Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Douwe

Piere, als ik het goed lees hebben jullie met z'n drieen vorig jaar vakantie gevierd en zijn er nu nog steeds financiele wanbetalers.
Gewoon schandalig dat niet alles betaald is, daar kan ik me zo over opwinden :evil:.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Piere

Citaat van: Douwe op 13-05-2012 09:58:27
Piere, als ik het goed lees hebben jullie met z'n drieen vorig jaar vakantie gevierd en zijn er nu nog steeds financiele wanbetalers.
Gewoon schandalig dat niet alles betaald is, daar kan ik me zo over opwinden :evil:.

Uh? Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snappumnie :eusa_shifty:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Broabander

Ikke snap hem wel ;D


Maar dan was mijn vorige roadtrip wel ietsje duurder! :P €900 PP voor 2 weken, dus €3600 bij elkaar, mede ivm benzine-auto, en daarnaast 3 dagen in een hotel in Rimini (€50 pppn) om alle feestjes af te lopen en nog een paar keer stappen in St. Tropez en Nice, dan jaag je al een leuk stukje van je budget erdoorheen! ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Das een beste bak geld, ik was vorig jaar €2000,- kwijt voor 4 weken Zuid Frankrijk (zelfde omgeving) en 3600 KM in een roffel op benzine... Mja ik heb niet in hotels geslapen en dure feestjes bezocht :P

Heb wel onwijs veel zin om dit jaar weer een roadtrip te maken maar ivm met eventuele verhuisplannen zit dat er € even niet in vrees ik :'(
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Douwe

Citaat van: Piere op 13-05-2012 12:42:45
Citaat van: Douwe op 13-05-2012 09:58:27
Piere, als ik het goed lees hebben jullie met z'n drieen vorig jaar vakantie gevierd en zijn er nu nog steeds financiele wanbetalers.
Gewoon schandalig dat niet alles betaald is, daar kan ik me zo over opwinden :evil:.

Uh? Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snappumnie :eusa_shifty:

En al slapeloze nachten gehad?

Totale kosten roadtrip 1000 euro.
Drie personen betalen 333,33 euro per persoon.

3 x 333,33 = 999,99.
Er staat dus nog een bedrag open van 00,01 euro.

En dat vind ik dus schandalig ;D ;D ;D ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Piere

Aawww maaaan, toch niet voor 1 cent? :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fpede

Citaat van: Piere op 14-05-2012 17:45:54
Aawww maaaan, toch niet voor 1 cent? :P

dat noemen ze culturele stereotypen...  :evil:

;D ;D ;D

Piere

Citaat van: fpede op 14-05-2012 18:04:15
Citaat van: Piere op 14-05-2012 17:45:54
Aawww maaaan, toch niet voor 1 cent? :P

dat noemen ze culturele stereotypen...  :evil:

;D ;D ;D

Hahaha, nagel op de kop ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Broabander

#398
Zo gedurende de week komen er dan ook wat nieuwe ideeen en tips binnen. Polen zal waarschijnlijk toch doorgestreept worden, en daar komt dan Kroatië voor in de plaats. Ook zullen we niet lang stoppen in de Provence, buiten een overnachting ofzo. Dus het plan is om nu door te rijden naar het zuiden, in Italië een paar plaatsen aan te doen, via Trieste naar Split, Kroatië en vanaf daar weer naar boven, Ljubljana, Zagreb, Wenen is nog een twijfel ivm prijzen aldaar, en Praag, en van daardoor naar Frankfurt en huis. Subtiele change of plans dus ;)

Wil voor die tijd ook nog even de ruiten blinderen, met name voor de warmte. Gewoon zelf doen, niet laten doen, dat vind ik rationeel gezien een beetje te gek voor een auto met dezelfde dagwaarde als de getinte ruiten :P Dus tegen die tijd even de ruiten demonteren om ze in het geheel te doen, hoef ik niet te priegelen in de hoekjes. Zwarte auto trekt natuurlijk best wat warmte aan, maar ik vind het ook wel wat mooier staan. De achterruiten gaan dan op 20% of 15%, voorramen weet ik dat die wettelijk niet te donker mogen dus kijken of ik aan een rol 70 of 75% ofzo kan komen. Toch wat donkerder, maar wel goed doorheen te kijken.

