Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

Mvh

Citaat van: verron op 12-01-2015 14:02:21
Het vreemde doet zich voor dat de kachelmotor van de ECC ongeveer een minuut of 2 na het starten er mee stopt en ook niet meer aanspringt. Pas na een keer 3-4 starten (waarbij het probleem hetzelfde blijft), soms vaker blijft de kachelmotor een keer continu draaien. Ik heb inmiddels de kachelmotor zelf en de regelunit van de ECC vervangen maar nog steeds zonder resultaat. Heeft iemand een waar het nog meer aan kan liggen?

Heb er nu 2 achter elkaar gehad waar de kachelmotor te zwaar liep. Volgens mij gooit de ecc module hem dan uit. Nieuwe kachelmotor en van beide nooit meer wat gehoord ;)
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

KIM

Citaat van: verron op 13-01-2015 19:16:10
Citaat van: Hans Duiven op 13-01-2015 17:54:22
Citaat van: verron op 13-01-2015 15:09:42
Volgens mij heeft een AWD geen Tracs, maar ik kan het natuurlijk mis hebben...........

Maar het probleem is inmiddels opgelost, alleen de veroorzaker heb ik nog niet gevonden.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZH7F66BN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-Y7XVTKQC.jpg
z'n sporen staan nog in het kabeltje  ;D

Opsporing verzocht van onderstaande veroorzaker van verschillende problemen, zowel aan de XC als aan de nieuwe leasebak...............

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OA4VILGY.jpg

Citaat van: confruo op 13-01-2015 14:52:10
Citaat van: verron op 10-11-2014 21:02:57
Citaat van: verron op 10-11-2014 17:24:54
Vandaag gingen er opnieuw allerlei controlelampjes branden, tw: ABS, Motor, Tracs (zit er niet op)...............

Nee het gaat om de XC.............

Dan zit er toch altijd tracks op, alleen bij de automaat heb je geen tracks knopje ?

Is het niet gewoon de ABS module ?

eerst even (laten) uitlezen, dan komt er misschien wat naar voren om verder naar te zoeken.

AWD heeft wel degelijk TRACS

Maar is dus niet, zoals bij een FWD, uitschakelbaar?

Nee.
Ik dacht dat het ook niet op de XC zat, ondanks dat VIDA er wel melding van maakt. In de sneeuw heb ik gemerkt dat het er wel op zit. Eigenlijk is het zo'n slecht systeem dat je het domweg bijna niet voelt werken.

verron

Eerlijk gezegd heb ik het ook nog gevoeld dát het werkt..................in Zweden kon je er prachtig mee spelen in de sneeuw. Vandaar dat ik er van uit ging dat het niet op zat.
Of je voelt het niet omdat het juist zo GOED werkt........... Het glas is half vol of half leeg  ;D

Maar Cornelis, als je weer eens bij de Mazda boys bent, vraag dan even of ze voortaan turbo slangetjes willen gebruiken zónder visolie.....................die lusten de steenmarters niet ;)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: Mvh op 13-01-2015 19:37:48
Het vreemde doet zich voor dat de kachelmotor van de ECC ongeveer een minuut of 2 na het starten er mee stopt en ook niet meer aanspringt. Pas na een keer 3-4 starten (waarbij het probleem hetzelfde blijft), soms vaker blijft de kachelmotor een keer continu draaien. Ik heb inmiddels de kachelmotor zelf en de regelunit van de ECC vervangen maar nog steeds zonder resultaat. Heeft iemand een waar het nog meer aan kan liggen?

Heb er nu 2 achter elkaar gehad waar de kachelmotor te zwaar liep. Volgens mij gooit de ecc module hem dan uit. Nieuwe kachelmotor en van beide nooit meer wat gehoord ;)

Heb er zaterdag een nieuwe kachelmotor ingezet maar zonder het gewenste resultaat, dus nu de kachelweerstand maar eens vervangen en als dat ook niet helpt weet ik het echt niet meer.....................

Mvh

Citaat van: verron op 13-01-2015 20:33:33
Citaat van: Mvh op 13-01-2015 19:37:48

Heb er zaterdag een nieuwe kachelmotor ingezet maar zonder het gewenste resultaat, dus nu de kachelweerstand maar eens vervangen en als dat ook niet helpt weet ik het echt niet meer.....................

Dan zou ik die inderdaad vervangen.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

Sbv

nieuw als in echt nieuw of uit een demontage auto ?

verron

Citaat van: Sbv op 13-01-2015 21:26:15
nieuw als in echt nieuw of uit een demontage auto ?

Uit een demontage auto van het centraal magazijn bij Apeldoorn  ;) Het is een uitstekend werkende motor uit de auto van z'n vrouw..........

verron

Helemaal vergeten even het verhaal af te maken van de eigenwijze kachelmotor...... na montage van een ruil kachelweerstand lijkt eht probleem nu opgelost, maar ik maak me nog niet blij want het ding heeft me vaker bij de benen gehad  ;D

)()()sT

Hoe is het eigenlijk met de Yankee T?

verron

Citaat van: )()()sT op 02-02-2015 21:04:32
Hoe is het eigenlijk met de Yankee T?

Gaat heel goed mag ik zelfs wel zeggen. Na bijna een jaar mee bezig geweest te zijn (als we tussen alle bedrijvigheid door tijd hadden) loopt hij weer geweldig. De motor is eruit geweest en er zijn allemaal nieuwe pakkingen en keringen in gekomen, distributie/waterpomp vervangen, multiriem en spanner, draagarmen, stuurkogels, radiator, nieuwe R bumper, mistlampen erin, achterspoiler gemonteerd, nieuwe schijven en blokken.............. allemaal dat soort dingen. Eigenlijk allemaal achterstallig onderhoud weggewerkt of preventief vervangen. Hij loopt in ieder geval weer als een zonnetje, a.s. zaterdag wordt de remolie nog vervangen en de injectoren gereinigd............en dan vindt ik het eigenlijk wel even mooi geweest.

verron

De Yankee T heeft de wintertocht door scandinavië, als ultieme test, goed doorstaan. Geen enkel probleem gehad en alles werkt helemaal goed...........wat een heerlijk ding is het!!! Soepel, krachtig en comfortabel...........

Op weg richting het koude noorden.......

Even in de achtervolging van een XC............

Nu is hij helemaal klaar om er eindelijk helemaal van te gaan genieten...............

Zo was hij toen ik hem kocht.......................verschil?

henry classic v70

Ik vind het een stoere sedan en heeft de vuurdoop goed doorstaan zo te lezen  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

verron

Citaat van: henry classic v70 op 23-04-2015 18:21:09
Ik vind het een stoere sedan en heeft de vuurdoop goed doorstaan zo te lezen  :eusa_clap:

Dank je henry

verron

Tja, ook de Yankee T ontkomt er niet aan, de hemelbekleding begint los te laten. Nu heb ik al heel wat topics op na gelezen om dit te fixen maar ik mis nog wat.
De Yank heeft een schuifdak en de plaat die dat aan de binnenkant afdekt moet er simpel uit kunnen door hem er eenvoudig uit te lichten als het schuifdak in "kantelstand" staat. Ik heb dat geprobeerd maar alleen de voorkant ligt los, wat doe ik verkeerd? Ik wil nl eerst die plaat eruit hebben om de rest komende winter te doen als hij niet meer gebruikt wordt. Kan iemand mij tips geven?

Verder nog een vraagje over een reset van het service lampje, hoe reset ik die zelf bij een OBD I?

)()()sT

Wat betreft het servicelampje:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Succes met de hemel, ik kan daar niks zinnigs over zeggen ;)