Martijn stelt zich voor met een V70 R

Gestart door mbouwheer, 15-01-2012 17:07:42

Vorige topic - Volgende topic

mbouwheer

beste forum leden,

Ik ben Martijn Bouwheer woonachtig in Apeldoorn. 35 jaar en werkzaam als instructeur bij het Nederlands Instituut voor Verkeersveiligheid.
Na jarenlang Audi/Vw en als laatste BMW te hebben gereden kwam ik twee jaar geleden in aanraking met forumlid Arjen850 met zijn rode R.
Volvo zag ik nooit zo zitten, waren een beetje te oubollig dacht ik. Maar na een stukje te hebben gestuurd in de strakke 850 R van Arjen moest ik mijn mening bijstellen. Vervolgens heb ik twee keer een rijvaardigheidstraining georganiseerd voor dit forum en werd daar behoorlijk beïnvloed door met name het geluid van de 5 cilinder turbo. Dus ja, dan toch maar eens op zoek. De 850 vond ik qua exterieur het mooist. Maar qua interieur de V70 classic. Daarom toch voor die laatste gekozen. Wilde graag handgeschakeld en na een poosje zoeken kwam ik onderstaande auto tegen op MP. Dan merk je gelijk hoe effectief zo'n forum is. Via dit forum de vorige eigenaar opgespoord. Die gaf mij waardevolle informatie over het verleden van de auto. Plus dat de huidige eigenaar ook op het forum actief was en op mij een goede indruk maakte. Was een plezierig contact in Sint Pancras.
Proefgereden en de auto bekeken. Kwam aardig wat puntjes tegen die aangepakt moeten worden. Maar geen onoverkomelijke zaken. De basis was goed. En zo staat hij nu bij mij op de oprit.
Dingen die gerepareerd moeten worden:
Radiateur lek, Stuurbekrachtigingspomp zingt, ABS lampje springt soms aan (computer is kortgeleden door gesoldeerd dus waarschijnlijk een ABS sensor) motorsteunen lam, voorste remschijven aan de dunne kant, zomerbanden glad, zowel buiten als binnenkant diverse kleine beschadigingen. En al doende komen er vast nog wel wat dingen aan het licht.
Dus dat ga ik de komende tijd vervangen/opknappen.

Vandaag gelijk bij Arjen op de koffie geweest en dat stond wel mooi bij hem op de oprit twee keer een R.

Een paar foto's van hoe hij er nu uitziet. Deze auto is al twee keer eerder voorgesteld door de twee vorige eigenaren maar dit is dus het meest recente beeldmateriaal:

Bij Arjen op de oprit:

En nog een foto van de auto die ik hiervoor had. Dan weten jullie waar ik vandaan kom qua auto (BMW 750iL):

Ik hoop op veel forum plezier!

rovelra

:eusa_clap: :eusa_clap:

Mooie auto!

Valt dat niet tegen 7 cilinders minder?

BBS

Mooie bak! gelijk heldere koplampen en dito knippers. :eusa_clap: :eusa_clap:

Veel plezier met de roffel!
Volvoloos....

rogerV701998

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, mooie auto!

Die BMW is trouwens ook niet verkeerd.

henry classic v70

Mooie R, daar hoef je weinig meer aan te doen.. :eusa_clap:
Heldere koplampen (ook xenon?) zitten er ook al in en de dubbele pijp :eusa_dance:
Welke velgen ga je gebruiken voor de zomerset, worden dat Comets ;D

Veel plezier met de R
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Gelukkig heb je qua interieurkleuren een betere smaak dan Arjen. ;D
Welkom, schitterende auto! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jans Duiven

Van harte Martijn! Mooie R gescoord  :eusa_clap:

Groeten,

Hans

http://www.youtube.com/watch?v=dJwBCr7eXMU&feature=related

;D

)()()sT

Aha! Dat is die van Nunki!!

Dan heeft de vorige eigenaar hem niet lang gehad zeg.

Veel plezier eRmee 8)

BBS

Maar er gaat niks boven creme leder interieur met licht hout :eusa_drool: :eusa_drool: 8)

Toch een keer overwegen om er een ander interieur in te zetten ;D
Volvoloos....

)()()sT

BBS

Volvoloos....

BBS

Volvoloos....

)()()sT

Die bovenste  :-*

Ik vind persoonlijk die kleur hout niet matchen met een beige interieur. Net zoals bv. alu. inleg.

dopie

Mooie auto alleen die lichte inleg (zou maandag bij de dealer staan voor een setje  alu :)). Maar goed zo heb ik ook bepaalde dingen op de auto ;D. Maar mooie bak en vind dit nog steeds 1 van de mooiere kleuren die er zijn voor deze auto, veel plezier ermee.

Martijn_B

Hoi, welkom en mooie roffel!!

Ben toch benieuwd waarom je overstapt naar Volvo, heb een 760 gereden en dat comfort/power kom je toch lastig op opnieuw tegen. Echter...onderhoud is niet te betalen aan die dingen. Kan me herinneren dat een startmotor al rond de €900 lag.

Veel plezier in ieder geval!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software