WEER TERUG: Weer een S70 ;-)

Gestart door Matthieu123, 24-01-2012 15:39:29

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ik heb er goede ervaringen mee. Heb door hen de verdamper + condensor in de GLT laten vervangen. Enige minpunt was dat ze zelf te laat bij het pand waren en ze het dashboard wat slordig terug in elkaar gefabriekt hadden, maar de airco heeft 't daarna altijd feilloos gedaan. En de prijs was heel schappelijk.

Matthieu123

Waarschijnlijk ga ik die airco toch eerst zelf fixen...

M'n geld is namelijk net opgegaan bij Mesman. De lpi installatie zit er in. En ze hebben gelijk de carterventilatie meegenomen. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar t reed net heerlijk. Kan ook niet anders na 2 dagen in de kangoo van Mesman te hebben gereden.

Net al even getankt.. Haha. Hilarisch om maar zo weinig af te hoeven rekenen.

benvolvo20

Ik heb nog een werkende airco compressor voor je liggen. werkend onder de auto vandaan gehaald.

Matthieu123

Inmiddels al iets van 1000km op gas gereden. Bevalt prima, maar t verbruik is wel hoog..
Ergens tussen de 1 op 5 en 1 op 10... Gemiddeld 1 op 8 is realistisch als ik niet te gek doe..

Gisteren weer een dagje Luxemburg gedaan...nergens een pomp gevonden...gelukkig wel in België kunnen tanken voor 47 cent.

Matthieu123

Sfeerplaatje in Luxemburg.

Ik zit inmiddels al 2 dagen ziek thuis.. Desondanks gisteren op een traag tempo een 2e hands aircocompressortje er in gezet. En dat viel eigenlijk reuze mee. Totaal 3 uur overgedaan inclusief het terugplaatsen van de lange multiriem. Als ik fit zou zijn zou het een stuk sneller kunnen. Ook kwam een buurman nog 234 vragen stellen over de volvo. Op zich heel aardig bedoeld, maar het vertraagde me wel.

Ik heb simpelweg de gehele koelfan weggehaald en een stuk karton tegen de radiator gezet. Dan kan je de pomp makkelijk vervangen. Alleen het terugplaatsen ging iets moeilijker omdat je eigenlijk een handje te kort hebt om de alu-beugel met schroefdraad op zijn plaats te houden.

Gisteren even dichtbij laten vullen voor weinig. Voorlopig heb ik dus weer airco. Eens kijken hoe lang dit het houdt.
Ik ga zo ook de openingspost maar eens bijwerken. Ik merk dat ik meer heb gedaan dan hier bijgehouden heb.

Op korte termijn wil ik de motorsteun aan de d-zijde nog vervangen en de lampjes van het ecc bedieningspaneel vervangen.

Ook moet ik nog even kijken naar mijn nieuwe schade.. Toen de auto bij mesman op de parkeerplaats stond heeft iemand m'n bumper aangetikt namelijk. Niet heels ernstig, maar ik heb er nu wel wat barsten bij in de lak. Ik wil toch kijken of ze (evt met bijbetaling) dan gelijk heel de bumper kunnen overspuiten.

Matthieu123

Nog een leuke foto van de volvo-parking op het werk. Vooral die XC staat daar heel vaak, maar ik heb geen idee van wie die is..

Taranis

Die auto wordt echt steeds netter zo :)

1 op 5 is trouwens wel een erg knappe score met 140 stampende briesende pony's in 't vooronder. Heb je een loden voet of is 't onverklaarbaar?

Broabander

Ik haalde laatst 1:4 met 144 pony's en een volle aanhanger erachter ;D

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 13-06-2012 20:36:33
Die auto wordt echt steeds netter zo :)

1 op 5 is trouwens wel een erg knappe score met 140 stampende briesende pony's in 't vooronder. Heb je een loden voet of is 't onverklaarbaar?
TNX
Geen loden voet.. Ik schrijf het toe aan de automaat..

