Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:39:24
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

Je lijkt wel een ice road trucker.
Man man.
Je mikt er de voorkant in de rest volgt wel hoor.
Almdie stuur assen hebben een reden.

T word pas spannend met 3,5'm breed en 24 m lang in de binnenstad.
K zienze wel eens klooien bij de super.
Man man wat word t ze zo goed geleerd.
Eerst een jaartje op een container wfen met kabeltjes.
Daar worden de mannen van de langoren gescheiden.
In 90%. Van de ritten stelt t allemaal weinig voor.
Zo een moderne vrachtwagen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:39:24
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

Regels volgen, zoals: aslast, hoogtes, spoorwegovergang, gevaarlijke stoffen, parkeren, berm gebruik, etc. is geen extra handeling.

Het insnijden is anders dan bij een auto, maar de handeling blijf hetzelfde, niet te strak insturen en spiegelen. (Dus gewoon rekening houden met de grootte van het voertuig)

Extra anticiperen of het "verder vooruit kijken" is onzin, in elk voertuig dien je dat zo goed/ver mogelijk te doen.


Mijn eigen ervaring is dat al die "extra" dingen die jij noemt gewoon een routine worden, net zoals autorijden een routine is, waarbij je geen aandacht besteed aan de extra borden, omdat ze niet van belang zijn voor jou. Waar veel van de taken mbt de route (hoogte, aslast, spoorovergang, etc.) uit handen worden genomen door de planning.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: NickGR op 11-02-2018 17:08:42
Er gaat op Facebook een bericht rond waar je je kan opgeven om de beste chauffeur van Nederland kan worden. Geloof zelfs dat je in een Volvo truck mag rijden  :eusa_dance:
Dus alle chauffeurs die het beter denken te weten en de moraalridders graag even aanmelden en dan zien we de resultaten hier tzt wel verschijnen.  Verder geneuzel is dan niet nodig.

Je snapt dat er maar 1 de beste kan zijn toch? Wat niet wil zeggen dat de rest slecht is....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70 classic

Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 17:11:30
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:39:24
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

Regels volgen, zoals: aslast, hoogtes, spoorwegovergang, gevaarlijke stoffen, parkeren, berm gebruik, etc. is geen extra handeling.

Het insnijden is anders dan bij een auto, maar de handeling blijf hetzelfde, niet te strak insturen en spiegelen. (Dus gewoon rekening houden met de grootte van het voertuig)

Extra anticiperen of het "verder vooruit kijken" is onzin, in elk voertuig dien je dat zo goed/ver mogelijk te doen.


Mijn eigen ervaring is dat al die "extra" dingen die jij noemt gewoon een routine worden, net zoals autorijden een routine is, waarbij je geen aandacht besteed aan de extra borden, omdat ze niet van belang zijn voor jou. Waar veel van de taken mbt de route (hoogte, aslast, spoorovergang, etc.) uit handen worden genomen door de planning.



Al zou ik ondanks die planning.
Ook zelf wakker blijven qua hoogte en breedte.
K was meestal hoger of breeder en soms sluipt er een foutje in.
Moest ook ooit achteruit terug met een graafmachine op de aanhangert omdat t net iets minder hoog was als opgegeven.

Maar dat is verantwoording chauffeur.
Die moet nameten.
Die besluit ergens in te rijden.
Vertrouw je t niet zul je eerst je route moeten verkennen.

Daar herken je de chauffeur an.
Voorbereiden.
Das nl al half gereden.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

henry classic v70

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:10:06
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...

...zolang ik wegenbelasting moet betalen vind ik dat het gebruik van het asfalt optimaal moet zijn, vooral voor die seinende gastjes en al helemaal als er een reeks vrachtwagens voorbij wordt gegaan, je moet immers geen 130 toch..?