En ik wil met name oppassen dat het niet te 'Golf' wordt, want daar kan ik écht niet mee aankomen bij een sollicitatie als ik mijn studie heb afgerond. Ik zie me al gaan, uitstappen in je krijtstreeppak en Italiaanse schoenen uit je zwarte auto met geblindeerde ruiten... Dan denken ze gelijk van 'oh, die maffioso is verdwaald'.

Weet iemand waar je redelijk goeie folie daarvoor kan halen, en dan niet per 50 meter of het 3% spul van de Halfords?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

#399
Vandaag een beginnetje gemaakt vwb het blinderen; ik wilde eens even kijken hoe de achterste portierruiten eruit moeten. Lijkt me makkelijker ze mee naar binnen te nemen dan om het op de auto op de parkeerplaats te doen. Dus ik heb achtereenvolgens:

- Paneel losgehaald
- Witte kapje en zwarte plaatje eruit
- Raamrubber aan de binnenkant eruit
- borgringen om die groene rollertjes eruit

en volgens een korte howto die ik met de zoekfunctie vond zou hij er dan uit moeten kunnen klikken. Ik kom er alleen niet helemaal uit, ik kan er wel een beetje aan wrikken maar er zit maar weinig beweging in en ik snap niet precies wat er met de 'klik' bedoelt word.

Iemand die wat helderheid op deze zaak kan werpen? :P
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Even een grote schroevendraaier tussen de rail en het raammechaniek zetten Camile, dan klik je ze er wel uit.  Kunnen erg vast zitten kijk dus uit met je raam.  Dan het gehele raammechaniek wegschroeven als deze losgeklikt is.  Er zitten 2 rollen in overigens.  Het hele achterraam moet je dan kantelen (als je de geleidingsstrip weghebt) en dan kun je 'm zo eruit pakken.

Broabander

#401
Hoe bedoel je het precies Dirk? Zit nu even niet bij de auto dus kan niet meekijken, maar zet je dan met die schroevendraaier als het ware een hefboom onder het raam? Zodat je alleen het glas zelf eruit pakt zegmaar? Of pak je het geheel van 'raam met rails' er dan uit en laat je het mechaniek zelf, dus met de zwengel voor omhoog en omlaag en de 'schaar' aan de binnenkant met die 2 groene rolletjes eraan vast, achter?

Je ziet ook zo weinig door die prutsgaatjes in de deur ;D Plus, ging het nou om plaatwerk dan zou ik gewoon wat lomp kracht gaan zetten, maar als de ruit krak zegt geeft dat weer zo'n gedoe hé!


Voor wat betreft de kleur ben ik nog wel in dubio, heeft iemand een voorbeeld van een 850 met tint en aantal % lichtdoorlating etc? Want ik vind 35% folie wat te licht maar 15% of minder weer te donker!

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

#402
Zal proberen het wat anders te omschrijven, ben hier niet zo echt goed in.  Door de gaatjes in de deur kun je op een gegeven moment die rolletjes zien, daar zitten 2 klemmetjes op in het totaal, die moet je er even afhalen met een goede punttang.  Als je dan een schroevendraaier dwars tussen het mechaniekje en het  railtje zet van het raam (waar de rolletjes inlopen) druk je ze er zo uit.  Rolletje blijven dus in de rail zitten.

Daarna kun je met de zwengel het raam mechaniek helemaal omlaag draaien en alle M6 boutjes loshalen en het hele raammechaniek eruit halen.  Als je het slot nu iets lost en de raamgeleider bij het slot ook even wegpakt, kun je het raam op zijn zijkant draaien en er zo naar boven toe uithalen als je raamvegertje weg is (dit is het rubber wat op de deur tegen het raam aanzit over de breedte van het raam heen).  Monteren omgekeerde volgorde.

