Beste LPG auto's

Gestart door sju_art, 11-01-2012 11:01:10

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Voor jouw budget mag je mijn 10V zo overnemen hoor  ;D
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

sju_art

Nou, er is geen haast bij (misschien zelfs 2-3 maanden wachten), maar mocht ik niet via duitsland goedkoop aan een turbo versie komen dan is een goed onderhouden 2.5 10V van een forumlid, niet een slecht idee.

Maar wederom geen haast; eerst een hoop vragen zodat ik niet achteraf merk dat ik voor hetzelfde geld beter had kunnen doen, of minder had hoeven betalen.

aardigebas

ik heb zelf een goed onderhouden 850 gekocht met bekende historie.
150.000 op de klok, even 5000 op benzine gereden of het echt wat was en daarna g3 laten inbouwen.

Inmiddels rij ik al 60.000 km met plezier en veel luxe in deze auto.
Omdat ik de auto ook zakelijk rij zijn mijn kosten na berekening 19 cent per kilometer.
Hierbij is lpg, onderhoud wegenbelasting, verzekering en afschrijving(is maar weinig) mee gerekend.

Jij hebt de inbouw er zo uit en voordeel is ook dat je meestal 2 jaar of 100.000 km garantie hebt.

Wat betreft onderhoud heb ik geen gekke dingen, als je de beurtjes netjes doet en hierop niet bezuinigd zijn er weinig verrassingen en heb je een fijne betrouwbare en veilige auto onder je gat!

Lampje

Misschien nog een tip: blijf weg bij die Volvo's die af-fabriek al met gas voorzien zijn; daarbij moet je de klepspeling om de beurt meten ipv hydrolische klepstelling. Waarom ze dat nu gedaan hebben is me 'n raadsel.

grijzev70tdi

Die heb je ook niet voor zijn budget ;) Is alleen in de allerlaatse classics gelevert en de N'en (toch? :eusa_think:)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Miel850

Citaat van: aardigebas op 11-01-2012 19:43:13
ik heb zelf een goed onderhouden 850 gekocht met bekende historie.
150.000 op de klok, even 5000 op benzine gereden of het echt wat was en daarna g3 laten inbouwen.

Inmiddels rij ik al 60.000 km met plezier en veel luxe in deze auto.
Omdat ik de auto ook zakelijk rij zijn mijn kosten na berekening 19 cent per kilometer.
Hierbij is lpg, onderhoud wegenbelasting, verzekering en afschrijving(is maar weinig) mee gerekend.

Jij hebt de inbouw er zo uit en voordeel is ook dat je meestal 2 jaar of 100.000 km garantie hebt.

Wat betreft onderhoud heb ik geen gekke dingen, als je de beurtjes netjes doet en hierop niet bezuinigd zijn er weinig verrassingen en heb je een fijne betrouwbare en veilige auto onder je gat!

Wat voor installatie heb je laten inbouwen?

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

sju_art

Ben bekend met het fenomeen dat de LPG auto's (bi-fuels) die volvo zelf heeft ontwikkelt, vaste klepstoters hebben. Mijn S60 heeft dat, met een geriviseerde LPG kop (voor de hardere zittingen), maar het blijft meten en stellen, wat ik uit besteed en dus redelijk voor in de buidel mag tasten (stellen = 800 euro).

Kan iemand nog de vraag beantwoorden wat er bij een 1500 euro V70 classic uit 1998-1999, km stand 300.000 aan import kosten bijkomen mocht ik hem uit Duitsland halen?

Als ik me niet vergis kost een goede Lpi gasinstallatie (vialle/Landi) iets van 2500 euro? Misschien de investering waard, dus ik zal m'n budget nog eens bekijken :P.

Wat zouden jullie halen voor 3000 euro (welke 850 op LPG G3)?

Matthieu123

Interessant topic.

Ik heb tot augustus in een 850 10v gereden maar helaas door een los putdeksel kapot gegaan. Nu rijd ik begin september (tevreden) in een skoda octavia 1.8t. Echter ik heb sindsdien er al 10k mee gereden. En de drang naar een volvo 5cilinder blijft toch aanwezig.

