Beste LPG auto's

Gestart door sju_art, 11-01-2012 11:01:10

Vorige topic - Volgende topic

kulk

O wacht even, hij zoekt een estate..........
Maar toch, mooie auto voor weinig

wietseschuiling

Hallo
Is een 700 of 900 serie niet wat voor je,
heb een 740 lpg gehad met 2,3 motor bij 640000 weg gedaan
en liep nog prima. Met een 940 op lpg ook 6 ton gedraaid en
loopt ook nog prima. En beide waren estates.
Die 2,3 blokken met 130 pk zijn bijna niet kapot te krijgen.
Zijn geen snelle wagens maar rijden super.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

sju_art

Een 700 is wel wat voor me, maar ik denk dat het makkelijker is een "goede" 850 te scoren dan een "goede" 700 serie. Zoweiso gaat mijn voorkeur uit naar een auto met al een LPG G3 installatie, dat is goedkoper in de aanschaf.

Snelheid is niet belangrijk, maar het 5 cilinder geluid is ook niet verkeerd. Heb 2 S60's met een 2.4 140 pk gehad; prima motor, kon heel goed mee komen op de snelweg en hij was onbeladen gewoon bijna snel :P. En klonk prachtig.

wietseschuiling

900 series zijn ook genoeg te vinden met g3 en ook zelfs
met 3.0 motoren.Zijn echt super comfortabel en ook snel.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

sju_art

Is een 3.0 motor dan niet onderhouds gevoeliger?

Met een budget van omstreeks 3000 euro, kunnen jullie voorbeelden geven van goede auto's? Zij het V70's, 850's, 700's of 900's.
De bedoeling is zoveel mogelijk kilometers te maken met regulier onderhoud; olie, filters, riempjes en vloeistoffen.

UserID6342

Ik heb hier nog een 960 zijn met de 3.0-24V van 204 pk. Gewon een full option auto die voor weinig weg kan, is alleen geen estate. Loopt en rijd prima, heeft natuurlijk gezien zijn leeftijd wel een paar kleine dingen maar allemaal relatief simpel.  APK kan eventueel ook verzorgt worden.  G3 installatie aanwezig loopt goed op benzine en LPG.  Prijs zo mee 750 euro.

sju_art

@Dirk
Bedankt voor het aanbod; ik wacht echter tot m'n vriendin haar rijbewijs heeft voor dat de 2e auto erbij komt. Dus kan nog even duren. Maar verder dan een goed aanbod.

Heeft zo'n auto gezien z'n leeftijd ook nog belastingvoordelen? Goedkopere verzekringen of iets dergelijks? Of maakt dat niks uit.

Trouwens die rode 850 (van je avatar foto), is een 850 toch? Ziet er wel heel vet uit. Mooie velgen.

UserID6342

Voor zover ik weet is er geen enkel financieel voordeel te halen bij een auto uit '95, behalve dan dat het ding op G3 loopt.  Dank voor het compliment.

sju_art

Ook niet als ie nog ouder is?

Miel850

Citaat van: sju_art op 26-01-2012 14:36:58
Ook niet als ie nog ouder is?

Hoeveel ouder is nog ouder?

Veel ouder dan '95 zul je niet veel op G3 vinden.
25 jaar en ouder is natuurlijk belastingvrij  ;)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

sju_art

Aha duidelijk, ik dacht dat er met youngtimers nog wat voordelen waren, maar nee.

-D©©©L-

Citaat van: sju_art op 27-01-2012 08:49:27
Aha duidelijk, ik dacht dat er met youngtimers nog wat voordelen waren, maar nee.

Alleen als handige (lees: onderhoud zelf doen) ondernemer is er nog een voordeel te halen door youngtimer te rijden.

phil73

Citaat van: sju_art op 27-01-2012 08:49:27

Als ondernemer is een auto van 15 jaar oud of ouder gunstig in de bijtelling (over dagwaarde 35%)
Alle kosten dus aftrekbaar.....

Volvo 850 2,5i op LPG

Arne

Die 'aantrekkelijke bijtelling' van auto's van 15 jaar en ouder voor ondernemers is eigenlijk gewoon een wassen neus. De leeftijd van de auto maakt voor een eigen ondernemer eigenlijk niets uit. Je kunt namelijk gewoon de werkelijke kosten bijtellen bij je belastbaar inkomen en daar dan je inkomstenbelasting over betalen. Dan wordt het pas interessant om je auto bij te tellen als je echt heel veel kosten krijgt.

(Oh, en over Alfa's en gas, ik heb zelf 3 ton op een 33je met dat lekkere boxertje gezet en weggedaan toen de verdamper vervangen moest worden €200 ;) )
1997 - V70 Classic 2.5 10v

GerbenTrumpet

ik ben ondernemer (muzikant) en heb nu 3 auto's op 'de zaak' staan die allen ouder zijn dan 15 jaar. Zo ook mijn 850 estate, die ik net voor €1950 gekocht heb. Bijtelling is ca 20€ per maand, en verder zijn alle kosten aftrekbaar (zo ook benzine, reparatie, mrb, verzekering, upgrades). Dus dat is al snel voordeliger. En ik hoef niet aan km administratie te doen. Maar als particulier heb je er niets aan... Ik had voor mijn saab 900 classic nog een youngtimer verzekering maar dat lukte niet voor m'n 850.

groet,
gerben