Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Je weet dat je 'm niet teveel moet bijvullen Camile ?  Alles wat je meer bijvult als halverwege de peilstok zuipt tie zo op en heeft dus geen zin.

)()()sT

Hoe kan dat toch eigenlijk ??? Mijn 855 had het, de T-5 heeft het, de XC van pa ook.
Mijn nieuwe blok in de V70 heeft het overigens niet, daar staat het niveau strak op driekwart :D

Broabander

Citaat van: Dirk342 op 08-05-2012 07:12:08
Je weet dat je 'm niet teveel moet bijvullen Camile ?  Alles wat je meer bijvult als halverwege de peilstok zuipt tie zo op en heeft dus geen zin.

Yes, I know :) heb hem nu dan ook gevuld tot de 8, het middelste cijfertje, en peil/vul hem dan om de 500 km
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 08-05-2012 07:15:07
Mijn nieuwe blok in de V70 heeft het overigens niet, daar staat het niveau strak op driekwart :D

:eusa_whistle:

Zal wel met de slijtage van die ouwe  ;D motoren te maken hebben.

)()()sT


Ludo


Broabander

Oud ijzer ;D


Vandaag even de parafaan eraf gehaald ivm de muffe lucht na een paar dagen, GOEIEN HERDER WAT EEN ZOOI, er kwam tig jaar aan rommel uit. Volgens mij veel halfvergane bladeren enzo, 't was net een moeras. Interieurfilter was zwart en zat helemaal vol, dus daar binnenkort maar een nieuwe voor halen. Afwateringsslangen waren nog open, mooi! En dan hopen dat de muffe lucht een beetje weg is ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Luc

Citaat van: Broabander op 08-05-2012 22:38:20
Oud ijzer ;D


Vandaag even de parafaan eraf gehaald ivm de muffe lucht na een paar dagen, GOEIEN HERDER WAT EEN ZOOI, er kwam tig jaar aan rommel uit. Volgens mij veel halfvergane bladeren enzo, 't was net een moeras. Interieurfilter was zwart en zat helemaal vol, dus daar binnenkort maar een nieuwe voor halen. Afwateringsslangen waren nog open, mooi! En dan hopen dat de muffe lucht een beetje weg is ;)

Nee hoor, dat is niet van jaren... Als je auto altijd buiten staat, en er staat ook maar een (loof)boom in de buurt, krijg je al troep, veel te veel troep voor die domme slangetjes. Raakt binnen een week of twee verstopt. Ik spreek uit ervaring. Heb inmiddels de buitenste slangen (die het regenwater zouden moeten afvoeren langs de veerpoten, naar het stukje niks tussen de motor en schutbord) gewoon verwijderd. Heb liever dat die troep dan op de veerpoot terecht komt, waar ik het zie en kan wegblazen, dan dat er weer zo'n *** slangetje verstopt raakt m.a.g. water in de voetenruimte. Om de 2 maanden ff doorblazen, en je hebt nergens meer last van.
Ook al lijken je slangen open, één blaadje dat er in vastzit, in een hoek waar je t niet ziet zitten, is genoeg. Dan kan je paravaan zn water niet kwijt, en loopt het via de weg van de minste weerstand naar binnen.
Interieurfilter vervangen kan zeker geen kwaad als ie zwart ziet... dan zit ie er al een hele tijd, en wellicht is ie ook wel eens nat geworden. En een nat filter wordt niet vanzelf droog, dat kan best een muffe lucht veroorzaken.

Misschien ten overvloede, maar controleer even de bak onder het interieurfilter als je het vervangt. Als er ook maar een paar druppels water in staan, das niet goed. Droog is prima.

Mzzl...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

Citaat van: Broabander op 08-05-2012 22:38:20
Oud ijzer ;D

Levert geen drol op en is slecht voor je rug en humeur ;D ;D

Broabander

Citaat van: Luc op 09-05-2012 03:10:49
Citaat van: Broabander op 08-05-2012 22:38:20
Oud ijzer ;D


Vandaag even de parafaan eraf gehaald ivm de muffe lucht na een paar dagen, GOEIEN HERDER WAT EEN ZOOI, er kwam tig jaar aan rommel uit. Volgens mij veel halfvergane bladeren enzo, 't was net een moeras. Interieurfilter was zwart en zat helemaal vol, dus daar binnenkort maar een nieuwe voor halen. Afwateringsslangen waren nog open, mooi! En dan hopen dat de muffe lucht een beetje weg is ;)

Nee hoor, dat is niet van jaren... Als je auto altijd buiten staat, en er staat ook maar een (loof)boom in de buurt, krijg je al troep, veel te veel troep voor die domme slangetjes. Raakt binnen een week of twee verstopt. Ik spreek uit ervaring. Heb inmiddels de buitenste slangen (die het regenwater zouden moeten afvoeren langs de veerpoten, naar het stukje niks tussen de motor en schutbord) gewoon verwijderd. Heb liever dat die troep dan op de veerpoot terecht komt, waar ik het zie en kan wegblazen, dan dat er weer zo'n *** slangetje verstopt raakt m.a.g. water in de voetenruimte. Om de 2 maanden ff doorblazen, en je hebt nergens meer last van.
Ook al lijken je slangen open, één blaadje dat er in vastzit, in een hoek waar je t niet ziet zitten, is genoeg. Dan kan je paravaan zn water niet kwijt, en loopt het via de weg van de minste weerstand naar binnen.
Interieurfilter vervangen kan zeker geen kwaad als ie zwart ziet... dan zit ie er al een hele tijd, en wellicht is ie ook wel eens nat geworden. En een nat filter wordt niet vanzelf droog, dat kan best een muffe lucht veroorzaken.

