterlangs lopen/fietsen of nog net met de auto achter/voor je langs glippen. Ik heb als meerdere keren vrachten achterover zien staan door een kamikaze piloot...

Maar inderdaad zou elke automobilist eens een paar uur meemoeten om te zien wat wij (niet) kunnen zien.
NickGR weet er intussen ook alles van ;D ;D
Volvoloos....

UserID25761

Citaat van: BBS op 28-03-2015 08:38:32
NickGR weet er intussen ook alles van ;D ;D

Zekers  ;D

Kapitein Haak

Het kan altijd nog erger.

Rij maar eens tijdens een grote onderhouds stop op een chemisch fabriek rond waar ong 1000 man extra rond loopt. Dat is 10x erger dan in Amsterdam rond rijden. Ze hebben allemaal oor bescherming in dus horen niks en kijken helemaal nergens naar. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

twotone

In een winkelstraat met een busje is 't ook niet anders.. Met achteruitrijden al helemaal een ramp, ondanks dat er zo'n piepert op zit willen mensen er toch nog 'ff snel achter langs zo van 'ja hij ziet me wel dus wacht 'ie maar effe'  :eusa_wall:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

NinaPaul

Achteruitrijden op de andere baan = met verkeer mee. Is vaker ook nog makkelijker met ergens inrijden.

Bij speciale verrichtingen heeft de rest nu eenmaal voorrang, het zijn de regels die deze situaties maken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: Kapitein Haak op 28-03-2015 09:57:29
Het kan altijd nog erger.

Rij maar eens tijdens een grote onderhouds stop op een chemisch fabriek rond waar ong 1000 man extra rond loopt. Dat is 10x erger dan in Amsterdam rond rijden. Ze hebben allemaal oor bescherming in dus horen niks en kijken helemaal nergens naar. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Die oorbescherming is er normaal die bepaalde geluiden filtert/vermindert, maar normale geluiden gewoon doorlaat. Althans dat vermoed ik toch, is vrij standaard in de industrie tegenwoordig.

BBS

De eerste 2 van 12 zijn geleverd:

Helaas niet voor mij... >:(
Volvoloos....

dielie850

Citaat van: BBS op 17-04-2015 22:52:22
De eerste 2 van 12 zijn geleverd:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/2015-04-17%2020.14.41.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/2015-04-17%2022.15.52.jpg

Helaas niet voor mij... >:(
Ik vind het hele mooie wagens.
Maarrrr die slash onder de voorruit ziet niet uit :eusa_wall:
Staat veel mooier in de grill ;)

UserID6342

widebody

Maakt niet uit waar die slash zit. ALS ie er maar op zit, toch?

BBS

Ik vind het persoonlijk ook mooier als 'ie iets verder naar beneden zit.
Maar verder zijn het wel mooie complete auto's, 1200 liter tanks, koelkast, supersingle's voorop, zijfenders, 460PeeKaas, XL cabine en 's weekends weg moeten :evil:
Volvoloos....