[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Zeg Yits... jij zou toch die deurspeakers er uit schroeven?

knoertS70

Proest. Het is dat het on-topic is, anders zou je het haast melden bij de mods.  :eusa_clap:
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ThuurC

Citaat van: cornelis-b op 29-05-2015 12:05:41
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/420277/2008/09/18/Man-kruist-cavia-met-konijn.dhtml

Zie je wel: Cavinijnen ;D ;D ;D
Wereldprimeur my ass... wij hadden vroeger (Ik was 6) een konijn en 3 cavia's. De dierenarts vond het wonderlijk, maar het gebeurde echt: 3 jongen kwamen ter wereld. Twee hebben het niet overleefd en zagen eruit als konijnen met verkeerde oren en de derde was feitelijk een cavia, maar met enorme cavia-oren en het loopgedrag en bouw van een konijn. Het beest kon zichzelf dus 'uitrekken' zoals konijnen dat kunnen en heeft een respectabele leeftijd bereikt.

Overigens zei de dierenarts dat we die andere twee op sterk water hadden moeten zetten ;D
Mijn moeder kwam hier pas mee toen ik 15 was (van die andere twee, mijn broertjes en ik dachten dat het bij éen gebleven was)

razorx

Citaat van: Piet op 29-05-2015 10:06:31
Zeg Yits... jij zou toch die deurspeakers er uit schroeven?
Is helemaal goedgekomen. De sfeer vannacht werd overigens wat grimmig toen een groepje Konavia's zich met de zaak wilde bemoeien. Uiteindelijk zijn ze in vrede met wat velgen weggegaan.

Waren die kabelbomen onder de kap nou voor jou of iemand anders?

Jurijn R

Pff kan geen forum over konavia's en Cavinijnen vinden

FrankvdAa

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

dielie850


FrankvdAa

#1778
Citaat van: dielie850 op 30-05-2015 19:12:33
Citaat van: FrankvdAa op 30-05-2015 19:08:30
En? En? En? ;D
Het is te schokkend dus hij mag het zelf vertellen :eusa_shifty:

Hij rijdt nog niet? :-[

Of bleek die laatste foto van Piet toch de werkelijkheid?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

#1779
Citaat van: FrankvdAa op 30-05-2015 19:13:54
Citaat van: dielie850 op 30-05-2015 19:12:33
Citaat van: FrankvdAa op 30-05-2015 19:08:30
En? En? En? ;D
Het is te schokkend dus hij mag het zelf vertellen :eusa_shifty:

Hij rijdt nog niet? :-[

Of bleek die laatste foto van Piet toch de werkelijkheid?

Zo, het is al later dan ik gedacht had, maar eindelijk zit ik achter de computer en kan ik jullie vertellen over vandaag.
Het was een vruchtbare dag! Mede omdat alle knaagdieren weg waren ;) Maar vooral omdat Jeroen me weer geholpen heeft ;D
In het kort; De auto staat in elkaar en doet het :eusa_dance: :eusa_clap:

