Automaatbak flush actie

Gestart door LvD, 17-10-2011 16:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

als je echt gaat flushen (doorspoelen) kan de auto op de wieltjes blijven staan.
als je de automaat olie warmtewisselaar ook mee wil spoelen is het wel handig om bokjes te hebben omdat je dan bij de onderste aansluiting van de warmtewisselaar moet zijn om de slang los te halen.

spoel je de wisselaar niet mee dan kan je de bovenste slang losnemen.
daar doe je een doorzichtige slang aan en je laat de pomp van de bak de olie eruit pompen.
wel direct de motor uit doen als je luchtbellen ziet in de slang.

dan weer bijvullen met wat eruit is gekomen (hoeveelheid) en dat een paar keer herhalen.

heb het zelf al 2 keer gedaan en het is niet moeilijk.
heb ook wel een passende slang en afhankelijk van de datum wil ik evt. wel helpen.

misschien dat ik zelf ook nog wel een keer spoel  ;)

wat je zowieso nodig gaat hebben is een nieuw metalen klemmetje om de slang die je boven of onder uit de wisselaar haalt weer vast te kunnen klemmen. En voor de zekerheid er 2 tiewraps om.

-D©©©L-

Wordt in de procedure van het "echte flushen" ook de magnetische olie-aftap stop schoongemaakt ?

Racingbrick

Neen, dat had iemand  anders toen geregeld, waren 60L vaten, die zijn mega zwaar en moeilijk te hanteren.
Ik zal straks de prijs aan LVD doorgeven per liter voor de 4 en 5 bakken.




Racingbrick

Citaat van: -D©©©L- op 20-10-2011 11:20:10
Wordt in de procedure van het "echte flushen" ook de magnetische olie-aftap stop schoongemaakt ?

Dan zou ik een brug nemen, aflaten, plug schoonmaken, 2l bijvullen en flushen, dat zegt Vadis, maar dat weet jij ook denk ik.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 20-10-2011 11:20:10
Wordt in de procedure van het "echte flushen" ook de magnetische olie-aftap stop schoongemaakt ?

nope, flushen is spoelen  ;D

Maar je kan ook eerst de bak leeg laten lopen, de plug schoonmaken en dan weer vullen en een paar keer door spoelen met de flush methode.

daytonawim

Citaat van: Racingbrick op 20-10-2011 11:30:52
Neen, dat had iemand  anders toen geregeld, waren 60L vaten, die zijn mega zwaar en moeilijk te hanteren.
Ik zal straks de prijs aan LVD doorgeven per liter voor de 4 en 5 bakken.

goed bezig kerel ;D ;D

LvD

Citaat van: daytonawim op 20-10-2011 11:47:02
Citaat van: Racingbrick op 20-10-2011 11:30:52
Neen, dat had iemand  anders toen geregeld, waren 60L vaten, die zijn mega zwaar en moeilijk te hanteren.
Ik zal straks de prijs aan LVD doorgeven per liter voor de 4 en 5 bakken.

goed bezig kerel ;D ;D

Dat kun je wel zeggen ja :eusa_clap:

Raymond kan hele goede olie leveren voor hele mooie prijzen, hij heeft verstand van het flushen zelf én is er ook bij. Ik ben nog een goede locatie aan het zoeken, zodra ik wat heb gevonden kunnen we spijkers met koppen gaan slaan. Als iemand iets weet in 'de Zuidvleugel van de randstad'? Liefst met brug, maar belangrijker is dat we er droog en beschut kunnen werken en de eigenaar geen goud ruikt bij het vooruitzicht van een tiental prachtige volvo's die zijn nederige stulpje komen aan doen. :eusa_whistle:

NinaPaul

Citaat van: -D©©©L- op 20-10-2011 11:20:10
Wordt in de procedure van het "echte flushen" ook de magnetische olie-aftap stop schoongemaakt ?

Als je dit niet doet kan je niet zo goed niet spoelen ;)

De oliekoeler niet mee flushen lijkt me lood om oud ijzer, ik zou de nippel op de bak gebruiken (die van de olie koeler afkomt).
Alleen even de accu en accuplaat demonteren voor ruimte. (al kan het ook zonder)
Geen klemmetjes veertjes rubbertjes of wat dan ook nodig.

('92 GLT automaat, of dit opgaat bij andere modellen kan ik niet zeggen)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 20-10-2011 11:30:52
Neen, dat had iemand  anders toen geregeld, waren 60L vaten, die zijn mega zwaar en moeilijk te hanteren.
Ik zal straks de prijs aan LVD doorgeven per liter voor de 4 en 5 bakken.





Klopt. Als ik het goed heb, had Tim850 die toen geregeld.


daytonawim


maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LvD

Update: we hebben een locatie en ook direct een datum: zaterdag 12 november, in Schipluiden. Daar kunnen drie auto's tegelijk binnen staan. Ik heb met Raymond (Racingbrick) alles doorgesproken en we komen vanavond met een aanbod: kosten, werkwijze en opties. Ik zal dan een topic openen in het subforum 'Meetings', waar je je kunt opgeven als je akkoord gaat met wat wij voorstellen.

Sbv


LvD


LvD

#44
Voor het inkopen van de olie is het handig om goed te weten hoeveel 4traps en hoeveel 5traps automaten meedoen aan de flushactie. Is het mogelijk om op basis van de versnellingspook vast te stellen of het om een 4traps of een 5traps gaat?

Klopt het volgende:

4 traps gewone automaat - knoppen onder de pook E, S, W


4 traps adaptieve automaat - onder de pook de knop W


5 traps adaptieve automaat - onder de pook de knop W

Oftewel: als er onder de D een 4 in het rijtje naast de pook staat heb je een 5traps automaat, als er onder de D een 3 of 2 in het rijtje naast de pook staat heb je een 4traps automaat, en als er alleen een W onder zit heb je een adaptieve automaat.

Kan iemand dit bevestigen dan wel ontkrachten?