Broabander

#403
Zo, Camiel is weer thuis ;D Gisteravond om 23:00 thuis van werk en vanochtend om half 8 weer op en de hele dag bij m'n ouders uitgehangen. Beetje assisteren met verhuizen weer. Nu net weer terug in Tilburg; gelukkig niet thuis met dat hele Willem II gedoe in het centrum, ik zag alweer auto's op de parkeerplaats met kapotte achterruitenwissers... Niet dat ik die heb maargoed, zo is er vorig jaar met de kermis nog een antenne van m'n ouwe 440 af getrokken. En nu komen ze alweer schreeuwend langs, "Hup willem II stoere keee-rels, trots van het voetballand..."

Enfin, gelijk net even op de parkeerplaats weer een achterdeur gedemonteerd (Had gister alleen het essentiele weer vastgemaakt dus nu speakertje los en toen kon het paneel er al weer af) en even met een Magliteje zitten loeren in dat gat. Beetje pielen met schroevendraaiertje en toen zag ik inderdaad dat het Orakel van Nijmegen ( ;D) het bij het juiste eind had, schroevendraaiertje er tussen en hij klikte met flink wat kracht los. Zit vast als een soort kogelgewricht (ik zal ff kijken of ik er tijdens het demonteren nog een kleine howto bij kan maken). Toen maar weer alles vastgedraaid, want geen achterraam op de openbare parkeerplaats van het station lijkt me niet echt ideaal, dan kom ik morgenochtend terug en ligt er een zwerver in de auto te stinken ofzo :P

Ook even naar de bevestiging van het 3e remlicht gekeken (ivm blinderen zou dat wel mooi kloten zijn als die vast zit aan de ruit natuurlijk!) maar die kon gewoon losklikken van de ruit dus die kan gewoon in 1 geheel en hoeft er niet met stukken uitsnijden of eromheen plakken gewerkt te worden.

Ben wel nog steeds op zoek naar wat foto's van mensen die de ruiten hebben geblindeerd met 15 tot 35% folie! Dan kan ik eens op een 850 zien wat het doet, met de zoekfunctie vind ik eigenlijk niks.



EDIT: even zitten googlen en denk dat ik ga voor 35%. Begin ik met de zijruiten, en mocht het me te licht zijn ga ik op de achterruit en evt de kleine 3hoekjes achterin voor 20%. Maar 20% op de zijruiten, dat wordt niet mooi.

Voorbeeldje van een auto met 35% rondom en niet de zon er vol op (sorry voor de forumschennis, 't is een Duutsert maar even voor het idee):



Met 20% rondom krijg je dit effect:



En da's me te donker.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

#404
Vanmiddag tussendoor even folie gehaald, helaas hadden ze niet het folie wat ik het liefst wilde maar wel een andere variant, grijs ipv zwart 35%. Rond 7 uur begonnen met plakken, eerst even begonnen met de driehoekjes, maar vooral de eerste is niet heel mooi geworden. Opmeten is ook lastig zo, op de buitenkant van het raam, ivm de rubbers. Daarom zit er rechts dus een plooitje in, en rondom de zwarte pikkeltjes zit een heel klein beetje lucht, maar dat ga je er sowieso niet uit krijgen. Maar niet heel slecht voor een eerste keer. Eerst maar even kijken hoe ver ik kom met deze rol en als ik nog wat over heb doe ik die raampjes nog een keer. Rechts is wel beter hoor, zit alleen een vouwtje bij het 'Volvo Pilkington' schrift.

Rechts, beetje wazig plaatje:



Van binnen:



Vergelijkje (witte plekjes is de lak eraf):




Toen verder met de zijruit demonteren. Ging moeizaam maar is gelukt, raamgeleider helaas wel gebroken bovenaan dus maar ff lijmen dalijk. Raam eruit, auto even (niet illegaal, maar ook niet legaal) op een prive-parkeerplaats gezet achter mijn huis met het raam naar de muur. Voorzichtig raam naar boven getild, op de eettafel gelegd en schoongemaakt, ingesprayd en dan maar plakken en vegen:

In progress:



Klaar!:



Wil deze ruit nog even laten drogen dus monteren doe ik later, nu eerst nog even de rechterruit eruit halen en beplakken!


EDIT: nog eentje dan:

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.