Van een 850 naar een S70

Gestart door nsdnayz, 23-10-2011 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manga

Natuurlijk is er in de landen waar geen Noord-Afrikanen wonen ook geen criminaliteit.....

Je moet niet alles over 1 kam scheren ;)


Citaat van: daytonawim op 09-11-2011 12:17:09
Wat wel tegen snuffelen in je auto helpt, zijn van die mooie kleine 120 db sirene's , bouw er 4 in je interieur, das goed voor een geluidsdruk van boven de 150 Db, en das boven de pijn grens.

:eusa_whistle: :eusa_whistle:


Citaat van: henry classic v70 op 09-11-2011 12:10:13
Zo jammer dat je dat soort niet eens met dezelfde rekening terug betaald.....
Met een flinke honkbalknuppel de ruiten inslaan van de wagen die staat te wachten op die Noord-Afrikaanse t*ring gastjes en de viespeuken die spullen uit de auto hebben gejat met dezelfde honkbalknuppel hun Noord-Afrikaanse grijpstuivers aan gort meppen.......

... zo dat lucht op

Gelukkig hebben wij er hier (veluwe) ook (nog) geen last van...
850R 2.0 DOP

hathü

#31
In ons landje mag je zielige boeven geen kwaad doen.

http://www.nu.nl/politiek/2663166/agressie-dieven-stoere-vvd-taal.html





henry classic v70

Citaat van: Manga op 09-11-2011 12:21:10
Natuurlijk is er in de landen waar geen Noord-Afrikanen wonen ook geen criminaliteit.....

Je moet niet alles over 1 kam scheren ;)

Dat doe ik ook niet, is een reaktie op de post van nsdnayz

Citaat van: nsdnayz op 09-11-2011 01:38:05
Godver, lag al in bed en wordt wakker van het geluid van ingeslagen glas. Zie ik twee van die Noord-Afrikaanse capuchon klootzakjes bij een nieuwere Volkswagen Passat staan, de een kijkt rond en de ander zit in de auto. Snel pakken ze iets en rennen ze naar een geparkeerde auto en die scheurt er vervolgens vandoor.

... er zijn ook niet Noord-Afrikaanse t*ring gastjes en daar zou je hetzelfde mee moeten doen (lees mijn eerdere post)
Gewoon met je grijp-grage-graaiers van andermans spullen afblijven!!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jacques1967

Degene die ik betrap op/in/aan mijn auto,s mag blij wezen dat ie daarna nog aangifte kan doen. Van de politie hoef je in onze regio niets te verwachten bij dit soort gevallen. Bij gebrek aan autoriteit middels politie tussenkomst hebben enkele mannelijke bewoners bij ons in de straat besloten zelf de boel in de gaten te houden. En wij grijpen gezamelijk hard in zodra er iemand of meerderen snode acties uitvoeren aan onze bezittingen. Het betreft niet het zgn eigen rechter spelen,want daarvoor zou er eerst een andere (beroeps)rechter in het geding moeten voorkomen. En daar gaat het al mank. Ben dan liever een asociale met bezittingen dan een zgn recht geaarde burger die alle ongein voor zoete koek moet slikken Wat mij betreft mag je een dief stevig aanpakken indien je deze op heterdaad betrapt hebt en vervolgens de schade niet wil vergoeden. Heb het helaas zelf meegemaakt en heeft me een werkstraf opgeleverd van 20 uur. Maar doe het zo weer indien ik in dezelfde situatie terecht kom. Jammer dan.

wietseschuiling

haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

nsdnayz

#35
Zeau. even een update. Geen klootzakjes meer in de buurt gelukkig, het is vast te koud voor ze. Ik twijfel of deze auto dealer onderhouden is geweest.
Ik heb de auto even grondig bestudeerd, en er zit nog wat werk aan.

Todolist:
-Bougie kabels, verdeelkap, bougies en rotor
-Thermostaat vervangen
-Motorklep rammelt, sluit wel goed What to do?
-Raambedien unit vervangen
-Motorsteun indien nodig

Bougiekabels uit 1997, mooi jaar heh?

Die maar vervangen dan, kan nooit goed zijn, zulke oude kabels. Neem gelijk de bougies en de verkeelkap mee. (moet de rotor ook mee?) de rotor gaat mee  :D

Mijn motorkap gaat wel dicht en blijft gesloten, hij rammelt alleen. Zeer irritant onder het rijden boven de >80 km/h.
Waar kan dit aan liggen? De 2 haken van de motorkap zijn wel wat afgesleten, zie foto:


Ligt dat aan deze haken? Of aan het sluit mechanisme?

Wat een teringkou ook. Wat minder mooi is dat mijn thermostaat waarschijnlijk kapot is, als ik namelijk op de autoweg ga rijden, daalt de temperatuur tot het eerste streepje. Kan nooit goed zijn. Snel de thermostaat vervangen voordat er schade optreedt.

Sinds de vorige update staat hij op z'n wintersloffen.

darius

#36
Niet eventueel rotor vervangen, kap en rotor vervangen.

Haken van de motorklep losdraaien met boutjes en een beetje naar beneden stellen
No show, only go.

nsdnayz


nsdnayz

#38
Zo nog even een update.

Heb een grote beurt laten uitvoeren door een bekende van een vriend van mij. Het was hard nodig.
In de grote beurt zat: nieuwe (originele) bougies, nieuwe olie en een nieuwe oliefilter. Daarbij had hij extra meegenomen, nieuwe remvloeistof (mijne was smerig en er zat wat water/lucht in (weer niet zeker meer wat)), mijn motorkap heeft hij opnieuw gesteld (was aan het dansen bij >100 km/h), zomersloffen er weer ondergezet, thermostaat vervangen, bougiekabels vervangen, rotor vervangen en de verdeelkap vervangen.

Wat mag dat kosten? De grote beurt (Olie, remolie, bougies en oliefilter): 120 euro :D.

Thermostaat, bougiekabels, rotor en de verdeelkap totaal 170 euro bij estate services.

Voor 290 euro een enorme grote beurt gehad, plus een uitgebreide check van 150 punten. Ik ben zo blij als een kind, en op 2 kleine aandachtpuntjes (ashoes linksvoor begint te scheuren en de uitlaatklem heeft z'n beste tijd gehad) waren dat de enige gebreken. Mag ik nu mijn auto Stage 0 noemen?

Roffel on!

martijn1989

Heb je ook je carterventilatie gechecked?