advies gevraagd om keuze te bepalen trekauto caravan

Gestart door ruspek, 03-02-2012 22:02:50

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Als het alleen gaat om de caravan zou ik een TDI nemen.  Onverwoestbaar en een machtig koppel.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 05-02-2012 08:58:35
Als het alleen gaat om de caravan zou ik een TDI nemen.  Onverwoestbaar en een machtig koppel.

Exact mijn reden om destijds de TDI te kopen.

Zoals al eerder gezegd is ze met mijn 10K km per jaar veel te duur, maar het genot om met haar en de sleurhut te rijden maakt dat helemaal goed  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Douwe

Een optie zou kunnen zijn:TDI voor de vakantie periode(2 maanden), daarna schorsnen en met de meest betrouwbare motor op LPG een 2.5 10v de rest van het jaar rondrijden ;D ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

fpede

Citaat van: pwberg op 05-02-2012 10:04:41
Citaat van: Dirk342 op 05-02-2012 08:58:35

Exact mijn reden om destijds de TDI te kopen.

Zoals al eerder gezegd is ze met mijn 10K km per jaar veel te duur, maar het genot om met haar en de sleurhut te rijden maakt dat helemaal goed  :eusa_dance:

kan ik heel goed in volgen, ik rij nu wel 30.000 km per jaar, maar zelfs als het minder zou moeten zijn, zou ik hem niet wegdoen,... alhoewel ik een T-5(R) ook wel zie zitten, maar aangezien de leeftijd en de verzekeringskosten ga ik dat maar even laten varen....  ;D

Vulk

De kosten (belastingen) van een Tdi in België of de kosten van een Tdi in Nederland zijn nogal verschillend...

fpede

weet ik wel, maar dan nog,... ik rij veel te graag in de mijne....  (en de kosten hier zijn ook niet de minste hoor)
zeker met die fiscale pk's...

Vulk

Een Tdi in België kost evenveel als een 2.5 10V.

Kost ongeveer 500 euro/jaar aan belasting. Ik geloof dat ze in Nederland bijna zoveel hebben per kwartaal.

rpakuypers

Citaat van: Douwe op 05-02-2012 10:40:39
Een optie zou kunnen zijn:TDI voor de vakantie periode(2 maanden), daarna schorsnen en met de meest betrouwbare motor op LPG een 2.5 10v de rest van het jaar rondrijden ;D ;D

Gewoon altijd een 2.5 10V op LPG/G3 rijden en kalm aan doen in de vakantie ......... dan geniet je het hele jaar door ;) Voor mij een reden om niet aan een caravan te beginnen maar voor de paar dagen dat ik op vakantie ga huur ik wel wat.

Groet,
Roger

rpakuypers

Citaat van: Vulk op 05-02-2012 11:13:57
Een Tdi in België kost evenveel als een 2.5 10V.

Kost ongeveer 500 euro/jaar aan belasting. Ik geloof dat ze in Nederland bijna zoveel hebben per kwartaal.

Klopt, ongeveer 405 euro per kwartaal .............. mijn reden om terug te vallen op een 850 met G3.

Groet,
Roger

fpede

is indd een groot verschil...
schandalig eigenlijk...
maar nog zou ik de mijne niet kwijt willen,...
iets van een emotionele band met je wagen hebben :eusa_angel:
;D

Vulk

Citaat van: fpede op 05-02-2012 11:16:21
schandalig eigenlijk...
;D

Quoted for future reference...

fpede

Citaat van: Vulk op 05-02-2012 11:18:08
schandalig eigenlijk...
;D

Quoted for future reference...
lap....
;D

rpakuypers

;D

Absoluut, maar ik heb ook een sterke emotionele band met mijn beurs ............. als ik erin kijk dan komen soms de tranen ;)

Groet,
Roger

KIM

pwberg

Citaat van: Douwe op 05-02-2012 10:40:39

Al eens serieus overwogen....

Staat me echter iets bij dat als je een auto binnen een jaar dat de vorige schorsing is verlopen wéér schorst penning zestien betaald....

Eens effe na gaan zoeken...

EDIT: Zover ik op de RDW-site kan vinden vallen de kosten best mee. Als beide auto's ouder zijn als 15 jaar (wat bij MEANY al het geval is) dan betaal je 23.90 euro per schorsing / ontschorsing, dus 95.60 euro per jaar.

Vraag ligt voor alle zekerheid bij de RDW, maar als het klopt toch eens gaan kijken voor een 2de (benzine)-Roffel voor na de zomervakantie....  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.