Hoeveel pech kun je hebben

Gestart door roell, 09-02-2012 08:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: verron op 09-02-2012 15:17:53
Ik snap alleen nog niet hoe een mat die onder het gaspedaal zit (dat lijkt me trouwens ook de enige logische plek) er voor kan zorgen dat het motor toerental tot 8000 rpm op kan oplopen................. Is hier niet gewoon sprake van een opgeblazen motor????

Ik ga er toch vanuit dat iedereen met een beetje logisch nadenken kan concluderen dat het gaspedaal onder de mat is blijven steken in plaats van andersom.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

darius

Citaat van: mehn op 09-02-2012 15:34:06
Citaat van: verron op 09-02-2012 15:17:53
Ik snap alleen nog niet hoe een mat die onder het gaspedaal zit (dat lijkt me trouwens ook de enige logische plek) er voor kan zorgen dat het motor toerental tot 8000 rpm op kan oplopen................. Is hier niet gewoon sprake van een opgeblazen motor????

Ik ga er toch vanuit dat iedereen met een beetje logisch nadenken kan concluderen dat het gaspedaal onder de mat is blijven steken in plaats van andersom.
:'(
No show, only go.

verron

sorry  :-[
Volgens mij staat het creatieve gedeelte van mijn brein vandaag op uit. :-\
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Boeijke

Ach, we kennen de financiele situatie van TS niet.
Mischien heeft ie net wel een nieuwe TV gekocht en de vakantie geboekt en betaald. Dan is 600 euro toch een hoop geld.

Maar zoals ergens al geroepen werd. Laat eerst eens een goede diagnose stellen en beslis dan wat er moet gebeuren.
Als de koppeling vervangen moet worden moet het zaakje toch los, en mocht de bak dan ook naar zijn grootje zijn. Dan is dat ook in 1 moeite door. En een goeie 2e hands bak is wel te vinden voor redelijk geld.

antraciet

niet een gevalletje van bevroren klep in gasklephuis? Had een collega van me vandeweek ook

roell

#35
Citaat van: animalT5R op 09-02-2012 12:55:13
Citaat van: darius op 09-02-2012 12:52:51
Niet meteen zo negatief, laat het eerst eens door iemand met technische know-how bekijken
Darius,zoals ik dat reply nu lees,is het meer een gevalletje ''goedkoop'' een 850 kopen,maar als onderhoud de hoek om komt kijken de 850 toch te duur is....

Of je moet je baan kwijt zijn geraakt,dan is dat heel vervelend,maar dan had de auto als eerste gegaan[maar dat is volledig mijn eigen mening]
Kijk he mijnheertje ik rij al 6 jaar 850, maar dat ik kanker heb daar heb ik niet om gevraagd, ok .Altijd dat goedkoop goedkoop hier op het form iedereen heeft wel zo zijn redenen geloof ik en een bedrag dat hij zegt dit gaat erover of niet? Mijn vraag was 600€ kan dat kloppen? Is toch niets mis mee dacht ik....


roell

Citaat van: Ben op 09-02-2012 15:06:54
Ik lees nog steeds niet dat TS de auto voor 'goedkoop' heeft gekocht.
Je trekt conclusies  die niet uit dit topic te herleiden zijn.

Hij schrijft dat, als hij de auto niet laat repareren : "Dan komt er een mooie t5 op de 2dehandsmarkt met een bak die stuk is....."
Juist...

roell

Citaat van: Boeijke op 09-02-2012 22:18:09
Ach, we kennen de financiele situatie van TS niet.
Mischien heeft ie net wel een nieuwe TV gekocht en de vakantie geboekt en betaald. Dan is 600 euro toch een hoop geld.

Maar zoals ergens al geroepen werd. Laat eerst eens een goede diagnose stellen en beslis dan wat er moet gebeuren.
Als de koppeling vervangen moet worden moet het zaakje toch los, en mocht de bak dan ook naar zijn grootje zijn. Dan is dat ook in 1 moeite door. En een goeie 2e hands bak is wel te vinden voor redelijk geld.

