Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: ulkeman op 06-03-2012 23:02:35
Citaat van: verron op 06-03-2012 22:58:15
Ja, heb daar ook geen seconde aan getwijfeld. De garage heeft het zelfs goed gekeurd voor de APK straks in mei.

mooi.

Had jij nog naar de 24ste gekeken voor die motorsteun, of zullen we eerst morgen even afwachten?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

ulkeman

Citaat van: verron op 06-03-2012 23:04:40
Ja, heb daar ook geen seconde aan getwijfeld. De garage heeft het zelfs goed gekeurd voor de APK straks in mei.

mooi.

Had jij nog naar de 24ste gekeken voor die motorsteun, of zullen we eerst morgen even afwachten?

zoals het nu lijkt moet het wel lukken :)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

verron

Citaat van: ulkeman op 06-03-2012 23:08:45
Citaat van: verron op 06-03-2012 23:04:40

mooi.

zoals het nu lijkt moet het wel lukken :)

Schrijf ik hem op de kalender.........

verron

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om de achterbumper iets te verlagen en hoe dit te doen............nu schaaft de achterklep af en toe over de bumper waardoor de verf eraf slijt en begint te roesten.

Ook heb ik op de motorkap 2 kleine roest plekjes zitten van steenslag. Ik wil dit graag bijwerken maar vraag me af of ik dit moet schuren en gronden, het plekje wordt daardoor misschien onnodig groter want het zijn plekjes van rond de 2 mm. Zou het kunnen volstaan om er alleen een druppeltje lak op te doen?

grijzev70tdi

hangt je achterklep wel mooi recht? Denk dat die wat omhoog gesteld moet worden. Kan volgens mij wel.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

verron

Beetje "kip of het ei" verhaal denk. Hangt de klep wel recht of zit de bumper scheef. Vorig jaar heb ik dat deel al eens bij een schade bedrijf laten bijwerken en zij hebben toen de klep zo hoog mogelijk gezet, niet afdoende dus. Vandaar dat ik afvraag of de bumper misschien wat naar beneden zou kunnen.........geen idee hoe ik dat moet bekijken/meten zeg het maar.

-D©©©L-

bumper is gewoon wat lager te plaatsen. Kwestie van de stalen steunen waarin de binnenbalk zit iets lager vastzetten. Hij moet er wel even achterweg dan. (meteen een goede gelegenheid om roestbestrijding te doen).

verron

Citaat van: -D©©©L- op 09-03-2012 14:59:01
bumper is gewoon wat lager te plaatsen. Kwestie van de stalen steunen waarin de binnenbalk zit iets lager vastzetten. Hij moet er wel even achterweg dan. (meteen een goede gelegenheid om roestbestrijding te doen).

Duidelijk Marco, ongetwijfeld zal ik eerst wat bouten moeten losdraaien alvorens bij te bevestigingspunten te kunnen.......ik zit al te kijken op volvopartswebstore maar wordt daar niet veel wijzer van waar de bevestigingspunten zitten. Logischerwijs zou ik die in de wielkasten zoeken?

Roestbestrijding/reiniging, inspuiten met tectyl o.i.d. als er geen roest zit?

By the way, had je mijn PB gisteren ontvangen?

)()()sT

Citaat van: verron op 09-03-2012 14:56:29
Beetje "kip of het ei" verhaal denk. Hangt de klep wel recht of zit de bumper scheef. Vorig jaar heb ik dat deel al eens bij een schade bedrijf laten bijwerken en zij hebben toen de klep zo hoog mogelijk gezet, niet afdoende dus. Vandaar dat ik afvraag of de bumper misschien wat naar beneden zou kunnen.........geen idee hoe ik dat moet bekijken/meten zeg het maar.

Moet je dan niet je hele bumper eraf halen?? Echt irritant, de XC van mijn pa heeft het ook, de R had het ook. Aan de klep valt niet heel veel te stellen dus ik heb de nieuwe bumper extra laag gehangen.

verron

Citaat van: )()()sT op 09-03-2012 15:24:18
Citaat van: verron op 09-03-2012 14:56:29

Moet je dan niet je hele bumper eraf halen?? Echt irritant, de XC van mijn pa heeft het ook, de R had het ook. Aan de klep valt niet heel veel te stellen dus ik heb de nieuwe bumper extra laag gehangen.

Dat is denk ik het enige alternatief om het probleem goed op te lossen, ik kan alleen nog niet de bevestigingspunten vinden maar als ik die heb hoop ik dat ik deze wat lager kan zetten.........tenzij de bumper ook nog ergens bij de klep vastzit want daar zullen wel geen verstelbare bevestigingspunten zitten.

)()()sT

Mijn vraagstelling was eigenlijk een opmerking ;D

Die steunen moeten dan lager + de tip ze gewoon nieuw te bestellen op voorhand.

verron

Citaat van: )()()sT op 09-03-2012 15:37:00
Mijn vraagstelling was eigenlijk een opmerking ;D

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/IMG_2235.jpg

Die steunen moeten dan lager + de tip ze gewoon nieuw te bestellen op voorhand.

Die had ik wel door Joost  ;D...........maar ik probeer altijd eerst wat info te verzamelen voordat ik ga "slopen" (ik ken mezelf). Dus die witte bevestigingspunten zijn verstelbaar.......
Zit de bumper verder nergens vast dan (op de popnagels in wielkasten na dan)?

KIM

Nee, je moet die zwarte omlaag brengen. De binnenbumper zit aan elke van deze steunen met een lange bout vast.
Ter plaatse van de witte steunen moet je achter de wielkuip binnen in de auto (onder afdekplaat) een boutje losdraaien. Rechts zit diezelfde bout, maar die bereik je vanonder de auto.

Reden dat je die zwarte nieuw zou moeten bestellen is omdat ze meestal verroest zijn.

verron

Citaat van: KIM op 09-03-2012 15:55:18
Nee, je moet die zwarte omlaag brengen. De binnenbumper zit aan elke van deze steunen met een lange bout vast.
Ter plaatse van de witte steunen moet je achter de wielkuip binnen in de auto (onder afdekplaat) een boutje losdraaien. Rechts zit diezelfde bout, maar die bereik je vanonder de auto.

Reden dat je die zwarte nieuw zou moeten bestellen is omdat ze meestal verroest zijn.

jij bedoelt die zwarte plaat met lamellen erin?

KIM

Nee die U profielen boven de trekhaak op de foto van Joost; ze zitten met 2 bouten vast op de chassisbalk.

Dit is de beste foto die ik van mijn eigen auto kon vinden:

Hier heb ik voor proef de aluminium binnenbumper in de zwarte steunen geschoven.