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Bespaar jullie allemaal de moeite, die truckers kunnen er ook niet aan doen: https://yoo.rs/redactie/blog/van-meer-dan-2-uur-autorijden-per-dag-word-je-dommer-1501258710.html

Als er 1 beroep is wat zo snel mogelijk geautomatiseerd dient te worden is dat wel het truckers-bestaan. Hoeven er ook geen mensen wekenlang in hun cabine en op troosteloze parkeerterreinen te bivakkeren (schrijnend!), kunnen trucks met een kleinere onderlinge afstand rijden want het systeem weet wanneer de voorligger af gaat slaan of gaat remmen dus het file-probleem is ook meteen een stuk minder. Al was het maar omdat het dan in te stellen landelijk inhaalverbod er voor zorgt dat het verkeer op links gewoon door kan rijden: rijtijden zijn dan geen excuus meer. En het is ook nog eens beter voor het milieu omdat trucks minder hoeven remmen en optrekken, idem voor de personenauto's op de linkerbaan.

En ja, het is natuurlijk mijn schuld dat ik regelmatig naast zo'n pannenkoek met oplegger zit die dan plots besluit opzij te komen zonder te knipperen en het liefst z'n gewicht in de strijd gooit. Ik heb dan nog steeds leedvermaak om de keer dat achter mij een verborgen camera-auto reed en de geboren en getogen Nederlandse "beroepschauffeur" een artikel 5 toebedeelde. Maar ik weet het, het is mijn fout dat ik wel 300 meter voor een afslag de richtingaanwijzer aanzet zoals me geleerd is, een trucker hoeft dat pas halverwege de reeds ingezette manoeuvre te doen want hij weet niet beter.

Ja, ik geef ze de ruimte als het op een normale manier gaat. Jammer dat het in 98% van de gevallen op zo'n manier gaat dat ik het liefst de 007-rocket launcher aan boord zou hebben.

widebody

Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:30:50
Bespaar jullie allemaal de moeite, die truckers kunnen er ook niet aan doen: https://yoo.rs/redactie/blog/van-meer-dan-2-uur-autorijden-per-dag-word-je-dommer-1501258710.html

Als er 1 beroep is wat zo snel mogelijk geautomatiseerd dient te worden is dat wel het truckers-bestaan. Hoeven er ook geen mensen wekenlang in hun cabine en op troosteloze parkeerterreinen te bivakkeren (schrijnend!), kunnen trucks met een kleinere onderlinge afstand rijden want het systeem weet wanneer de voorligger af gaat slaan of gaat remmen dus het file-probleem is ook meteen een stuk minder. Al was het maar omdat het dan in te stellen landelijk inhaalverbod er voor zorgt dat het verkeer op links gewoon door kan rijden: rijtijden zijn dan geen excuus meer. En het is ook nog eens beter voor het milieu omdat trucks minder hoeven remmen en optrekken, idem voor de personenauto's op de linkerbaan.

En ja, het is natuurlijk mijn schuld dat ik regelmatig naast zo'n pannenkoek met oplegger zit die dan plots besluit opzij te komen zonder te knipperen en het liefst z'n gewicht in de strijd gooit. Ik heb dan nog steeds leedvermaak om de keer dat achter mij een verborgen camera-auto reed en de geboren en getogen Nederlandse "beroepschauffeur" een artikel 5 toebedeelde. Maar ik weet het, het is mijn fout dat ik wel 300 meter voor een afslag de richtingaanwijzer aanzet zoals me geleerd is, een trucker hoeft dat pas halverwege de reeds ingezette manoeuvre te doen want hij weet niet beter.

Ja, ik geef ze de ruimte als het op een normale manier gaat. Jammer dat het in 98% van de gevallen op zo'n manier gaat dat ik het liefst de 007-rocket launcher aan boord zou hebben.

Hou op, schei uit! Ben al blij dat ik dit nog kan lezen en schrijven :P

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:18:15
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:10:06
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...

...zolang ik wegenbelasting moet betalen vind ik dat het gebruik van het asfalt optimaal moet zijn, vooral voor die seinende gastjes en al helemaal als er een reeks vrachtwagens voorbij wordt gegaan, je moet immers geen 130 toch..?

