Van een 850 naar een S70

Gestart door nsdnayz, 23-10-2011 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

nsdnayz

Hallo Luitjes, ben weer terug van niet weg geweest  ;D. Heb mijn 850 de deur uit gedaan, voor een blauwe S70.

Het was een mooie auto, maar moet veel onderhoud in gestoken worden, dat is het mij niet meer waard.
Bijna anderhalf jaar in gereden, klassieke beginnersfout gemaakt. Goedkope ALT1 (750 euro) bleek achteraf duurkoop te zijn. Na meer dan 1500 euro aan reparaties (schijven, remmen, benzinepomp, drukregelaar, hulpcilinder, etc.) was het einde nog niet in zicht. Ik heb mijn lesje geleerd.

Foto van het oude beestje:

Ja ik ga hem missen, maar er zit nog een hoop werk in: kachelmotor, kachelweerstand, stabilisator stang, handremkabel, distri (15K), etc.

Maar goed, wat ik terug ga kopen, (gisteren gekocht), een blauwe S70 20 Klepper uit '97.
Klik hier voor de link hier voor de link.

Foto's:

Pluspunten
- 232.000 gelopen
- Automaat
- Trekhaak
- Werkende airco (wordt ook goed koud)
- Apk bij aflevering
- Ziet er super netjes uit
- Ik ben de 2e eigenaar. Auto schijnt altijd dealer onderhouden geweest te zijn (nu zegt dat natuurlijk ook niet alles).

Minpunt
- Distri moet vervangen worden (nog 8000km te gaan, en datum is verlopen).

Ik heb mijn auto ingeruild voor een APK, Distri wissel, Waterpomp, Spanrollen vervangen plus nakijken van raambediening van bestuurderskant (werken allemaal, maar 2 gaan er niet meer omhoog van die kant).
Mijn oude had apk in december, ik had hem zelf wel weer kunnen verkopen, maar ik vond het even beter zo.

Die zelfde dag nog Imitatie Pegs bij Hans Duiven gehaald :). En eindelijk heb ik de auto die ik altijd al wil hebben. Meer foto's komen als ik hem heb!
Aanstaande zaterdag auto ophalen en velgen eronder schroeven :).

Update 09-02-2012 todolist en update bericht.
Update 07-03-2012 Mega grote beurt voor weinig pieken!

hathü

Veel plezier ermee. Ziet er netjes uit. Ik zou er wel een lederen interieur in zetten. ;)

Sem

En toch is dit een hele mooie stof.. zo dik en zacht! En blijft overigens veel langer mooi dan leder wat er op ee gegeven moment uit gaat zien als een huid van een oma met 8 ton achter dr rug.

Relaxed

Citaat van: Sem op 24-10-2011 21:23:14
En toch is dit een hele mooie stof.. zo dik en zacht!
Is Frank Govers weer terug?

)()()sT

;D

Wat mooi is, moet mooi blijven :D

daytonawim

Very nice ride dude, veel plezier er mee.

enne die velgen helemaal top ;D

Martijn_B

Welkom!

Mooie velgen al, nu nog heldere koPlampen en andere grill, en je bent een heel eind :)

Maar, ga eerst maar eens genieten :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

marcoz84

Welkom back!

Die velgen gaan um goed staan!

Sem

Citaat van: Martijn_B op 25-10-2011 08:00:02
Welkom!

Mooie velgen al, nu nog heldere koPlampen en andere grill, en je bent een heel eind :)

Vooral niet naar luisteren.. ;)

daytonawim

Citaat van: Sem op 25-10-2011 09:56:55
Citaat van: Martijn_B op 25-10-2011 08:00:02
Welkom!

Vooral niet naar luisteren.. ;)

:eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_liar:

;D ;D

hathü

En toch is dit een hele mooie stof.. zo dik en zacht! En blijft overigens veel langer mooi dan leder wat er op ee gegeven moment uit gaat zien als een huid van een oma met 8 ton achter dr rug.
Ieder zijn smaak, toch is mijn leder zo zacht als het huidje van een  baby dankzij 2 x per jaar even schoonmaken en voeden geen rimpeltje of krasje te zien. ;)

Sem

Citaat van: hathü op 25-10-2011 11:47:55
Ieder zijn smaak, toch is mijn leder zo zacht als het huidje van een  baby dankzij 2 x per jaar even schoonmaken en voeden geen rimpeltje of krasje te zien. ;)
Nou heb ik ook het idee dat het "Monza leder" van iets betere kwaliteit is dat het gewone leder in een S/V70...  maar je hebt gelijk.. onderhouden doet een hoop.

nsdnayz

Ik zit zelf ook aan een lederen interieur te denken, maar eerst maar eens even roffelen. Dan kijk ik wel verder.
Er zit trouwens een cassette speler in, met cristelijk gezang en kerstmarssen. Tijd om de boxen even in te laten werken met Thunderdome ;).
Just kidding, iets minder mag ook ;). Even het stof uit de speakers.

hathü

Citaat van: nsdnayz op 25-10-2011 14:34:14
Ik zit zelf ook aan een lederen interieur te denken, maar eerst maar eens even roffelen. Dan kijk ik wel verder.
Er zit trouwens een cassette speler in, met cristelijk gezang en kerstmarssen. Tijd om de boxen even in te laten werken met Thunderdome ;).
Just kidding, iets minder mag ook ;). Even het stof uit de speakers.

Reli-auto geweest zeker, rust de zegen van de heer op. Beschermd je tegen grote reparaties en ander onheil. ;D

LQDI

Thomas! Je hebt m gekocht ja?  :eusa_clap:  hij ziet er mooi uit hoor. Gefeli! Die pegs zullen hem vast mooi staan.
Toch ziet je 850  er op de foto's ook niet verkeerd uit. Nu ben je wel VERPLICHT om in Bornebroek langs te komen. ;D

Edit** Na montage van de pegs zal wel de voorkant vast wel iets omlaag willen ;D