Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70 classic

T probleem is dat ieder het maar normaal vind om zn eigen ding te doen.
Code rood.
Wtf gewoon leeg de brug over. Niets an de hand joh.
Vervolgens ligt heel t land plat en das dan normaal.
Zo een beetje van Roosendaal tot moerdijk met 89 links rijden om iemand voorbij te komen die net zo hard rijdt. Is normaal.
Mneer is 1 minuut eerder op zn losplaats en half brabant zit achter die kloothommel te wachten.

Anderzijds moet je natuurlijk niet enkel naar t vracht verkeer kijken ( al zou een beroeps natuurlijk zich ook zo moeten gedragen).
K zie ook regelmatig een personen wagen over t puntstik voor een vrachtwagen schieten om nog ff de afslag te nemen.  
Laatst had ik ook zo een probleem.
Is dat klote hok eindelijk die collega voorbij mis ik afslag tholen.
Je zou m er voor kunnen pleuren maar uit eigen ervaring weet ik dan dat dit slecht. Oor t hart vd chauffeur is.
Neem k gewoon de volgende.
T is en blijft geven en nemen.
Het is druk en iedereen meent ergens zo snel mogelijk te moeten zijn.
En dus maar recht te hebben om iets te doen wat eigenlijk niet kan.

Val ik er niemand mee lastig ben ik ook niet roomser dan de paus.
Met wat geluk rijden we met een paar jaar treintjes.
Zijn we van veel problemen af  :eusa_think:
Zit ik ook keurig in t digitale spoor  :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

Uitspraken in dit topic zoals " het interesseert me geen reet wat er achter me gebeurt " geven toch wel even iets heel anders aan dan dat jij suggereert Arjen...
Denk niet dat personen wagen bestuurders daar iets van kunnen leren...

Dit soort gedachten is meer onder het motto van " king of the road " .
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 14:44:09
T probleem is dat ieder het maar normaal vind om zn eigen ding te doen.
Code rood.
Wtf gewoon leeg de brug over. Niets an de hand joh.
Vervolgens ligt heel t land plat en das dan normaal.
Zo een beetje van Roosendaal tot moerdijk met 89 links rijden om iemand voorbij te komen die net zo hard rijdt. Is normaal.
Mneer is 1 minuut eerder op zn losplaats en half brabant zit achter die kloothommel te wachten.

Anderzijds moet je natuurlijk niet enkel naar t vracht verkeer kijken ( al zou een beroeps natuurlijk zich ook zo moeten gedragen).
K zie ook regelmatig een personen wagen over t puntstik voor een vrachtwagen schieten om nog ff de afslag te nemen. 
Laatst had ik ook zo een probleem.
Is dat klote hok eindelijk die collega voorbij mis ik afslag tholen.
Je zou m er voor kunnen pleuren maar uit eigen ervaring weet ik dan dat dit slecht. Oor t hart vd chauffeur is.
Neem k gewoon de volgende.
T is en blijft geven en nemen.
Het is druk en iedereen meent ergens zo snel mogelijk te moeten zijn.
En dus maar recht te hebben om iets te doen wat eigenlijk niet kan.

Val ik er niemand mee lastig ben ik ook niet roomser dan de paus.
Met wat geluk rijden we met een paar jaar treintjes.
Zijn we van veel problemen af  :eusa_think:
Zit ik ook keurig in t digitale spoor  :eusa_shifty:


T hele auto rijden is sowieso veel te egoistisch geworden...

Ik zoek vaak de ruimte op omdat heel nederland std links rijdt ga ik lekker rechts karren... maar zie er dan nog maar eens terug tussen te komen pffff... iedereen is eigenaar van zijn plekje op de linkerbaan...
Er mankeert sowieso van alles aan "het verkeer" iedereen in z'n eigen cocon en iedereen maakt z'n eigen regeltjes...

De vrachtwagen chauffeurs die dus " king of the road " zijn wordt ook tijdens de lessen verteld dat ze het juiste voorbeeld moeten geven.
Juist omdat ze groot zijn en veel weg in beslag nemen....

Dusja als onze trucker vrienden hem er al altijd maar te pas en te onpas voor pleuren dan kopieert de rest van de weg gebruikers dit gedrag juist... want het is al van verre te zien en niet te missen... gek he dat mensen dan gas gaan geven als er weer eentje "dreigd" in te gaan halen.... het gedrag is allemaal best te verklaren hoor....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

#663
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 14:52:47
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 14:44:09
T probleem is dat ieder het maar normaal vind om zn eigen ding te doen.
Code rood.
Wtf gewoon leeg de brug over. Niets an de hand joh.
Vervolgens ligt heel t land plat en das dan normaal.
Zo een beetje van Roosendaal tot moerdijk met 89 links rijden om iemand voorbij te komen die net zo hard rijdt. Is normaal.
Mneer is 1 minuut eerder op zn losplaats en half brabant zit achter die kloothommel te wachten.

Anderzijds moet je natuurlijk niet enkel naar t vracht verkeer kijken ( al zou een beroeps natuurlijk zich ook zo moeten gedragen).
K zie ook regelmatig een personen wagen over t puntstik voor een vrachtwagen schieten om nog ff de afslag te nemen.  
Laatst had ik ook zo een probleem.
Is dat klote hok eindelijk die collega voorbij mis ik afslag tholen.
Je zou m er voor kunnen pleuren maar uit eigen ervaring weet ik dan dat dit slecht. Oor t hart vd chauffeur is.
Neem k gewoon de volgende.
T is en blijft geven en nemen.
Het is druk en iedereen meent ergens zo snel mogelijk te moeten zijn.
En dus maar recht te hebben om iets te doen wat eigenlijk niet kan.

