Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Héhé, het zou eens een keertje tijd worden zeg ;).
Gaat goed hoor Camiel.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Broabander

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2012 12:40:09
Draai de bouten van het slot even wat los Camiel of haal ze eruit, dan heb je net even wat meer lucht om de klink er goed uit te krijgen / in te krijgen.

Zal ik vanavond dan nog een keer proberen ja (nu op mijn werk), krengen zitten nondeju goed in de Loctite. Heb er eentje onder veel protest uit weten te krijgen, de ander zit muur-en muurvast.

Citaat van: Douwe op 31-03-2012 12:44:45
Héhé, het zou eens een keertje tijd worden zeg ;).

Grrrr....

;D

Jij dacht al, heb ik godnondeju die deur vanuit het noorden meegesleept, doet dat rotjong er niks mee :)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Eerst maar eens met het spuitwerk begonnen toen ik thuis kwam (uurtje geleden). Dus de grille en daklijst liggen nu achter mij te drogen op een kartonnetje.

Eerste inspectie bij fel licht was niet he-le-maal.... Uhm... Nou ja, laten we het erop houden dat ik óók wel eens slechter gespoten heb ;D

Als ik om half 3 nog wakker ben zal ik even wat foto's schieten van als de tape eraf is, moet een uur of 2 drogen.

EDIT:

Heuj! Grille is wel aardig gelukt maar zou wel een paar penseelstipjes zwart kunnen gebroken, met name rondom de slash want dat is echt een crime geweest.

Daklijst is wat minder gelukt, het afgeplakte rubber is grijzer dan de zwarte verf en ondanks het (degelijk) afplakken wat witte vegen op het rubber van de daklijst, en een kaal plekje aan de binnenkant. Nou ja, ook hier niks wat een penseeltje zwart niet fixt. En het is beter dan eerst ;) Enige vervelende is dat m'n zwarte verf nu op is.

Broabander

Nou, halve dag bezig geweest en geen k*t opgeschoten.

Eerst even de grille en daklijst erop gezet, ziet er goed uit! Toen tijdje besteed aan het slot, toen die eenmaal zat en werkte begonnen met het binnenwerk van de ouwe deur eruit te halen, deur eruit genomen en toen kwam ik erachter dat het frame dus gedeukt is aan de bestuurderszijde, waardoor het onderste uitsteeksel (busje) voor de pennen die de deur op zijn plek houden iets naar achterkant van de auto en naar binnen gebogen is. Maw, alleen de bovenste pen erin dan zit de deur er redelijk in (nog lang niet goed hoor), en met beide pennen loopt hij overal aan omdat de goede deur als het ware nu te ver naar binnen gebogen staat en dus tegen die framebalk aan komt. Dus toen maar de hele teringzooi weer teruggezet want kan de auto niet even een nachtje zonder deur laten staan...

Wazig verhaal zo, zal dadelijk even wat foto's uploaden maar nu eerst effe zitten want ik ben er beetje klaar mee. Nu maar bedenken wat nu, want zo'n scharnierpunt aan het frame trek je niet zomaar recht...

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Even naar een schadebedrijf en vragen of ze het in een verloren uurtje willen doen voor je.

Groet,
The Demon.

Broabander

Citaat van: The Volvoboy op 01-04-2012 15:35:59
Toch een tikkie gehad ooit?

Zal niet de minste zijn geweest, het spatbord zal een cm of 10 ingedeukt zijn en toen weer wat uitgedeukt. Deur hetzelfde verhaal.

Citaat van: The Demon op 01-04-2012 16:02:39
Even naar een schadebedrijf en vragen of ze het in een verloren uurtje willen doen voor je.

Groet,
The Demon.

Is wel meer dan een uurtje werk denk, framebalk recht maken en deur afhangen etc? Of ben ik nou zo langzaam ;D

Anyway, foto's! Bij deze, nog even de grille (nu valt irl alleen wel de roest met name links rondom de grille ontzettend op, ik wou dat ik fatsoenlijk kon spuiten)

Gespoten speakerkapjes:

Lekker luchtig in de zomer zo:

Waarom gaan we de deur ook al weer vervangen:

Ohja, daarom! 

Nu de ellende.

Zie hier, de ietwat verfrommelde framebalk met het verbogen steuntje en daardoor komt hij (weliswaar on-afgesteld) zelfs op de hoogste stand al met het puntje rechts onderin de foto tegen het frame van de auto aan.

Dan is dit wat het aan de andere kant van de deur oplevert: een gapende kier onderin

Iets duidelijkere foto:

Excuses voor de but-slechte fotokwaliteit. 

Zoals ik al zei, de deur zit dus onderaan scheef, met wat afstelwerk en de onderste pen eruit kwam hij nog redelijk te zitten. Die onderste pen zat op dat moment naast het gat, of eigenlijk vóór het gat, aan de kant van het spatbord.