In het lang; Vanmorgen om 9u zijn we weer begonnen aan de Coupe.
Jeroen had tijd tot +/- 13u en de garagehouder wilde graag om 14u naar huis, dus we hadden niet de hele dag.
Met een frisse 'go-team-go' instelling begonnen we weer te sleutelen.
Ik hield me bezig met klusjes als de modderkuipen terug plaatsen terwijl Jeroen de vacuüm slangen en nog wat stekkertjes voor zijn rekening nam.
Op een gegeven moment zei Jeroen 'zo, we kunnen de koppelingscilinder gaan ontluchten', toen dacht ik direct bij mezelf 'ow yeah 8) dat klinkt goed!'.
Snel even thuis zo'n brake bleerder ding gaan halen (die had ik gekocht toen ik met de "R" klauwen bezig was), en nog wat vloeistoffen gaan scoren bij de auto materialen zaak
- atf olie voor stuurbekrachtiging,
- nieuwe koelvloeistof
- wat remvloeistof om de koppeling te vullen
Dat verliep allemaal volgens plan, so far, so good!
Na het ontluchten van de koppeling keek Jeroen alles nog eens na en liet de verlossende woorden vallen; volgens mij moet die zo kunnen lopen
Ik wist niet wat ik hoorde ;D cool cool en nog eens cool !
Sleutel in het contact, starten... moment van de waarheid... en jawel hoor! hij liep!
...maar niet lekker :-\
Enkele dagen geleden ben ik met een maat van me naar de bioscoop geweest, naar de film 'Mad Max'.
In die film rijden ze allemaal met 8 cilinder bakken rond. Nou zo klonk mijn mooie C70 ook ongeveer, een erg onregelmatig en 'gaar' geluid kwam uit het mooie blokje.
Jeroen stelde me ietwat gerust door te zeggen dat het in het begin wel eens een beetje brak kon lopen als het blok uit de auto is geweest, of dat alle vloeistoffen weer overal naartoe moesten stromen. Maar na een seconde of tien, misschien twintig, zette hij de auto toch maar weer uit, dat hoort zo niet.
Ships, en nu?
Eerst maar eens gekeken of er benzine uit de injectorrails komt.
Dus ventiel er af, doekje er onder en even gedrukt met een kleine schroevendraaier, pfffff hele doekkie nat ;) ok, dát doet het.
Toen controleerde Jeroen de stekkers van de injectoren. Die waren los geweest, dus misschien zat daar iets niet helemaal lekker.
En voilla ;D daar liep die weer! Heerlijk, zoals we 'm graag horen!
Inmiddels was het 13.45u terwijl Jeroen eigenlijk maar tot 13u zou blijven.
Maar daar wilde hij niks van weten :eusa_hand: "dat ding moet lopen, ik wil dat dat ding loopt als ik hier weg ga" zei hij ;D
Nou, dat is 'm dus mooi gelukt! Jeroen kerel;  Bedankt met een hoofdletter B !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

De enige reden waarom de Coupe nu nog in de garage staat in plaats van bij mij voor de deur:
Tijdens het demonteren van de randdelen van het blok, was er een (brandstof)drukregelaar kapot gegaan.
Stukje plastic zat nog in de slang.
Dat stukje plastic heb ik met een spitsbektang er uit proberen te krijgen, maar dat was me niet gelukt (het is er nu wel uit, dat heeft Jeroen vorige week gedaan ;))
Waarschijnlijk heb ik met het proberen en het peuteren de slang wat beschadigd. Nu lekt er dus benzine langs die leiding af.
In het kader van safety first, hebben we besloten om dat niet overhaast te fixen, maar maandag effe een nieuw stukje slang er tussen te monteren.
Dan is de auto écht klaar om de weg op te gaan, maar eigenlijk is de klus dus wél geklaard vandaag :D

En zo stond die er weer bij toen ik naar huis ging, nog zonder R bumper, maar dat kan ook bij mij op de oprit :)

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

)()()sT


daanium

#1781
Citaat van: )()()sT op 30-05-2015 23:06:40
Mooi werk mannen!
Dank u, ben er ongelooflijk blij mee!
(nu mag ik eindelijk ook de titel van het BLOG aanpassen, handbak)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Ik kan alleen maar zeggen:
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Je bent er vanuit scratch ingedoken. Je hebt hulp gehad, en dat moet met zo een klus bij de eerste keer. Maar succesvol.

Felies!

FrankvdAa

Goed bezig! Even die slang fixen dan weer genieten! :eusa_clap:
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

daanium

Inderdaad van scratch in gesprongen ;D en eerlijk gezegd was deze klus wat te hoog gegrepen.
Het was mijn eerste keer dat ik zo veel ging sleutelen aan de Volvo.
Veel geleerd, dat wel. Zonder hulp was het niet goed gekomen, met hulp gelukkig wel ;)

@Frank: Boh ja, geloof mij, ik ga er van genieten.
Ik verheug me als een klein kind weer op de eerste ritten die ik weer ga maken in de C70.
Ik krijg nu letterlijk een grijs op mijn gezicht als ik me al inbeeld wat een prachtige wagen het is!
(Moet wel hoognodig gepoetst worden :eusa_shhh:)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]