Het Grote Vreselijke Verschikkelijke Weertopic

Gestart door Ben, 30-01-2012 08:40:43

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Citaat van: S70 TDI op 05-01-2016 20:21:38
Vanmorgen ging de wekker rond een uur of 6. Even uit het raam gekeken en voor mijn gevoel was de "code rood" weer, zoals gebruikelijk, een paar schaaltjes te hoog. Tas gepakt, jas en schoenen aan en gaan met die banaan. Begon nu wel wat op te vallen dat de weg redelijk aan het glimmen was, niet miepen maar gaan. 50 cm uit de voordeur heb ik mijn eerste turnoefening gedaan, 2 mtr verder nogmaals getracht, uiteraard zonder mijn medeweten en toestemming voor de twee maal geprobeerd een spagaat te doen. Nu weten jullie natuurlijk niet hoe ik eruit zie maar als er iets is waar deze jongen niet voor gebouwd is, dan is dat de spagaat!!!! Aangezien wij niet voor de deur kunnen/mogen parkeren moest ik een mtr of 50 lopen. Nu heb ik de auto eens goed bekeken en de weg ook nog eens aan een inspectie onderworpen.Op de auto zat, ongelogen waar, ongeveer 1.5 cm ijs. Leek wel grappig, net of hij in glas was gegoten. De afstandbediening werkte naar behoren en was de wagen wel van het slot. Aangezien ik geen zin had om de wagen met een hamer te moeten bewerken om erin te komen, heb ik maar besloten deze weer op slot te doen en terug in huis te gaan. Na 4 radslagen, 6 keer de split, 5 spagaten en gewoon 3 keer op mijn muil gekieperd te zijn, de voordeur weer bereikt en heb ik het werk maar afgebeld met een smoesje. Wat natuurlijk ook meespeelde was dat ik de wagen nog maar net heb en hem enkel WA+ had verzekerd. Halverwege de ochtend heb ik toch de verzekeraar maar gebeld om deze verzekering op te schalen naar ALL-RISK. Kost wat maar dan ben je niet gelijk alles kwijt als je met dit weer een stuurfoutje maakt. Morgen, woensdag, heb ik nog een afspraak bij Carglass staan voor een nieuw voorruit. Ook nu regent het alweer dus moet morgen nog maar even kijken of ik ga of de afspraak verzet  :eusa_think:.............Nog een laatste opmerking, het komt niet heel erg vaak voor dat het KNMI gelijk heeft voor wat betreft de codes maar vandaag zaten ze er met "code rood" in Friesland er niet heel erg ver naast.
Tot zover, veilige kilometers en latersss

;D ;D ;D

Hier in het beloofde (Brabo)land gelukkig nergens last van !  :D

BBS

Citaat van: Emiel op 06-01-2016 14:00:06
No Fast & No Furious; Gorredijk Drift?
;D ;D ;D

Was niet echt een pretje, ik kan de liftas tot 11 ton liften zodat er meer druk komt op de trekas en de 2 andere assen. Maar zelfs daarmee gleed je met een gangetje van 5km/h zo de negatieve verkanting af de berm in... :o
Volvoloos....

cornelis-b

In gevallen als deze zouden die domme Nederlandse wetgevers gewoon spijkerbanden moeten toestaan. Onbegrijpelijk want zelfs hulpdiensten als Politie, Ambulance en Brandweer mogen hier geen gebruik van maken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Spin!

Citaat van: -D©©©L- op 06-01-2016 19:15:36
Citaat van: cornelis-b op 06-01-2016 18:31:30
In gevallen als deze zouden die domme Nederlandse wetgevers gewoon spijkerbanden moeten toestaan. Onbegrijpelijk want zelfs hulpdiensten als Politie, Ambulance en Brandweer mogen hier geen gebruik van maken.

dat mogen ze niet nee. Maar toch staat op sommige posten een oude chevy met rare witte puntjes op het rubber.

Bolletjes coke...mag ook niet

www.vm-parts.nl

heutink

:)
nou, dat was dan een paar dagen ijzel.......... :eusa_doh:
maar 1 keer de auto open hoeven te breken, en de instaplijst losgetrokken, want die zat aan de deur vast  :eusa_wall:
toch morgen maar voor de zekerheid de winterwielen laten monteren...want je wet het nooit  ???
en nu maar hopen dat we de winter gehad hebben
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

)()()sT

Welke winter ???
Hier kun je in je trui naar buiten ;D

BBS

Net tussen Appingedam/Delfzijl en pakumbeet Assen was de weg gewoon in no-time wit door een goed dik pak sneeuw. Ik heb er wel een foto van, maar staat ook op mijn FB.

F4EA097AE_zpsul816hqr.jpg.html][/URL]

Volvoloos....

widebody

Toch wel handsfree gefotografeerd, BJ? :evil:

Levensgevaarlijk! Sneeuwen en dan met een foon lope klote :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: ;D

UserID25761

Citaat van: widebody op 07-01-2016 22:20:25

zal ik hier eens een dashcam opname parkeren van een DD die over de lijnen gaat  :evil:

;D

BBS

Citaat van: widebody op 07-01-2016 22:20:25

Levensgevaarlijk! Sneeuwen en dan met een foon lope klote :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: ;D
Jazeker Marc!

Handsfree of the steeringwheel ;D ;D ;D
Volvoloos....

Jurijn R

Mooi die winterbeelden. Hier in Belgenland is het bwa goed om in je trui rond te lopen.
Jammer dat het hier niet sneeuwt helaas. Wordt dus enkel in het natte schuiven met de BMW ;D

heutink

:D
vanmiddag nog 8 graden, en lekker in het zonnetje...........nu even een rondje lopen met de hond, nou er ligt wel 10 cm sneeuw op de auto's, gelukkig blijft het niet op de weg liggen........
8)

elianmars

Citaat van: heutink op 09-02-2016 19:51:19
:D
vanmiddag nog 8 graden, en lekker in het zonnetje...........nu even een rondje lopen met de hond, nou er ligt wel 10 cm sneeuw op de auto's, gelukkig blijft het niet op de weg liggen........
8)

Sneeuw? Waar?

heutink

elmarconi

Inderdaad. De kinderen een uurtje geleden: Papa! het sneeuwt!
iK: Hmm, ja, ja, zal wel... Maar het sneeuwde idd...
--
Autogas Inside . . .