Snelheidsafwijking door grotere velgen

Gestart door nbohemen, 14-11-2011 00:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wout309t

Stand van de naald idd niet goed, of er zit een bak onder met een andere overbrenging.
2011 V70 2.0T R-Design MT

nbohemen

Als ik stil sta staat de snelheidsmeter keurig op het onderste streepje.
Volgens mij is de bak nooit vervangen (je weet maar nooit) maar zijn er verschillende bakken bij de 850b

-D©©©L-

Citaat van: nbohemen op 01-10-2012 14:52:10
Citaat van: Misha op 15-11-2011 19:02:51
Overigens kun je in de latere classics en S70´s de bandenmaat laten instellen in de computer door de dealer en dan klopt alles wel.
De door Volvo gehanteerde 16" maat is namelijjk 25% duurder dan de defacto 16" maat.
Door deze aanpassing te laten doen  ben je daar van af.


Onderhand heb ik de door Volvo voorgeschreven bandenmaat gemonteerd, maar nog steeds wijkt de kilometerteller af. Is er bij mijn auto een instelling aan te passen in de computer? Wellicht staat deze instelling nog op de oude 15 inch wielen ingesteld? Onderhand weet ik niet meer waar het aan ligt.

De bandenmaat is in de tellerklok door de dealer in te stellen met de "losse" diagnose tool.
Niet via Vadis/Vida.
Welke bandenmaat is er inmiddels gemonteerd ?
Vergelijken met een GPS apparaat werkt pas als je dat over een langere afstand doet en met een zeer goede GPS ontvangst.
In principe is GPS helemaal niet zo geschikt om snelheid weer te geven, omdat je in de praktijk eigenlijk altijd schuin door het  "raster" rijdt blijft het steeds een om en na bij waarde.

Citaat van: Wout309t op 01-10-2012 15:21:41
Stand van de naald idd niet goed, of er zit een bak onder met een andere overbrenging.

Al zit er een andere bak onder,  het snelheids signaal komt van de ABS controller.

nbohemen

Iedereen geeft wel een beetje tegenstrijdige verhalen.

-D©©©L-

Citaat van: nbohemen op 01-10-2012 16:52:07
Iedereen geeft wel een beetje tegenstrijdige verhalen.

En nou de huidige bandenmaat nog.

nbohemen


Jeroentjuh

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2012 16:31:38
Citaat van: nbohemen op 01-10-2012 14:52:10
Citaat van: Misha op 15-11-2011 19:02:51
Overigens kun je in de latere classics en S70´s de bandenmaat laten instellen in de computer door de dealer en dan klopt alles wel.
De door Volvo gehanteerde 16" maat is namelijjk 25% duurder dan de defacto 16" maat.
Door deze aanpassing te laten doen  ben je daar van af.


Onderhand heb ik de door Volvo voorgeschreven bandenmaat gemonteerd, maar nog steeds wijkt de kilometerteller af. Is er bij mijn auto een instelling aan te passen in de computer? Wellicht staat deze instelling nog op de oude 15 inch wielen ingesteld? Onderhand weet ik niet meer waar het aan ligt.

De bandenmaat is in de tellerklok door de dealer in te stellen met de "losse" diagnose tool.
Niet via Vadis/Vida.
Welke bandenmaat is er inmiddels gemonteerd ?
Vergelijken met een GPS apparaat werkt pas als je dat over een langere afstand doet en met een zeer goede GPS ontvangst.
In principe is GPS helemaal niet zo geschikt om snelheid weer te geven, omdat je in de praktijk eigenlijk altijd schuin door het  "raster" rijdt blijft het steeds een om en na bij waarde.

Citaat van: Wout309t op 01-10-2012 15:21:41
Stand van de naald idd niet goed, of er zit een bak onder met een andere overbrenging.

Al zit er een andere bak onder,  het snelheids signaal komt van de ABS controller.

Klopt helemaal, gewoon met de diagnose sleutel te wijzigen.....

nbohemen

Diagnose sleutel? Wat moet ik me daar bij voorstellen. Gewoon een apparaat erop aansluiten en de waarde wijzigen?
Dat kan alleen de Volvo dealer?

-D©©©L-

Citaat van: nbohemen op 01-10-2012 19:33:31
Diagnose sleutel? Wat moet ik me daar bij voorstellen. Gewoon een apparaat erop aansluiten en de waarde wijzigen?
Dat kan alleen de Volvo dealer?

ja, ja en ja.

let wel, "nieuwere" dealers zijn niet altijd goed op de hoogte van de mogelijkheden van de oude diagnose apparatuur.
Daarvoor moet je echt terecht bij een bedrijf dat personeel heeft dat er ook al werkte ook al bloeide toen de 850-ers nog nieuw verkocht werden. (ja, ik weet dat er ook heel goede jonge monteurs zijn, maar dat is helaas de uitzondering).

nbohemen

Dank voor de informatie. Hopelijk begrijpen ze waar ik het over heb. Ik heb veel slechte ervaringen met (volvo)garages.