Automaatbak flush actie

Gestart door LvD, 17-10-2011 16:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv


mehn

Zoals ik ook al in de PB zei: welke olie er in het 2e model bak moet weet ik niet. Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat daar de olie van de 5 bak in moet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LvD

#47
Citaat van: mehn op 26-10-2011 11:23:41
Zoals ik ook al in de PB zei: welke olie er in het 2e model bak moet weet ik niet. Het zou namelijk zomaar eens kunnen dat daar de olie van de 5 bak in moet.

Klopt Mehn, daar verschillen de meningen over. De 1200 is 'backward compatible', dus we raden zelf aan in de adaptieve viertraps 1200 te doen. Dus: heb je een grote knop 'W' onder je pook: 1200. Heb je 'E, S, W' onder de pook: 1100.

Racingbrick

De LM1200 mag in zowel de 4 traps als de 5 traps bakken, om eea niet onnodig duur te maken heb ik gekozen om voor de 4 traps de 1100 te nemen, die olie mag alleen daar in.
Die bak neemt namelijk genoegen met de simpele olie, terwijl de 5 bak de 1200 moet hebben volgens de AW en Volvo vereisten.
Die 5 traps AW50/55 zit in heel veel wagens, om er een paar te noemen, Lexus LS200, Bepaalde Passat modellen, Saab, etc.

LvD

We hebben de bestelling van de olie tot maandag weten uit te stellen, dus we kunnen de inschrijving openhouden tot na dit weekend: de deadline is nu maandag 7 november.

volvo-lover

Hallo,

Ben sinds kort in het bezit van een 850 glt automaat. Enige probleem: auto heeft een jaar stil gestaan, dus moet wel wat gebeuren.

Kwam tot mijn verbazing wel fluitend door de apk, maar ik wil graag de bak flushen.

Alleen...................    Ik  heb dit nog nooit gedaan.

Ik hoop dat er binnenkort weer een flushactie komt, geen idee hoe dit op te zetten.

Woon zelf in Lelijkstad, maar afstand geen probleem.

Of weet iemand een goed adres in de buurt, bak begint nl. te schokken en motor loopt laagtoerig niet mooi, wil dus niet te lang wachten.

Verder alvast voor iedereen prettige jaarwisseling.

Ruud
Always back to Volvo

Michaell

He, jammer ik ben te laat.  :'(

Ik wil mijn 855 ook laten power flushen. Hij schakelt nog zonder schokken end. Maar met 500.000Km en nogwat op de teller en niet wetende wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft lijkt het mij geen slecht plan dit ook eens te laten doen.

Mijn Automaat olie is nog keurig op peil en is nog steeds rood, maar begint een beetje donker te worden.
Er is naar mijn idee nog geen noodzaak, maar als er weer een flush actie is, dan ben ik daar graag bij.  :)

ZWARTBROEK

Hallo ik heb een s 70, t5 met 200655 km van 1998. Ik wil de automaat ook een keer flushen maar ook ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Woont er nog iemand in Twente die deze techniek wel beheerst en mij wil helpen?

vr gr Hennie Z.

FerryW V70

Ik kom wel uit Twente maar beschik niet over de flush techniek ;) maar wil ook graag de automaat flushen puur omdat ik nergens kan terug vinden wanneer voor het laatst is gedaan.Ik rij een V70. 2.5 uit 99'.
ik hou het hier dus ff in de gaten.


met vr gr Ferry