Hoe groot is jouw garage? Advies gevraagd....

Gestart door Wout309t, 13-11-2011 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

l x b x h = 9.0 x 3.5 x2.5

per 1 dec. de sleutel...De banaan komt er in te staan. Daddy's room!

www.vm-parts.nl

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

10,5 x 3,2 x 2,6 maar de vrouw heeft er zoveel bij gezet dat de mx5 er net in past. Gelukkig nog een schuur van 8 x 2,5 waar ik nog wat spulletjes in kan zetten.

Bij klussen gaat de mazda naar buiten en gaat de R er in met neus of kont. En kan ik op een lekker verwarmd vloertje werken
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

SjamaaN

mijn "sleutelhok" is 5 X 5.5 X 10. maar toch met 2 850's erin staat het behoorlijk vol ;)
SjamaaN

Broabander

Mijn sleutelplek is 20x70m, helaas niet overdekt en moet hem delen met 60-80 andere stilstaande auto's.

:P
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

jony

mijn garage is ongeveer 7 m breed en 10 meter lang en 3 m hoog, jammergenoeg moet ik hem nog delen met mn ouders maar heb al bij al niet te klagen :)

wel is mijn garage onverwarmd

is wel betonnen vloer met plastig tussen maar bij vochtig weer merkt je het wel

zou dat kwaad kunnen voor de auto en zet ik hem beter buiten, moet wel zeggen dat hij nooit nat naar binnen gaat en is wel nog wat luchtstroom in garage :)

MarkoC70T5

Over garages gesproken ik ben de mijne nu helemaal aan het verbouwen. En daarbij hoort ook beter isolatie.
Nu zit ik in dubio hoe ik het moet aanpakken.  Ik heb een plat teer dak wat op houten plaaten ligt.
Daaronder wil in piepschuimen blokken plaatsen en dat weer afdekken met kunstof folie. Daar tegen aan latten en dan gipsplaten.
Nu twijfel ik of dat gaat werken. En of je er wel folie onder kan doen dat houd wel vocht tegen.

Iemand hier een idee hoe je het goed kan isoleren.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

hathü

Als je het zo doet gaat je dak rotten. Plat dak kun je het beste aan de bovenkant isoleren, zijn speciale platen voor die je op het dak maakt en daarop nw dakbedekking plakt. Als je aan de binnenkant gaat isoleren moet het tussen dakplaat en isolatie wel heel goed kunnen ventileren anders gaat je dak dus rotten.

arjen850

8,5 bij 4,5 binnenwerks, poetsbrug aanwezig, genoeg ruimte om de auto om te kunnen hobbyen :D

R o b

Een beetje garage is van binnen een meter of 3 bij 8 meter lang....en deze kom je al niet vaak tegen. Een standaard deuropening van 2,25 is het meest gangbare, beter is 2,75.
Op deze afmetingen zou ik me orienteren...al zal het niet makkelijk zijn.

rogerV701998

Citaat van: R o b op 25-11-2011 07:37:53
Een beetje garage is van binnen een meter of 3 bij 8 meter lang....en deze kom je al niet vaak tegen. Een standaard deuropening van 2,25 is het meest gangbare, beter is 2,75.
Op deze afmetingen zou ik me orienteren...al zal het niet makkelijk zijn.

5,5 bij 9 meter... :eusa_shifty:

MarkoC70T5

Citaat van: hathü op 24-11-2011 21:07:27
Als je het zo doet gaat je dak rotten. Plat dak kun je het beste aan de bovenkant isoleren, zijn speciale platen voor die je op het dak maakt en daarop nw dakbedekking plakt. Als je aan de binnenkant gaat isoleren moet het tussen dakplaat en isolatie wel heel goed kunnen ventileren anders gaat je dak dus rotten.

Oke. Helaas ga ik niet weer het dak opnieuw doen is net gedaan  :-[
Is er geen mogelijkheid om via binnen wat  te isoleren zodat de warmte beter blijft hangen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

TIMON

125 m2 opper  7 meter hoog + boven verdieping met de zelfde opppevlakte alleen 2,5 meter hoog.

inhoud een 2 koloms brug , banden en balanceer app en een pers enz enz
maar is ook redelijk vol met 5 auto,s er in !!!
85011940

Broabander

Citaat van: MarkoC70T5 op 25-11-2011 11:48:24

Is er geen mogelijkheid om via binnen wat  te isoleren zodat de warmte beter blijft hangen.

Wat er al werd geschreven, je kunt het wel isoleren maar wel goed laten ventileren. Denk maar aan een kruipruimte in een jaren 30 huis, dat kun je van onderaf isoleren met piepschuim 'blokken' maar je moet wel luchtschachten hebben. Ik zit niet in de bouw verder maar zo is het volgens mij bij mijn ouders gedaan een paar jaar terug.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

daytonawim

Citaat van: Broabander op 25-11-2011 21:20:49
Citaat van: MarkoC70T5 op 25-11-2011 11:48:24

Wat er al werd geschreven, je kunt het wel isoleren maar wel goed laten ventileren. Denk maar aan een kruipruimte in een jaren 30 huis, dat kun je van onderaf isoleren met piepschuim 'blokken' maar je moet wel luchtschachten hebben. Ik zit niet in de bouw verder maar zo is het volgens mij bij mijn ouders gedaan een paar jaar terug.

Opzich geen hogere wiskunde op dat veilig te isoleren.

Kan je aan elke zijde tussen de balken 1 staande voeg uitboren,daar zet je een ventilatieroostertje in ivm ongediertje.

Tussen de balken die waarschijnlijk dwars liggen, PU platen met een aluminium kant plaatsen of glaswol matten met een aluminumkant er tussen maken.

Aluminium voorkomt dat er een koude brug ontstaat tussen de warme garage en het koude dak.

Het aluminium zou over het hele dak gezien dicht moeten zijn. ( dat is echt essentieel )

Over het aluminium latten aanbrengen en daarop greenbord platen monteren, kunnen beter tegen vocht dan gipsplaten, of gewoon 10 mm mdf platen pakken en die wit spuiten.

En klaar is Henkie ;D ;D