Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Kan helaas geen POIs op m'n telefoon installeren; ik zie daar wél dat het in Polen redelijk goed verkrijgbaar is, en in Slovenië amper. Dus dat wordt goed tanken in Italië en dan maar wat op benzine rijden in Sl.

Thanks heren!

Ohja wat me net ook te binnen schoot; wellicht ook nog een cruisecontrol setje inbouwen voor de vakantie, zou ook wel makkelijk zijn :P
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

)()()sT

Citaat van: Arjanestate op 12-05-2012 08:26:46
Leuk, auto vakantie! Mijn vriendin vindt dat dus geen hol aan  ::) Je boft  :eusa_clap:

:o

Dus zij wilt liever altijd maar thuis blijven?

Broabander

Ik neem aan dat z'n vriendin dan gewoon met het vliegtuig weg wil ipv 'primitief' met de auto ;D

)()()sT

Ow ja, nog niet goed wakker ;D

Nynke heeft als kind overal op de wereld gewoon... Nu heeft ze als volwassene min of meer een soort van vliegangst ontwikkeld.
Leuk vorig jaar: "Nynke, kijk naar dat uitzicht terwijl we opstijgen!" "NEE!"

;D

widebody

Citaat van: )()()sT op 12-05-2012 09:32:38
Ow ja, nog niet goed wakker ;D

Nynke heeft als kind overal op de wereld gewoon... Nu heeft ze als volwassene min of meer een soort van vliegangst ontwikkeld.
Leuk vorig jaar: "Nynke, kijk naar dat uitzicht terwijl we opstijgen!" "NEE!"

;D

Vliegen kan iedereen. Alleen het landen hebben de meesten nog niet onder de knie ;D.

En allemaal klappen voor die "buschauffeur" die het vliegtuig weer op de landingsbaan geplaatst krijgt. :eusa_wall:

Broabander

Bwahahahaha, kan me er zo iets bij voorstellen ;D

Laatst naar Egypte, sharm el sheikh, geweest: zat er een vrouw naast me die ook niet zo van het vliegen was, en zat er een stel heren achter mij die uitgebreid over dit: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Flash_Airlines-vlucht_604 ongeluk gingen praten. Heb nog nooit iemand zo bang zien kijken in de eerste minuten van de vlucht ;D

Citaat van: widebody op 12-05-2012 09:43:21

En allemaal klappen voor die "buschauffeur" die het vliegtuig weer op de landingsbaan geplaatst krijgt. :eusa_wall:

Daar doe ik uit principe ook niet aan mee, die mensen doen ook maar hun werk en er klapt ook niemand als ik zorg dat een winkel hun boodschappen geleverd krijgt ;D

Piere

Ahaaaa een roadtrip! :D

Wij gaan ook weer, maar dan einde juli.
Verhaal van vorig jaar; http://eu-roadtrip.blogspot.com/

Wat het gas betreft in Slovenië en Polen; dat ga ik je eind juli kunnen vertellen. Wij gaan namelijk ook die kant uit dit jaar. Nog iets verder zelfs naar Kroatië ;)

Tip: zorg voor een goeie tent :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Arjanestate

Zo erg is het niet om in slovenie benzine te tanken, in 2008 was de benzine in NL 1.68 langs de snelweg en in SLO 1.19 euries  :eusa_clap: Ik ging onderweg tanken in SLO en wilde nog ff vóór de grns nogaals de tankvolgooien maar voor ik het wist zaten we al in Kroatie, klein land dat Slovenie ;D
854 T-5 ROOD 1994

UserID6342

Citaat van: Broabander op 12-05-2012 09:47:28
Daar doe ik uit principe ook niet aan mee, die mensen doen ook maar hun werk en er klapt ook niemand als ik zorg dat een winkel hun boodschappen geleverd krijgt ;D
Ik laat me er af en toe wel tot verleiden om mee te klappen.  Heb absoluut geen vliegangst en vind het een geweldige manier van transport, maar ben toch ook altijd weer blij als tie weer goed stil staat op de grond ;D.  Herinner me een keer het aanvliegen / landen op een van de vliegvelden op Kreta (meen Heraklion), het kreng moest alle zeilen bijzetten om niet zo voorover van de landingsbaan de zee in te kukelen.  Dan ben je toch echt blij als dat tie er weer goed staat en je uit kunt stappen ;D

grijzev70tdi

Ik vind vliegen eigelijk niks aan. Vind het erg saai. Ben er ook niet bang voor ofzo. Maar als iemand zou vragen, wat doe je liever, naar Zweden vliegen of met de auto, koos ik voor de auto.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

razorx

Polen is prima qua gas, Slovenië werkt er aan, maar nog steeds heel beperkt beschikbaar. Of je moet even doorsteken naar Kroatië.
Het is heerlijk met de roffel op vakantie te gaan. Volvo heeft nog zo'n heerlijk nekkussentje als accesoire.
Kan je lieverd in de stoel pitten zonder dat haar hoofd wegrolt.

Hmm vreemde opmerking die laatste.  :eusa_think:

Broabander

Citaat van: Piere op 12-05-2012 12:41:50
Ahaaaa een roadtrip! :D

Wij gaan ook weer, maar dan einde juli.
Verhaal van vorig jaar; http://eu-roadtrip.blogspot.com/

Wat het gas betreft in Slovenië en Polen; dat ga ik je eind juli kunnen vertellen. Wij gaan namelijk ook die kant uit dit jaar. Nog iets verder zelfs naar Kroatië ;)

Tip: zorg voor een goeie tent :D

Haha, die tent heb ik nog wel van mijn vorige roadtrip, in 2010 met m'n maten ook naar zuid-europa geweest en een gave tijd gehad, helaas wel in een Peus ;D

Citaat van: Arjanestate op 12-05-2012 15:35:48
Zo erg is het niet om in slovenie benzine te tanken, in 2008 was de benzine in NL 1.68 langs de snelweg en in SLO 1.19 euries  :eusa_clap: Ik ging onderweg tanken in SLO en wilde nog ff vóór de grns nogaals de tankvolgooien maar voor ik het wist zaten we al in Kroatie, klein land dat Slovenie ;D

Oh dat valt wel mee ja! Ervan uitgaande dat 'ie op benzine iets zuiniger is, is het maar 2-3ct per kilometer extra ofzo.

Citaat van: Dirk342 op 12-05-2012 15:36:12
Citaat van: Broabander op 12-05-2012 09:47:28
Ik laat me er af en toe wel tot verleiden om mee te klappen.  Heb absoluut geen vliegangst en vind het een geweldige manier van transport, maar ben toch ook altijd weer blij als tie weer goed stil staat op de grond ;D.  Herinner me een keer het aanvliegen / landen op een van de vliegvelden op Kreta (meen Heraklion), het kreng moest alle zeilen bijzetten om niet zo voorover van de landingsbaan de zee in te kukelen.  Dan ben je toch echt blij als dat tie er weer goed staat en je uit kunt stappen ;D

Ja okee daar heb je gelijk in, ben wel eens op Vancouver geland met storm en regen waarbij het vliegtuig zowat zijwaarts moest landen, zoals je dat op Youtube wel eens ziet, en dan is het een knap stukje vliegen wat ze uitvoeren. Maar zoals met Ryanair naar Dublin of Barça, is het (zeker met die stewardessen die je rommel aan proberen te smeren) net alsof je in de trein zit en het vrouwke van de koek en zopie komt langs ;D

Citaat van: grijzev70tdi op 12-05-2012 15:37:49
Ik vind vliegen eigelijk niks aan. Vind het erg saai. Ben er ook niet bang voor ofzo. Maar als iemand zou vragen, wat doe je liever, naar Zweden vliegen of met de auto, koos ik voor de auto.

Vliegen! Mits je daar tenminste een fatsoenlijke auto tot beschikking hebt :P

Citaat van: razorx op 12-05-2012 17:24:00
Polen is prima qua gas, Slovenië werkt er aan, maar nog steeds heel beperkt beschikbaar. Of je moet even doorsteken naar Kroatië.
Het is heerlijk met de roffel op vakantie te gaan. Volvo heeft nog zo'n heerlijk nekkussentje als accesoire.
Kan je lieverd in de stoel pitten zonder dat haar hoofd wegrolt.

Hmm vreemde opmerking die laatste.  :eusa_think:

Nou Yits, inderdaad liever dat er geen koppen rollen op vakantie ;D  Maar wel een goeie, al denk ik dat het haar nog niet eens uitmaakt of ze op het dashboard ligt, slapen doet ze meestal toch wel in de auto :P

The Demon

Thea vind het ook niks om met Olijfje in één keer naar onze vriend Italië te rijden.
Dus besloten we dat we het om en om zouden doen, dus een keer met de auto en de volgende keer met het vliegtuig.
De laatste keer is ze toch van het vliegen teruggekomen.
Ze kon haar favoriete wasmiddel, en andere producten die ze daar wel en hier niet verkopen, niet meenemen.
Daarnaast kwam ze erachter dat als je 3 dagen van te voren boekt de tickets 2X duurder zijn dan op LPG heen en weer rijden.

Vliegen is leuk maar rijden in een Volvo is net even leuker  ;D

Groet,
The Demon.

Broabander

Nee precies, voor ons telt dat ook mee, dat je gewoon een normale shampoofles kan meenemen, om maar wat te noemen. Dat je na wat simpels gekookt te hebben gewoon met een pot bier voor je tentje gaat zitten en niet weer ergens moet gaan uit eten. Plus, als je vliegt ben je gebonden aan een hotel, één stad/plaats, of je moet voor €80 per dag een koekblikkie huren om rond te toeren, of gaan klieren met het OV in het buitenland.

En daarnaast, rijd je nu voor €500 inclusief tolweg half Europa door, en red je dat bij lange na niet met het vliegtuig!

Piere

Citaat van: Broabander op 12-05-2012 20:54:02
Nee precies, voor ons telt dat ook mee, dat je gewoon een normale shampoofles kan meenemen, om maar wat te noemen. Dat je na wat simpels gekookt te hebben gewoon met een pot bier voor je tentje gaat zitten en niet weer ergens moet gaan uit eten. Plus, als je vliegt ben je gebonden aan een hotel, één stad/plaats, of je moet voor €80 per dag een koekblikkie huren om rond te toeren, of gaan klieren met het OV in het buitenland.

En daarnaast, rijd je nu voor €500 inclusief tolweg half Europa door, en red je dat bij lange na niet met het vliegtuig!

Plus een dikke 1

Vorig jaar zijn we 9 dagen weg geweest met 3 man en alles samen heeft dat ons 1000 euro gekost. Dus elk 333.33 :D
En dat was met eten, drinken, 1 jeugdherberg, LPG en alles erbij. 8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/