Oplossingsgericht denken is mij altijd aangeleerd:

Idee 1) aan het bestaande steuntje een extra busje lassen zodat de pen daarin valt, en dan dmv afstellen aan de deur proberen een goede pasvorm te krijgen

Idee 2) het steuntje recht trekken dmv pneumatische tools of oerkracht zodat hij weer op de originele plaats zit.

Idee 3 is niet echt reeel, het stuk met de steunen uit het frame zagen en er een ander stuk in lassen

En natuurlijk ook nog optie 4, ouwe deur laten zitten en dan maat met een deuk rondrijden, en gek genoeg klinkt deze optie mij het slechtst in de oren.

Enneuh, een probleem, ik kan werkelijk voor geen k*t lassen, nog nooit zo'n brander in de handen gehad, dus ik kan het eigenlijk allemaal niet zelf doen.

Broabander

Haha, ik voel me trouwens nu net zo'n pipo van Pimp My Ride ( je weet wel, dat de sleutel van zo'n brik een schroevendraaier of waterpomptang is) moet nu eerst naar de andere kant van de auto lopen om de deuren van het slot te halen, dan omlopen en met m'n vinger door het gat waar de klink eerst zat lopen voelen totdat ik het schroefje van het slot vind en daaraan kan trekken. En uitstappen is ongeveer hetzelfde, eerst deur dichtgooien en dan weer omlopen om de deur op slot te doen ;D

Piere

Citaat van: Broabander op 01-04-2012 17:11:28
Haha, ik voel me trouwens nu net zo'n pipo van Pimp My Ride ( je weet wel, dat de sleutel van zo'n brik een schroevendraaier of waterpomptang is) moet nu eerst naar de andere kant van de auto lopen om de deuren van het slot te halen, dan omlopen en met m'n vinger door het gat waar de klink eerst zat lopen voelen totdat ik het schroefje van het slot vind en daaraan kan trekken. En uitstappen is ongeveer hetzelfde, eerst deur dichtgooien en dan weer omlopen om de deur op slot te doen ;D

http://memedump.com/d/1225-8/yo-dawg-xzibit-48.jpg

Hahahahaha ;D :eusa_clap:

Wel, m'n pa heeft iets gelijkaardigs gehad met z'n XC. Hij was achteruit aan het rijden terwijl z'n deur 15-20cm openstond en is zo tegen een paal geknald. Nieuwe deur paste dus voor geen meter.
Toen hebben we simpelweg de steun verwarmd en dan met een grote tang verplooid. Even passen en indien nodig bijplooien. Je kunt nog redelijk veel afstellen aan die deuren met als resultaat dat je er nu niks meer van ziet :)

Dus als hij simpelweg achteruitgeplooid is, is het zeker te doen om'm weer goed te krijgen.
Maar zie ik dat nu goed en is de boel ook naar boven geplooid? :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Broabander

Vanwege de laatste foto bedoel je? Als beide pinnen erin hangen kan hij alleen maar op de 'hoogste stand', dus hier rust hij als het ware nog op de puntjes van de pinnen.

UserID6342

Kijk maar even wanneer je kunt Camiel en neem die deur maar eens mee deze kant op.  Denk wel dat ik hier een heel eind kom, bovendien kan ik lassen dus dat is ook al niet zo'n probleem en eventueel heb ik nog een onbeschadigd stuk A stijl liggen.  Zou het zelf eerst proberen met een flinke pijp en idem moker die rotstijl van binnenuit een paar hijsen te geven.

Piere

Citaat van: Dirk342 op 01-04-2012 18:41:30
Kijk maar even wanneer je kunt Camiel en neem die deur maar eens mee deze kant op.  Denk wel dat ik hier een heel eind kom, bovendien kan ik lassen dus dat is ook al niet zo'n probleem en eventueel heb ik nog een onbeschadigd stuk A stijl liggen.  Zou het zelf eerst proberen met een flinke pijp en idem moker die rotstijl van binnenuit een paar hijsen te geven.

Like a boss

Ik twijfelde eigenlijk om er daarnet nog aan toe te voegen 'Dirk fixt zoiets toch wel?' :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

The Demon

Ik heb soms het idee dat als Dirk het niet fixt is het onmogelijk  ;D

Groet,
The Demon.

arjenT5R

heb het zelfste al eens aan de hand gehad aan de wagen van de beunmaat, rondom los slijpen en aan de minst gedeukte kan vast laten zitten met boortje 10 paar gaten via de andere kant boren zodat je er met een drevel ofzo bij kan en terug op zijn plek hossen. Iedere keer even proberen ofdat de deur netjes wil passen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40921.450.html

Zie hier  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elmarconi

--
Autogas Inside . . .