Ik ben nu dus ook aan het rondkijken naar alternatieven in de vorm van een diesel of lpg. Maar lpg lijkt mij de meest handige optie nu. Ik zit dus ook te denken aan een x70. Maar dan wel een 20klepper. De octavia heeft nu namelijk zo'n 180pk en ik wil er eigenlijk niet teveel op achteruit gaan.

Mocht ik er zelf een gasinstallatie in laten leggen, dan zal dat waarschijnlijk ook bij van orsouw zijn. Die zitten hier immers om de hoek.

Heeft iemand een indicatie tot welke km-stand het verstandig is om in te laten bouwen?

Marc O.

Citaat van: sju_art op 12-01-2012 08:40:27
Ben bekend met het fenomeen dat de LPG auto's (bi-fuels) die volvo zelf heeft ontwikkelt, vaste klepstoters hebben. Mijn S60 heeft dat, met een geriviseerde LPG kop (voor de hardere zittingen), maar het blijft meten en stellen, wat ik uit besteed en dus redelijk voor in de buidel mag tasten (stellen = 800 euro).

Overweeg anders eens om flashlube (klepsmeersysteem) in te laten bouwen. Daarmee heb ik, voordat ik hem verkocht, ruim 100.000km gereden zonder dat het nodig was om kleppen te stellen. Nieuwe eigenaar heeft er vervolgens ook 40.000km mee gereden zonder kleppen te laten stellen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

jacar

je vraag over import uit DSL was nog niet beantwoord. Reken maar op zo'n EUR 500, het exacte bedrag is afhankelijk van de catalogus prijs (destijds in NL) en de leeftijd van de auto. Voor een "gewone" V70 met 300.000 km zou ik alle moeite niet  doen. Wel voor een auto met heel weinig km of een bijzondere uitvoering (R of T5-R).

Lees het item over aankooptips eens goed door en kijk in de advertenties van forumleden, daar vind je vaak goed onderhouden exemplaren bij. Als je trouwens zoveel km per jaar gaat rijden zou ik liever wat investeren in een goede auto, het maakt op je km prijs relatief ook niet zoveel uit en (achterstallig) onderhoud kan flink in de papieren lopen.

Succes met de keuze

joebar

misschien vloeken in de kerk, maar ik zou voor een 700-900 serie gaan 4 cilinder, en wil je wat extra power de 16 kleppers....
Daar kan echt niets aan kapot, koppeling wissel je in 3 uur, overal  kun je bij...
Geef mij een 700-900 met 200 PK plus en ik ga zo weer terug
mijn oude 16v ruim 550K en stil counting

arjenT5R

Citaat van: joebar op 12-01-2012 19:40:35
misschien vloeken in de kerk, maar ik zou voor een 700-900 serie gaan 4 cilinder, en wil je wat extra power de 16 kleppers....
Daar kan echt niets aan kapot, koppeling wissel je in 3 uur, overal  kun je bij...

Wordt aan gewerkt, ben bezig met mijn diesel rond de 200 pk te gaan draaien  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

joebar

Citaat van: arjenT5R op 12-01-2012 19:43:50

Wordt aan gewerkt, ben bezig met mijn diesel rond de 200 pk te gaan draaien  ;D

voor mij???  ;D

elmarconi

Ik had de vraag ook zo gelezen, welke auto's doen 't het beste op LPG?

Een alfa bijvoorbeeld?  ;D
--
Autogas Inside . . .

arjenT5R

@ joebar voor jou altijd jongen  ;D

@ sju sju waarom neem je de 10V van darius niet over voor een zachtzeeprijsje laat je daar gas in bouwen heb je echt een top wagentje voor een mooie prijs!

Citaat van: elmarconi op 12-01-2012 19:45:41

Ik had de vraag ook zo gelezen, welke auto's doen 't het beste op LPG?

Een alfa bijvoorbeeld?  ;D

De vraag was niet welke auto moet je nooooooit op lpg laten draaien  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!