Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: BBS op 19-10-2013 18:04:09
Mooi gedaan Verron!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Moesten wij de XC's nog niet eens naast elkaar zetten? :eusa_think:

Moeten we echt een keer op korte termijn doen BJ  ;)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

dopie

Je hebt ze er mooi strak ingekregen de inleg stukken :eusa_clap:.
Heb het idee dat de foto een beetje de kleur verkleurt want was toch echt donkergrijs/antraciet?

verron

De kleur ziet er op de foto idd anders uit als in de werkelijkheid..........Het is antraciet kleurig en net een tint donkerder dan het stuur. Ik zal wel kijken of ik ff een foto kan maken met een normaal fototoestel ipv een eivoon  ;D

verron

Vandaag een dagje bij Marco in Zwolle wezen sleutelen aan de XC, niet veel spannende dingen maar wel met een opmerkelijk resultaat............
Na eerst uitgebreid de Kuga bekeken te hebben eerst maar eens de Multiriem vervangen, niet omdat het nodig was maar meer ter voorkoming van problemen....... :eusa_silenced:

Daarna de injectoren maar eens gedemonteerd en verwend in een ultrasoonbadje................en lekker dat ze vonden!
Als beloning voor de verwennerij kreeg ik een véél mooier lopende motor, een directere respons op het gaspedaal en een mooier verbruik ervoor terug............daar doe ik het voor  ;D
Het verbruik daalde van 12,5L p/100km naar 9,9L............. Maar eens even het verloop blijven volgen!
Marco bedankt weer voor de leuke en leerzame dag!!

razorx

Niet om je teleur te stellen:

Je berenkende verbruik is lager geworden. Doordat de injectoren gereinigd zijn, hebben ze een betere opbrengst.
Hierdoor hoeven ze minder lang open te staan voor de zelfde AFR waarde en berekent de BC een lager verbruik. ;)

The Demon

Wanneer was die riem voor het laatst vervangen? Vorige eeuw?

Groet,
The Demon.

verron

Citaat van: The Demon op 02-11-2013 20:42:54
Wanneer was die riem voor het laatst vervangen? Vorige eeuw?

Groet,
The Demon.

Het zou me niet verbazen Walter...................MY 99  ;D maar we konden geen type nrs meer vinden op de oude riem dus het vermoeden bestaat dat die riem ergens begin deze eeuw is vervangen..........................

verron

Citaat van: razorx op 02-11-2013 20:39:53
Niet om je teleur te stellen:

Je berenkende verbruik is lager geworden. Doordat de injectoren gereinigd zijn, hebben ze een betere opbrengst.
Hierdoor hoeven ze minder lang open te staan voor de zelfde AFR waarde en berekent de BC een lager verbruik. ;)

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, een betrouwbare berekening verkrijg je alleen door zelf de km en de verbruikte liters bij te houden...................... Echter dit is een waarde die ik nog niet eerder op de BC heb gehad en dat stemt me toch enigzins hoopvol  ;)

razorx

Monteer maar eens grotere injectoren. Levert ook een lager lijkend verbruik op. ;)

verron

Citaat van: razorx op 02-11-2013 21:29:52
Monteer maar eens grotere injectoren. Levert ook een lager lijkend verbruik op. ;)

Wat is dan het nut van een verbruiksmeter?

The Demon

Citaat van: verron op 02-11-2013 21:48:17

Gemoedsrust?  :eusa_shifty:

Groet,
The Demon.

razorx

Als alles op orde is, is het een handige indicator. Mits je zaken als temperatuur etc in ogenschouw neemt.
Ik gebruik hem alleen voor dat. Als de 10V of de R bij 18 graden windstil, 100km/h constant, meer dan een bepaalde waarde aangeeft. Weet ik dat de lambda sonde of de MAP/MAF aan de beurt is.

Of wat anders. ;)

verron

Citaat van: razorx op 02-11-2013 21:59:08

Als alles op orde is, is het een handige indicator. Mits je zaken als temperatuur etc in ogenschouw neemt.
Ik gebruik hem alleen voor dat. Als de 10V of de R bij 18 graden windstil, 100km/h constant, meer dan een bepaalde waarde aangeeft. Weet ik dat de lambda sonde of de MAP/MAF aan de beurt is.

Of wat anders. ;)

Dat was bij mij ook precies de reden om op onderzoek uit te gaan en te beginnen met het reinigen van de injectoren........en uiteraard de opmerkzaamheid van Marco en Peter Wassink die een een onregelmatig loop hoorde in het stationair toerental :angel:
Ik realiseer me ook terdege dat een dergelijke verbruiksmeter geen objectief beeld van het verbruik geeft..............maar meer als een indicatie  is te gebruiken voor de staat van de lambda sonde of de MAP/MAF.

razorx

En met goed resultaat: Je hebt een stoorzender te pakken in de vorm van die injectoren.
Rijdt niet zo vaak op benzine, maar ik moet ze ook eens laten poedelen. Schijnen ze heerlijk te vinden. ;)

The Volvoboy

Wil ik eigenlijk ook nog eens gedaan hebben. Gewoon omdat het kan 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km