Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Baksteun is bij dealer dacht ik iets van 35 a 40 euro

The Volvoboy

Klopt, had ik al nagevraagd op mn werk, 35€
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Broabander

Oeh, damn, meer betaald dan nodig ;D

Maargoed, niemand de gouden tip vwb de schutbordsteun? Anders zou ik die morgenochtend even kunnen doen namelijk.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Hij is vervangen! De oude gaf na wat mishandeling met een lijmklem, zaagje en schroevendraaier toe aan zijn meester. De blauwe erin geperst, terug gemonteerd en klaar, was klusje van een uurtje of anderhalf.

Enige (en verwacht) is meer geluid in de auto, met name als je >4000 toeren rijd heb je het gevoel in een straaljager te zitten. Rijd bijzonder goed, en nu ik alle 'kantel'-motorsteunen vervangen heb denk ik dat de enige speling bij ineens gas los en ineens vol gas nog op de versnellingsbak zelf zit; opschakelen vanaf de 2 is zowat onmerkbaar. Alleen tussen 1 en de 2 gaat het wat lomper.

Al met al dus 99% tevreden en aanrader; die 1% bestaat uit een resonantie bij stationair. Vrij aanwezig, als ik de schutbordsteun wat losser draai verdwijnt de resonantie maar komt er een soort van ritmisch gekraak van het schutbord vandaan, en rijd hij ook wat minder. Misschien dat ik hem juist nog wat strakker aan moet draaien.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Nee, strakker vastdraaien is ook de oplossing niet volgens mij: enkel meer geluid in de auto, en het stationair getril hetzelfde/erger.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Een vriend van mij had ook zo'n blauwe gemonteerd in zijn S70 (ook een 2.5 10v) en was er ook niet tevreden over :eusa_think:... Exact dezelfde klachten als jij omschrijft.
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Broabander

Ja want het rijd echt heerlijk, en extra motorgeluid tijdens het rijden is ook niet storend, maar alleen dat getril op stationair toerental is bijzondr irritant. Zeker met koude motor, als al het plastic in de auto koud is, dan trilt en kraakt alles mee en dat is storend als je even stationair staat te wachten...

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Klinkt heel bekend... Ik zeg eruit schroeven, verkopen en een originele erin :)
Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Broabander

Ben alleen bang dat ik in dat geval een stapje terug ga qua rij-eigenschappen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Zoals vanmiddag geschreven in het kachelventilatortopic, heeft mijn aanjager het vandaag ook begeven. Althans, knipperende lampjes op de ECC en wederom foutcode 4-1-1. Tot nu toe 2x eerder gehad: de eerste keer lostte het probleem zichzelf op na een herstart van de motor. De tweede keer heb ik de parafaan verwijderd, en was de niet-werkende motor met een slinger aan het rad weer aan de praat geholpen. Dit alles mocht nu niet baten: ik heb alle mogelijke standen van de kachel uitgeprobeerd, heb nu het dashboard open liggen en heb de kachelmotor eruit gehaald, helemaal gesmeerd maar nog steeds, na terug bouwen, geen kik. Foutcode gereset, nog steeds niks. Heb nu de accu even los liggen, wellicht heeft 'ie zich morgenochtend gereset.

Ik had overigens al maanden last van vogeltjes in meerdere of mindere mate, dus het zat er al wel aan te komen. De motor die eruit kwam was trouwens een originele Volvo... van 22-12-1994 :eusa_whistle:

Voor de vakantie dus maar even een goed werkende kachelmotor opsnorren. Of zou het iets anders kunnen zijn?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Ennnn de losse accu heeft niets geholpen. Na een paar keer opnieuw opstarten en een rit van 250km nog steeds geen leven in te krijgen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Henk855

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Broabander

Ga ik die methode ook eens proberen, kijken waar het schip strandt!

Denk trouwens toch dat ik voor de vakantie nog even de motorsteun aan het schutbord ga wisselen voor een originele. Zoals al eerder gezegd, het rijd heerlijk maar ik denk ik als ik 10 uur lang 120 per uur rijd je helemaal leip word van het extra motorgeluid :P Zoals net, op weg naar m'n werk (45 min) is het geen enkel probleem, maar gister van Emmen naar Tilburg (250km) dan begin je het wel te merken.

Tenminste; is de originele steun ook als los rubber verkrijgbaar?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

DanielE

Volvo C70 T5 Summum ('06)
Volvo 850 2.5 10v Luxury-Line LPI ('97) 4-12 tot 9-13
Volvo 850 2.5 10v GLE ('93) 06-11 tot 1-12

Henk855

#479
Citaat van: DanielE op 16-07-2012 13:57:05
Wanneer ga je on route en wat is de planning kwa landen / reis?

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=800_801&products_id=2594
Zou dit 'm zijn?

Nee hij wil deze hebben, kost bij de dealer rond de 20 euro.
Partnummer: 9434263

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com