Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Bij de TDI blokken wel, maar dit is een volvo blok, denk niet dat de poelie's het zelfde zijn ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MVeldhuis

Verron heeft toch een volvo benzinemotor? Ik denk niet dat vw daar trillingsdempers voor verkoopt :P

Ewout Schalkwijk

Sorry, dat was me even ontschoten en aangezien ik alleen maar aan diesels denk, ga ik er onterecht vanuit dat deze XC ook een diesel is.

Mea Culpa. :-[

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

verron

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-03-2012 20:52:46
Citaat van: verron op 24-03-2012 20:24:12
Had ik nou maar de phone camera gebruikt...........de fotos zijn té scherp  :D

Hmm, klinkt naar struisvogel eigenschappen, daar heb ik ook wel eens last van. Toch kun je het beter niet doen. Zo lag Taranis vorige week onder mijn auto en meldde droogjes dat mijn differentieel ook lekte. Niet leuk om te horen, wel goed om te weten. Dan kan het in de planning worden opgenomen. Eerst met bijvullen zien hoe hard het gaat.

Die scheurtjes zijn ook nog niet erg, maar ik weet niet wanneer je distributie voor een wissel gaat, maar dan kan je het meenemen. Overigens schijnt dat onderdeel bij VW veel goedkoper te zijn dat bij Volvo.

Ewøut

Is ook geen struisvogel gedrag hoor, de ditributie moet over 7dkm vervangen worden dus dan nemen we hem gelijk maar mee......klaar is klaar. In ieder geval bedankt voor het opmerken, wij hadden het nog niet gezien....
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-03-2012 21:00:36
Sorry, dat was me even ontschoten en aangezien ik alleen maar aan diesels denk, ga ik er onterecht vanuit dat deze XC ook een diesel is.

Mea Culpa. :-[

Ewøut

het zij u vergeven................heel soms probeer ik hem zelf ook wel eens voor te gloeien  ;D

verron

Vandaag eens gekeken of het kraken en piepen van het dashboard simpel te verhelpen is............. Zeker geen spectaculaire klus, maar je moet ergens beginnen toch? Al doende leert men.
Eitje......ruitenwissers eraf, parafaan verwijderen (gelijk even schoongemaakt eronder), boutjes van het dashboard een kwart slagje losser gezet en alle strorende kraakjes zijn verdwenen.........alles weer gemoteerd en klaar was kees, zelfs nog tijd over om hem gelijk even te wassen.   ;D

elianmars

Die staat er weer netjes bij!  :eusa_clap:

Nu alleen de kentekenplaat nog even strijken  ;D

UserID6342

Toch is en blijft het een hele mooie auto Verron en waar we het gisteren al over hadden is dat je gewoon de juiste beslissing hebt genomen om 'm gewoon lekker te houden.  Auto ziet er keurig uit hoor  :eusa_clap:

verron

Citaat van: elianmars op 31-03-2012 16:46:33
Die staat er weer netjes bij!  :eusa_clap:

Nu alleen de kentekenplaat nog even strijken  ;D

Ja.......die is niet fraai meer  ::)    Maar volgens mn vrouw ben ik een regelrechte ramp met strijken............   ;D  zal dus een keer een nieuwe bestellen (ja ja, en een nieuwe achterplaat)

verron

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2012 16:46:42
Toch is en blijft het een hele mooie auto Verron en waar we het gisteren al over hadden is dat je gewoon de juiste beslissing hebt genomen om 'm gewoon lekker te houden.  Auto ziet er keurig uit hoor  :eusa_clap:

Dank je Dirk, ben zelf ook erg blij met deze beslissing.......
Was trouwens super gezellig gisteren, weer ff lekker bij gekletst  :eusa_dance:

rogerV701998

Ik vind dit ook een hele mooie XC! :eusa_clap:

grijzev70tdi

Ruitenwissermoter was snel weg zeker? ;D

verron

Citaat van: grijzev70tdi op 31-03-2012 18:42:52
Ruitenwissermoter was snel weg zeker? ;D

Met een half uurtje was het gefixt, stelt echt niks voor. Alleen de stang van de linker ruitenwisser zat wat in de weg maar daar kun je makkelijk met een steeksleutel achter komen. Je hoeft maar een kwart slagje te maken......  :D

grijzev70tdi

verron

Zat alleen nog even te denken hoe het komt, dat na het vervangen van een voorruit, het dashboard begint met kraken en piepen. De enige conclusie die ik kan vinden is dat het tape en de kit die gebruikt wordt door Carglass dunner is dan origineel waardoor de ruit dichter tegen het dash aan komt te zitten  :eusa_think: