Daan, op zoek naar een Volvo op LPG/LPI

Gestart door Daan Smit, 03-12-2011 00:26:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Daan Smit

Zit uiteraard wat in, enkel heb ik nu ook een Turbo techniek en dit bevalt me prima. Ik weet alleen niet of Volvo onderdelen zoveel duurder zullen zijn dan Audi onderdelen. Naar horen zeggen schijnen de 5 cilinders van Volvo zelfs nog betrouwbaarder te zijn dan de bekende TDI's van VAG. Qua verbruik zal het geen probleem zijn, hier ben ik inmiddels al uitgekomen. Wegenbelasting is sowieso goedkoper dan op de diesel, enkel het onderhoud zal iets duurder zijn.

Een T-5R zal het zeer waarschijnlijk niet gaan worden, na alle adviezen op dit forum.

Jeroentjuh


Turbo-Geek

Vergelijk dieselturbo techniek niet met benzine turbotechniek. Een heel ander verhaal en gevoel.
Bij benzine moet je voor die duw toch wel ff wat meer toeren maken en in tegenstelling tot Diesel gaat het verbruik drastisch omhoog.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Daan Smit


Daan Smit

Vandaag gereden in een handgeschakelde CY T-5R in Marknesse (de JV-JN-78).
Wel erg gaaf hoor! Ben toch deels verkocht, wat een machine en wat een looks!
Iemand overigens ervaring met deze auto?

Turbo-Geek

#35
Een testrit is zoiets is altijd gaaf, zeker als je al een fan bent.
Heel gevaarlijk want je ziet dan evt mankementen niet want je bent op dat moment aan het genieten en verkocht en daardoor blind ....
Een beetje het cup DD effect in de disco  :angel:

1 laatste keer, tenzij je vader bulkt van het geld en je graag sponsoord, NIET DOEN !
Een dergelijke wagen is te duur voor een 20 jarige student, en dan met name in het verbruik, vaste lasten en onderhoud.
Focus je op je studie, spaar je geld en koop over een aantal jaren als je een goede baan hebt en een mooie T-5R of zelfs een dikke V70N R.

Onderschat ook niet de re-sale value van zo'n wagen. Hier op het forum vind iedereen het cool en is het iets aparts en een collectors item ..... Tot dat je hem verkoopt, dan moet hij
haast als een AH Bonus aanbieding de deur uit want de liefhebbers geven niet graag geld uit voor een 'klassieker'.
Dus maak niet de fout om te denken van "als het te duur wordt doe ik hem gewoon weg ...." , je zal niet de eerste zijn die daarmee in een halfjaar tijd een paar duizend euro afschrijft.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Daan Smit

Hoe eigenwijs ik ook ben, ik zal toch jullie wijze raad opvolgen.
Ben wel blij om met een T-5R gereden te hebben, nu weet ik waarvoor ik mijn eerste zuurverdiende centjes voor aan de kant kan leggen ;)

Bedankt voor alle info!

T o m


Martijn_B

Student hoeft niet te betekenen dat je geen geld hebt.. Als jij jaarlijks 2000eur hebt om aan normaal onderhoud te spenderen dan is het geen probleem.

Echter, als ik weer student was dan had ik die fiat coupe turbo verkocht, en daar een Renault Clio RS (2001-2003) voor teruggekocht. Ik mis dat karretje nog steeds, verschrikkelijk snel en idioot zuinig (1:13 geen probleem en snelweg 1:14).

Maargoed, wil je een echte auto... Wordt het toch snel een volvo ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software


Daan Smit

Ik werk naast mijn studie ook nog eens 2/3 dagen in de week, dus qua kosten zou het allemaal wel uitkunnen.
Alleen weet ik nu gewoon wat ik aan mijn huidige auto heb en dat wordt weer een gok met een (paar jaar oudere) T5 of T-5R.
We wachten maar eens rustig af tot er iets leuks voorbij komt en dan zien we het wel weer!

P.S. Zo'n Clio RS is ook wel geinig, alleen ben ik direct genezen na het rijden in een Clio op de snelweg.
Ik weet niet eens meer hoeveel duizend toeren dat ding maakte bij 120 km/h op de snelweg, maar ik werd er gierend gek van!


animalT5R

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

T o m

wie weet?  8) Niet geschoten is altijd mis.....

Martijn_B

Citaat van: Daan Smit op 06-12-2011 18:21:58
Ik werk naast mijn studie ook nog eens 2/3 dagen in de week, dus qua kosten zou het allemaal wel uitkunnen.
Alleen weet ik nu gewoon wat ik aan mijn huidige auto heb en dat wordt weer een gok met een (paar jaar oudere) T5 of T-5R.
We wachten maar eens rustig af tot er iets leuks voorbij komt en dan zien we het wel weer!

P.S. Zo'n Clio RS is ook wel geinig, alleen ben ik direct genezen na het rijden in een Clio op de snelweg.
Ik weet niet eens meer hoeveel duizend toeren dat ding maakte bij 120 km/h op de snelweg, maar ik werd er gierend gek van!

2800...?

Of maak je zoals zovelen de fout te denken dat "een clio" gelijk is aan een 2.0l RS? Is niet te vergelijken, maargoed, als je het geld hebt zie ik het obstakel niet. Gewoon een goede kopen, praat eens met TOM.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software