Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Citaat van: koen.s op 02-10-2012 22:06:52
Citaat van: daanium op 02-10-2012 21:59:49
Citaat van: koen.s op 02-10-2012 21:38:39
Wordt denk wel spacers gebruiken.
toevallig een tijdje geleden een paar spacers overgenomen van een forum-genoot ;)
morgen ga ik eens passen/meten/kijken
nu ben ik nog bezig met onderzoek hoe ik de remleiding moet omzetten... verlies ik dan remvloeistof? of niet (omdat er een rembekrachtiger actief is ofzo)

Dat is waar ja, dacht dat je die achter had zitten.
Je verlies inderdaad remvloeistof, maar je moet toch de remmen ontluchten na montage.

Als je je rempedaal licht ingetrapt houd ( met een stok ofzo ) dan voorkom je in elk geval dat je remvloeistof reservoir helemaal leegloopt!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: rovelra op 03-10-2012 16:31:18
Als je je rempedaal licht ingetrapt houd ( met een stok ofzo ) dan voorkom je in elk geval dat je remvloeistof reservoir helemaal leegloopt!

Hæ? Pers je het systeem dan niet juist leeg? Als je op je rem trapt, dan pers je toch de remvloeistof in de klauw die vervolgens de zuiger naar buiten drukt? Wellicht ontgaat mij hier iets volledig.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-10-2012 16:48:51
Citaat van: rovelra op 03-10-2012 16:31:18

Hæ? Pers je het systeem dan niet juist leeg? Als je op je rem trapt, dan pers je toch de remvloeistof in de klauw die vervolgens de zuiger naar buiten drukt? Wellicht ontgaat mij hier iets volledig.

Ewøut
dan ontgaat het mij ook ;) ik zou precies als Ewout denken... ?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

robin-850-92

Nee die trap je niet leeg, je zorgt er zo voor dat de zuigers in je hoofdremcilinder voorbij het compensatiegaatje worden gehouden. Zo heb je een afgesloten systeem en zal alleen de remslang leeg lopen.

daanium

ah, super slim! ik houd er rekening mee als de slangen los gaan, thnx voor de tip!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: robin-850-92 op 03-10-2012 17:31:37
Nee die trap je niet leeg, je zorgt er zo voor dat de zuigers in je hoofdremcilinder voorbij het compensatiegaatje worden gehouden. Zo heb je een afgesloten systeem en zal alleen de remslang leeg lopen.

Ahhhh. Komt goed uit. Vanmiddag een nieuwe klauw voor rechtsachter gehaald. Nou is vullen en ontluchten sowieso geen probleem met m'n nieuwe Powerbleeder, maar altijd goed om te weten.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rovelra

Citaat van: robin-850-92 op 03-10-2012 17:31:37

MEE eens

razorx

Aan de andere kant is dit een mooi moment je remvloeistof te verversen.

daanium

Citaat van: razorx op 03-10-2012 20:17:07
daar zit natuurlijk ook weer wat in!
is dat nog iets speciaals/moet ik ergens op letten? of is het gewoon 'universeel' ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: razorx op 03-10-2012 20:17:07

Mocht je het tegen mij zeggen: vorige week tijdens de Noorse meet gedaan. ;D

razorx

Ven een C70 weet ik het niet maar voor onze 850's koop ik DOT4. Staat in je boekje.

Een eezibleed (ontluchtingshulpje) zal je veel plezier van hebben. Maakt ontluchten zo veel fijner en sneller.

daanium

Gisteravond heb ik het hele topic doorgelezen over het verfen van je remklauwen.
Vandaag was de lokale Gamma open, dus lekker een busje hittebestendige, zwarte verf gaan halen, van Motip.
Zoals op eerdere foto's te zien is, zijn ze nu rood, en dat vind ik te 'patser-achtig' / 'kijk mij nou' en dus wil ik ze subtiel zwart, de kleur van de auto
Ik ga de klauwen eerst schoonmaken met wasbenzine, daarna haal ik de blokken er uit en plak ik het ontluchtingsventiel af.
Moet ik verder nog ergens op letten? of kan ik lekker beginnen met spuiten?

Verder krijg ik de originele remschijf er niet af aan de bestuurderskant, de bijreijderskant kwam eigenlijk wel vanzelf los bij het loshalen van de remklauw.
Maar de bestuurderskant trapt daar dus niet in :(
ik wil niet als een waanzinnige op de schijf gaan raggen met een hamer, want ik wil ze nog graag verkopen ;)
ik heb al eens wat kruipolie gespoten in de gaten waar de wielbouten in gaan, maar het kruipt niet ver genoeg...
iemand nog tips?

JeffreyC

Ervan af slaan zal toch het gemakkelijkst zijn, je kunt eens een paar tikken op het naaf gedeelte geven ( aan de buitenkant ) en daarna een tikje aan de achterkant op de schijf. Ik draai wel altijd een wielbout een stukje erin, mocht de schijf losschieten word ie tegen gehouden de bout.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

daanium

ik heb effe op google gezocht, en daar mag het blijkbaar wél met een hamer...
zie dit filmpje, ongeveer op 2:50

Citaat van: V70 2.5T op 07-10-2012 11:47:31
Ervan af slaan zal toch het gemakkelijkst zijn, je kunt eens een paar tikken op het naaf gedeelte geven ( aan de buitenkant ) en daarna een tikje aan de achterkant op de schijf. Ik draai wel altijd een wielbout een stukje erin, mocht de schijf losschieten word ie tegen gehouden de bout.
Goeie tip! ik ga het direct even proberen

daanium

Korte how-to voor het swappen van origineel naar BBK:

#1 Velgen los halen
#2 Aan de achterkant van je originele klauwen zitten twee schroeven, die moeten beide los

#3 Dan kun je de klauw los schuiven van de schijf

#4 Nu kun je de remschijf los halen, zet de schijf eventueel vast met twee of drie wielbouten zodat bij het loskomen, de schijf niet op de grond valt.
als die vastgeroest zit, kun je met een hamer aan de achterzijde van de schijf 'kloppen'
#5 Daarna kun je het bracket plaatsen, dat gaat met de eerder losgehaalde bouten (zie #2)

#6 Nu kun je de nieuwe BBK klauw vast zetten op de bracket

#7 remleidingen omzetten en ontluchten (eventueel remvloeistof verversen)
dat moet ik nog doen... daarom geen pics :)

Done!