Komende week even de olie verversen. Voorlopig staat er verder even niks op de planning.
Komende maanden ligt de focus even bij mijn andere hobby, waardoor het met de roffel even alleen rijden is.. Wat nu op lpg een stuk relaxten is!

Matthieu123

Weinig nieuws hier...

Laatst heeft een of ander onbenul wel m'n bumper geraakt linksachter zonder een briefje achter te laten..
Echter na het bewerken met de DAP, was er weinig meer van te zien. Een klein plekje waar de blanke lak er af is verraad de schade. Ach..het is niet anders.

Laatste tijd schokte de motor wat bij stationairloop.. De cartervent.aansluiting op de inlaatbuis zat los.. gelijk de stationairregelaar gereinigd.
Ook was hij weer toe aan nieuwe olie. Ververst vandaag (16 juli 2012) op km stand: 229.328

Ik heb de verdeler ook even losgehaald.. zag er nog redelijk uit, alleen het pinnetje in het midden vond ik los zitten en kon ik er ook zo uittrekken.. is dit normaal?
Ik vind het namelijk sonde om dat ding nu al te vervangen terwijl het niet nodig is.

Ik heb de rotor en verdeler wel gelijk even schoongemaakt. Net even een rondje gereden na alles terug gemonteerd te hebben en het blok loopt weer een stuk soepeler.

Eerstvolgende updates:
- Rotor en verdeelkap wellicht?
- Nieuwe draagarmen (voel m toch al licht zoeken op de snelweg)
- Nieuwe voorbandjes.

Maar eerst.... op vakantie volgende week. (al neem ik misschien voor zekerheid dus wel een verdeelkap mee.. iemand iets zinnigs daarover?)

grijzev70tdi

Als je hem mee neemt, zet hem er dan gelijk op  :D

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Matthieu123

Citaat van: grijzev70tdi op 16-07-2012 20:49:54
Als je hem mee neemt, zet hem er dan gelijk op  :D

Zit wat in.. haha.. Het was meer zo van: Kijken of deze het nog uithoudt..en een mooi klusje voor als het een dag wat minder goed weer is.

Matthieu123

Zo..

Voor mijn vakantie heb ik de rotor/verdeler nog vervangen.. Echter de dag voor vertrek begon hij weer te stotteren als een gek.

Geen storingen, dus ik dacht toch aan de ontsteking.. Bougies gecontroleerd, en 1 was er nogal zwart. Toch maar originele bougies erin. De meerpuntjes bougies van bosch of ngk zijn ook echt achterlijk duur (lees: meer dan 15 euro/stuk)

Gelijk kwam ik er achter dat de boosdoener dus de bougiekabels waren. In één van de doppen was een gat gebrand  :-\ Net voor sluitingstijd nog een set beru kabels kunnen halen bij de Turck automaterialen.
Die zelfde week ook nog de remblokken achter vervangen.

Verder heeft hij de vakantie goed doorstaan. Alleen in frankrijk 2 keer geen lpg kunnen tanken. Te lage pompdruk  ??? Ik weet het niet, maar in belgie kon ik op de terugweg gewoon weer tanken gelukkig. Helaas wel een flink stuk op benzine moeten rijden hierdoor.

Km stand inmiddels: 232.xxx  Inmiddels dus zo'n 18.000 er mee gereden. En eigenlijk ben ik nog steeds tevreden. Al denk ik dat er hierna wel een 940 estate gaat komen...

Taranis

Citaat van: Matthieu123 op 07-08-2012 10:17:48
Al denk ik dat er hierna wel een 940 estate gaat komen...

Waarom? ???

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 07-08-2012 15:35:02
Citaat van: Matthieu123 op 07-08-2012 10:17:48
Al denk ik dat er hierna wel een 940 estate gaat komen...

Waarom? ???

- Achterwielaangedreven
- Ik vind hem mooi
- Praktische met bagage
- Makkelijk te tunen en betrouwbaar motorblok

Waarom niet? Vind jij het minder rijden ?