En die diagnose die komt er hoor, maak jullie maar geen zorgen en 600€ is ook geen probleem jongens toch.... Maar een nieuwe bak... ik denk het niet....

roell

Citaat van: verron op 09-02-2012 15:17:53
Ik snap alleen nog niet hoe een mat die onder het gaspedaal zit (dat lijkt me trouwens ook de enige logische plek) er voor kan zorgen dat het motor toerental tot 8000 rpm op kan oplopen................. Is hier niet gewoon sprake van een opgeblazen motor????
Neen ik heb echt niets met liegen of zo... tot mijn grote verbazing zat mijn mat wel echt tegen het gaspedaal, ik denk dat de mat wat vochtig was en nu met de vrieskou zo hard als wat en het zat er echt tussen...

jacques1967

Dit is toch een forum voor Volvo liefhebbers? Zullen we dan de financien van anderen buiten beschouwing laten. Er wordt raad gevraagd over een mogelijk technisch mankement. Er wordt geen financieel advies gevraagd. Alleen een kostenindicatie. En maakt het uit op welke wijze en met welke middelen iemand zijn auto onderhoudt? Auto onderhoud wordt steeds meer gebudgeteerd. Sommige mensen zullen wel moeten /anderen hebben gewoon niet meer over voor een auto die gemiddeld 15 jaar oud is.
In sommige gevallen zal een auto gerepareerd moeten worden met gebruikte materialen. Hoeft niets mis mee te zijn. De ene persoon besteed alles uit en de ander doet zoveel mogelijk zelf. De ene persoon hecht ook meer waarde aan een auto/vervoersmiddel dan de ander. Hoofdzaak is toch dat de auto in een veilige en technisch correcte staat is. En of dat nu mogelijk met gebruikte of nieuwe materialen is doet er niet echt toe , m.u.v. van slijtage gevoelige onderdelen. Lijkt me. Zelf zou ik ff kijken of de koppelingsplaten nog hun werk doen door een aantal testjes.  Vervangen kan altijd nog. Een ieder maakt zijn eigen keuzes. Dus eerst ff doorrijden. Wellicht hebben weersinvloeden parten gespeeld.  Ben zelf blij dat de rit goed afgelopen is voor de T.S.

daytonawim

Voor 200 euro vind je echt wel een andere goede versnellingsbak.

Ik zou er eens even mee langs een expert rijden die even laten kijken en dan zien wat je wel of niet wil laten maken.

Als je bak niet meer 100% is beter gelijk een andere dan het werk 2 x te doen ( denk ook even aan je krukas keering kost 2 tientjes dan is het maar gedaan)

Als je een kapotte auto verkoopt brengt ie geen drol op, moet je ook weer investeren in een andere, waarvan je ook weer niks weet.



roell


roell

Waar ik wel veel aan heb " drukgroep, krukas keering" daarom zit ik hier op het forum, als dat ding toch open moet denk dan daar en daar aan. Bedankt mannen.  :)

Boeijke

Is een T5 toch roell??
Geen idee of de bak van een GLT gelijk is aan die van een T5. Zo ja, kan ik je eventueel wel aan een goede bak helpen voor een bescheiden bedrag.
Maar goed, eerst de diagnose maar afwachten, mischien valt het allemaal nog wel mee ( hoop ik voor je)

roell

Citaat van: Boeijke op 10-02-2012 10:02:20
Is een T5 toch roell??
Geen idee of de bak van een GLT gelijk is aan die van een T5. Zo ja, kan ik je eventueel wel aan een goede bak helpen voor een bescheiden bedrag.
Maar goed, eerst de diagnose maar afwachten, mischien valt het allemaal nog wel mee ( hoop ik voor je)
Ja wel een belgische T5, dus een 2.0.