Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Misschien zou dat kunnen jah. Aan de andere kant; if it ain't broke, don't fix it. :eusa_shifty:

Ik neem het zeker in beraad. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Even snel in Vida kijkende is de LMM gelijk, zelfde part#
je kan zo uitsluiten

leons850

Citaat van: Sbv op 25-06-2018 21:34:35
Even snel in Vida kijkende is de LMM gelijk, zelfde part#
je kan zo uitsluiten

Nou Ewout, zit je al in de auto met de andere lmm? :D

Toch leuk, iets geks roepen wat gewoon kan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ewout Schalkwijk

Ga ik proberen :D

Maar dan wel even geplanned. Kan niet Marije met een hork van een auto opzadelen :P

donderdag ben ik vrij en heb ik de NN de hele dag tot m'n beschikking. Die dag moet Marije met de N rijden. Woensdagavond even de LMM's wisselen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 25-06-2018 21:34:35
Even snel in Vida kijkende is de LMM gelijk, zelfde part#
je kan zo uitsluiten

Foto gemaakt. Die zijn idd volledig identiek. Dat zal dan ook wel voor de Lambda en temperatuursensor gelden :eusa_whistle:

Citaat van: leons850 op 25-06-2018 21:13:59

Zo maar een schot in de ruimte, past de lmm (des noods alleen de sensor zonder huis) van je NN er niet in? Geen idee hoor.
Ik hoop toch dat je het kunt vinden.

Ik hoop niet een keer voor je voeten te lopen als je begint te schieten. Trefkans is mij te groot. :P

Woensdag dan maar eens met de LMM proberen. Niet alles tegelijk anders weet ik het nog niet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-06-2018 21:47:32
Citaat van: Sbv op 25-06-2018 21:34:35
Even snel in Vida kijkende is de LMM gelijk, zelfde part#
je kan zo uitsluiten

Foto gemaakt. Die zijn idd volledig identiek. Dat zal dan ook wel voor de Lambda en temperatuursensor gelden :eusa_whistle:

Citaat van: leons850 op 25-06-2018 21:13:59

Zo maar een schot in de ruimte, past de lmm (des noods alleen de sensor zonder huis) van je NN er niet in? Geen idee hoor.
Ik hoop toch dat je het kunt vinden.

Ik hoop niet een keer voor je voeten te lopen als je begint te schieten. Trefkans is mij te groot.
:P

Woensdag dan maar eens met de LMM proberen. Niet alles tegelijk anders weet ik het nog niet.

Hier nog zo 1. ;D

Ik hou je blog weer met spanning in de gaten.
Je gaat het vinden!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

haasje

Wat gebeurt er als je de adaptie waardes hebt gewist (accu los / fouten wissen in vida)?
Zijn dan de problemen (tijdelijk) weg en komen ze een aantal dagen / km / start cycli weer terug  of treden ze gelijk weer op?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: haasje op 25-06-2018 22:02:23
Wat gebeurt er als je de adaptie waardes hebt gewist (accu los / fouten wissen in vida)?
Zijn dan de problemen (tijdelijk) weg en komen ze een aantal dagen / km / start cycli weer terug  of treden ze gelijk weer op?

Ze komen terug zodra de motor in lage belasting rijdt. Als ik er alles aan doe om wisselend te rijden gaat het zomaar een paar dagen goed. Op de cruisecontrol bij 60-80km/h is het binnen een paar minuten bal. Wissen in Vida geeft me weer zo'n 15-20 kilometer respijt.

Als ik niets doe verdwijnt de melding na zo'n 6x starten. tot ik weer te rustig/gelijkmatig rijd...


Elianmars maakt me net attent op een gelijkend probleem op Problemcar.nl De oplossing (lijkt) daar de intercooler te zijn... Vaak nemen mensen naderhand niet meer de moeite om bij te houden of de problemen ook op de lange termijn zijn verholpen. Het blijft dan gokken of het ook echt opgelost is.

Eerst nu de lambda proberen. dat werd daar ook beschreven, en hielp ook niks. voor het uitsluiten is het belangrijk om het toch te proberen. Wat een mazzel dat ik twee keer dezelfde motor voor de deur heb staan. :eusa_clap:

De fouten rond de voorgloeirelais zijn er altijd. Toch start de auto moeiteloos bij diepvries temperaturen. ::)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

diederickvolvo

ikzelf denk ook de intercooler, bij een d5 gaan ze erg gauw bol staan.
dit weekend de mijne vervangen, de nieuwe was enorm veel beter. samen met de druksensor die in de intercooler zit lijkt de mijne nu vooral op de snelweg beter te rijden. echter heb ik een euro 3, wel in basis hetzelfde.
bij mij was de sensor helemaal besmeurd met olie geraakt, evt schoonmaken kan helpen?
https://www.estateservices.nl/motor/uitlaat-en-inlaat/luchtinlaatslangen/druksensor-in-intercooler-s60-s80-v70n-xc70n-xc90.html



Hopelijk vind je het, en onthoud: de aanhouder wint altijd ;)

toch heb ik constant nog de vraag hangen, waarom haal je je roetfilter niet leeg en schrijf je de egr niet eruit of mag dat niet met de noorse wetgeving?

NinaPaul

Citeerwaarom haal je je roetfilter niet leeg en schrijf je de egr niet eruit of mag dat niet met de noorse wetgeving?

Dat mag helemaal nergens.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

widebody

Is toch wel een bekend probleem bij de D5. Ook in de UK heb ik dit voorbij zien komen, ook op http://forums.t5d5.org. Geplofte en kierende exemplaren zijn regelmatig het geval. Zou het kunnen dat jouwe bol staat aan de onderzijde en daar lekt?

arjenT5R

Citaat van: widebody op 26-06-2018 15:38:49
Is toch wel een bekend probleem bij de D5. Ook in de UK heb ik dit voorbij zien komen, ook op http://forums.t5d5.org. Geplofte en kierende exemplaren zijn regelmatig het geval. Zou het kunnen dat jouwe bol staat aan de onderzijde en daar lekt?

Jup heb er laatst ook 1 vervangen van een D5, tegen wil en dank in, maar ik heb t gedaan :P
Was idd ook opgeblazen en gescheurd lekte olie etc :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

diederickvolvo

Citaat van: arjenT5R op 26-06-2018 15:46:23
Citaat van: widebody op 26-06-2018 15:38:49
Is toch wel een bekend probleem bij de D5. Ook in de UK heb ik dit voorbij zien komen, ook op http://forums.t5d5.org. Geplofte en kierende exemplaren zijn regelmatig het geval. Zou het kunnen dat jouwe bol staat aan de onderzijde en daar lekt?
Tegen wil en dank in, maar ik heb t gedaan :P
Was idd ook opgeblazen en gescheurd lekte olie etc :P

Nou nou  niet zo aanstellen, zo'n N zit veel beter in elkaar hoor :P de moertjes van de radiateur ophanging breken niet zo rottig af als bij een classic. Uurtje was ik klaar ermee

arjenT5R

Ja maar jij bent natuurlijk ook de sleutelkoning ik ben maar een beunhaas :P
Kan alleen classics heb N vrees :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 26-06-2018 16:35:16
Ja maar jij bent natuurlijk ook de sleutelkoning ik ben maar een beunhaas :P
Kan alleen classics heb N vrees :P

;D ;D