Misschien ten overvloede, maar controleer even de bak onder het interieurfilter als je het vervangt. Als er ook maar een paar druppels water in staan, das niet goed. Droog is prima.

Mzzl...

Nou ik heb speciaal een flinke plens water over de voorruit heen gemikt, met de kap open, en het stroomde gewoon gelijk door de afwateringsslangen naar buiten zonder dat er iets in bleef staan ofzo. Dat was bijvoorbeeld aan de achterklep wel anders, daar stroomde het geheel niet door en heb ik de klep open gezet en de mond van de hogedrukspuit in het afwateringsgat gezet waarna er 100cm2 aan zooi uit elk gat kwam. Maar het is wel een goeie, dan zal ik ook de slangen voor nog eens doorspuiten!

Ik parkeer vrijwel altijd in de open lucht, of overdekt onder beton, nooit onder bomen tenzij het echt niet anders kan. De reden daarvoor: pollen en vogelschijt op je lak.

Heb het gehele filter eruit gehaald en even leeggeklopt tot vervanging mogelijk is, en onder in die bak gevoeld: daar lag alleen klein beetje zand van het schoonmaken van de bak wat ik er dus zelf in gemikt had. Was kurkdroog daaronder. Ventilator aan en met de REC klep schakelen en het zand kwam alweer door de roostertjes naar buiten ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Van de week zag ik op de A2 wat donkers achter mijn auto vandaan stuiteren. Ik dacht eerst dat het dat lelleke plastic haaievin ding was over het gat van de carkit antenne, maar die bleek er nog op te zitten. Verder gezocht maar alles leek er nog op en aan. Totdat ik vanochtend bij het tankstation de auto van achteren naderde; ik miste een stukkie uitlaat! Om precies te zijn, het sierstuk is er in zijn geheel met 170km/u af gevlogen! Oeps...

Ook nog wat vrolijker nieuws: de knoop voor wat betreft de zomervakantie van mij en mijn vriendin is doorgehakt: we gaan met de roffel! 

We gaan eind augustus, hoogseizoen dus, en we willen graag niet al te duur (ik ivm structurele armoede ;D , zij omdat ze wellicht ook een snelcursus rijbewijs wil doen dit jaar en daar wat €€€€ voor gespaard moet worden).

Het precieze moeten we nog even uitdoktoren, maar het idee is om in een ruk door te gaan naar de zuidkust van Frankrijk/Provence en daar een paar dagen te blijven, van daar uit naar Italië (camping bij het Comomeer oid) en dan ook nog een dagje Venetië, door naar Trieste of gelijk naar Slovenië, paar dagen in Ljubljana, en dan nog kiezen tussen Praag, Krakow of Wenen om nog een paar dagen door te brengen, en dan op de terugweg langs Frankfurt, bij mijn broer op bezoek. Al met al een goeie 3500-4000km in twee weken.

Van tevoren dus eea repareren en/of opknappen. Buiten uiteraard nog een oliewissel en vloeistoffenwissel:

- Sowieso de baksteun, voor het bokken bij schakelen en gas lossen, rijcomfort in de file vind ik wel belangrijk
- Ook de airco nog een beurtje geven daar die wel koud, maar niet meer héél koud word (je merkt het duidelijk als je hem aanzet, maar heeft toch flinke tijd nodig om de auto op een aangename temperatuur te brengen)
- Sigarettenaansteker vervangen (zwakke stroom, krijg er niks meer mee opgeladen, terwijl er wel degelijk stroom doorheen komt) voor het opladen van de iPhones (die ook gelijk TomTom zijn)
- Uitlaatsierstukje ;D
- ANWB Europa ipv NL
- <wat ik nog allemaal vergeten ben>

Nou weet ik alleen niet hoe het precies zit met de voorzieningen voor  gas tanken op de route. België, Frankrijk en Italië komt wel goed, de vulnippelverloopjes heb ik allebei. Alleen Slovenië, Polen, Oostenrijk en Duitsland, daarvan weet ik niet hoe het zit met gas. Iemand ervaringen daarmee?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Arjanestate

Leuk, auto vakantie! Mijn vriendin vindt dat dus geen hol aan  ::) Je boft  :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

Broabander

Haha, ze kwam er zowaar zelf mee! Maar zoals je ziet moet er dan wel 'wat te doen zijn', dus elke dag wel iets bezoeken ofzo, en meer dan 3 dagen op één camping dan verveelt ze zich dood. Voor mij maakt het niet uit, of ik nou elke dag een paar uur rij of twee weken lang op het strand lig, ik kom de tijd wel door :P
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Marc O.

Citaat van: Broabander op 12-05-2012 08:17:39
Alleen Slovenië, Polen, Oostenrijk en Duitsland, daarvan weet ik niet hoe het zit met gas. Iemand ervaringen daarmee?

Duitsland: Goed (langs de snelwegen althans)
Oostenrijk: Vrij slecht, zie http://lpg-stations.lpginfosite.nl/lpg-oostenrijk/
Polen, Slovenië: Geen idee.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Citaat van: Broabander op 12-05-2012 08:17:39
Nou weet ik alleen niet hoe het precies zit met de voorzieningen voor  gas tanken op de route. België, Frankrijk en Italië komt wel goed, de vulnippelverloopjes heb ik allebei. Alleen Slovenië, Polen, Oostenrijk en Duitsland, daarvan weet ik niet hoe het zit met gas. Iemand ervaringen daarmee?

Duitsland no problemo. Oostenrijk schaars.

Kijk hier eens: https://sites.google.com/site/autogaspoisite/eastern-europe-poi-s
--
Autogas Inside . . .