Val ik er niemand mee lastig ben ik ook niet roomser dan de paus.
Met wat geluk rijden we met een paar jaar treintjes.
Zijn we van veel problemen af  :eusa_think:
Zit ik ook keurig in t digitale spoor  :eusa_shifty:


T hele auto rijden is sowieso veel te egoistisch geworden...

Ik zoek vaak de ruimte op omdat heel nederland std links rijdt ga ik lekker rechts karren... maar zie er dan nog maar eens terug tussen te komen pffff... iedereen is eigenaar van zijn plekje op de linkerbaan...
Er mankeert sowieso van alles aan "het verkeer" iedereen in z'n eigen cocon en iedereen maakt z'n eigen regeltjes...

De vrachtwagen chauffeurs die dus " king of the road " zijn wordt ook tijdens de lessen verteld dat ze het juiste voorbeeld moeten geven.
Juist omdat ze groot zijn en veel weg in beslag nemen....

Dusja als onze trucker vrienden hem er al altijd maar te pas en te onpas voor pleuren dan kopieert de rest van de weg gebruikers dit gedrag juist... want het is al van verre te zien en niet te missen... gek he dat mensen dan gas gaan geven als er weer eentje "dreigd" in te gaan halen.... het gedrag is allemaal best te verklaren hoor....

Zo kun je alles wat recht is krom lullen. En ja, er wordt veel verwacht van vrachtwagen chauffeurs, maar ook leren wij tijdens de lessen dat we onze grote (voertuig grote) ook moeten gebruiken, omdat we anders nooit door alle moraal ridders in hun personenauto worden voor gelaten. Nogmaals dit leer je tijdens de rijles, maar ik geef het ook mee als ik met mijn collega's een (test) rit heb. En wat te denken over smalle wegen? Hoevaak denken onze brave bestuurders in hun blikjes: laat de vrachtwagen maar in de berm gaan. En doen wij dat niet, wat zijn we dan aso's. Gaan we wel aan de kant voor iemand en zitten we vast in de berm, en dan zijn we ezels. En wat ik altijd erg leuk vind, wij als chauffeurs weten hoe het er achter het stuur van een personenauto aan toe gaat, 90 procent van de personen auto bestuurders heeft geen idee hoe het er aan toe gaat achter het stuur van een vrachtwagen, maar wel het grootste woord hebben hoe alles moet. En ja, ook hier gebeurt dat. Zoveel zogenaamde experts, Die zo makkelijk oordelen over de chauffeur.

arjenT5R

Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 15:35:58
Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...

Neuh, sterker het zal me jeuken wat ze van mij persoonlijk als chauffeur vinden :D alleen de bekrompenheid waarmee er over de chauffeurs in het algemeen gesproken wordt, dat heb ik wel iets moeite mee.

NinaPaul

Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:05:42
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 15:35:58
Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...

Neuh, sterker het zal me jeuken wat ze van mij persoonlijk als chauffeur vinden :D alleen de bekrompenheid waarmee er over de chauffeurs in het algemeen gesproken wordt, dat heb ik wel iets moeite mee.

En zo generaliseer jij alle "normale" bestuurders weer even in 3 zinnen...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 16:38:54
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:05:42
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 15:35:58
Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...

Neuh, sterker het zal me jeuken wat ze van mij persoonlijk als chauffeur vinden :D alleen de bekrompenheid waarmee er over de chauffeurs in het algemeen gesproken wordt, dat heb ik wel iets moeite mee.

En zo generaliseer jij alle "normale" bestuurders weer even in 3 zinnen...



Die vat ik ff niet?

arjenT5R

Moraalridders in hun personenautootje etc etc ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 16:45:50
Moraalridders in hun personenautootje etc etc ;D

Ah je citeerdere iets anders als je bedoelde😀

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 16:38:54
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:05:42
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 15:35:58
Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...

Neuh, sterker het zal me jeuken wat ze van mij persoonlijk als chauffeur vinden :D alleen de bekrompenheid waarmee er over de chauffeurs in het algemeen gesproken wordt, dat heb ik wel iets moeite mee.

En zo generaliseer jij alle "normale" bestuurders weer even in 3 zinnen...



Hoezo Doe ik dat weer? En doe jij dat ook niet richting de vrachtwagen chauffeurs? ;D

leons850

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:51:15
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 16:38:54
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:05:42
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 15:35:58
Je vat t veel te persoonlijk op Arjen...

Neuh, sterker het zal me jeuken wat ze van mij persoonlijk als chauffeur vinden :D alleen de bekrompenheid waarmee er over de chauffeurs in het algemeen gesproken wordt, dat heb ik wel iets moeite mee.

En zo generaliseer jij alle "normale" bestuurders weer even in 3 zinnen...



Hoezo Doe ik dat weer? En doe jij dat ook niet richting de vrachtwagen chauffeurs? ;D

Wordt door veel NL chauffeurs ook gedaan jegens "platkoppen"....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Ik zou zeggen we bouwen gewoon een grote lopende band parallel aan de snelweg en we pleuren  alle vrachtwagens volgetankt en wel op een hoop voor de hele afrikaanse kustlijn en we steken de hele boel in de hens...

Ben je van de vluchtelingen en het file probleem af....

Mooi 2 vliegen in 1 klap ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!