En toch heb je je aan de regels te houden.
Ik betaal wegenbelasting maar mag ook niet overal 200 rijden.
En nee je moet geen 130, maar wel zo veel mogelijk rechts blijven en wanneer je naar links gaat (inhalen dus) niet te hinderen dus in jou geval 130/120 te gaan rijden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 17:11:30
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:39:24
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

Regels volgen, zoals: aslast, hoogtes, spoorwegovergang, gevaarlijke stoffen, parkeren, berm gebruik, etc. is geen extra handeling.

Het insnijden is anders dan bij een auto, maar de handeling blijf hetzelfde, niet te strak insturen en spiegelen. (Dus gewoon rekening houden met de grootte van het voertuig)

Extra anticiperen of het "verder vooruit kijken" is onzin, in elk voertuig dien je dat zo goed/ver mogelijk te doen.


Mijn eigen ervaring is dat al die "extra" dingen die jij noemt gewoon een routine worden, net zoals autorijden een routine is, waarbij je geen aandacht besteed aan de extra borden, omdat ze niet van belang zijn voor jou. Waar veel van de taken mbt de route (hoogte, aslast, spoorovergang, etc.) uit handen worden genomen door de planning.



Zo staat hier en daar de instructie idd op het internet. Maar daarmee blijkt wel meteen dat je echt geen idee hebt.. . Ik werk bin een afvalverwerking bedrijf, En we halen oa huis aan huis afval op mbv zijladers. Ga met zo'n auto zelf eens een krappe woonwijk in, bij voorkeur als iedereen zijn bolide zo heerlijk netjes voor de deur heeft geparkeerd. Dan heb je geen 3.5 meter nodig om het spannend te maken (al was dit niet iets wat jij zei, maar pak ik meteen maar even mee) in mijn opleiding als theoretisch en praktisch mentor chauffeur heb ik wel iets meer mee gekregen als dat er op internet te vinden valt, En ik kan ook putten uit behoorlijk wat praktische ervaring. Maakt mij dit foutloos? Absoluut niet. Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

leons850

Citaat van: widebody op 11-02-2018 17:37:01
Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:30:50
Bespaar jullie allemaal de moeite, die truckers kunnen er ook niet aan doen: https://yoo.rs/redactie/blog/van-meer-dan-2-uur-autorijden-per-dag-word-je-dommer-1501258710.html

Als er 1 beroep is wat zo snel mogelijk geautomatiseerd dient te worden is dat wel het truckers-bestaan. Hoeven er ook geen mensen wekenlang in hun cabine en op troosteloze parkeerterreinen te bivakkeren (schrijnend!), kunnen trucks met een kleinere onderlinge afstand rijden want het systeem weet wanneer de voorligger af gaat slaan of gaat remmen dus het file-probleem is ook meteen een stuk minder. Al was het maar omdat het dan in te stellen landelijk inhaalverbod er voor zorgt dat het verkeer op links gewoon door kan rijden: rijtijden zijn dan geen excuus meer. En het is ook nog eens beter voor het milieu omdat trucks minder hoeven remmen en optrekken, idem voor de personenauto's op de linkerbaan.

En ja, het is natuurlijk mijn schuld dat ik regelmatig naast zo'n pannenkoek met oplegger zit die dan plots besluit opzij te komen zonder te knipperen en het liefst z'n gewicht in de strijd gooit. Ik heb dan nog steeds leedvermaak om de keer dat achter mij een verborgen camera-auto reed en de geboren en getogen Nederlandse "beroepschauffeur" een artikel 5 toebedeelde. Maar ik weet het, het is mijn fout dat ik wel 300 meter voor een afslag de richtingaanwijzer aanzet zoals me geleerd is, een trucker hoeft dat pas halverwege de reeds ingezette manoeuvre te doen want hij weet niet beter.

Ja, ik geef ze de ruimte als het op een normale manier gaat. Jammer dat het in 98% van de gevallen op zo'n manier gaat dat ik het liefst de 007-rocket launcher aan boord zou hebben.

Hou op, schei uit! Ben al blij dat ik dit nog kan lezen en schrijven :P

Ik heb het met je te doen Marc, gelukkig is er voor jou licht aan het einde van de tunnel.

@Ronald, helemaal met je eens. :eusa_clap:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.