[S70] Daanium v5.0 | De S70!

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mehn

Ik zou het graag hebben voor in het weekend als ik bij mijn vriendin in de straat parkeer.
Dat is een 30km/h zone waar men regelmatig met minimaal 60km/h mijn spiegel inklapt.
Ik heb zelfs al meegemaakt dat mijn autoalarm ervan afging...

Helaas heb ik geen C70 ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daanium

Citaat van: mehn op 15-04-2016 08:05:40
Ik zou het graag hebben voor in het weekend als ik bij mijn vriendin in de straat parkeer.
Dat is een 30km/h zone waar men regelmatig met minimaal 60km/h mijn spiegel inklapt.
Ik heb zelfs al meegemaakt dat mijn autoalarm ervan afging...

Helaas heb ik geen C70 ;D
Dat laatste hoeft niet lang een probleem te zijn ;)
http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/volvo-c70.html?query=Volvo%20c70&sortBy=price&sortOrder=increasing&categoryId=91  8)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

mehn

Citaat van: daanium op 15-04-2016 08:09:57
Dat laatste hoeft niet lang een probleem te zijn ;)

Ik snap je enthousiasme, maar een C70 zoals ik m wil bestaat helaas niet ;D
Daar komt wat ombouwwerk bij kijken zeg maar ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

henry classic v70

Citaat van: daanium op 15-04-2016 07:59:35

Vandaag ook nog nieuws gehad over de carbon delen :eusa_dance:
Volgende week krijg ik de eerste paar delen terug, dan kan ik het dashboard weer in gaan bouwen.
Zodra die er weer in zit, gaan we beginnen met de inbouw van de quaife dif.

...wel op tijd klaar voor de Hertenkampmeeting toch?  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Het grote nadeel van de inklapbare spiegels vind ik dat je ze inklapt terwijl je in de auto zit. Als je wil uitstappen, kun je niet meer in de spiegel kijken of er iets of iemand aankomt.
Spiegels inklappen wanneer de deur op slot gaat zou een veel mooiere optie zijn.

dielie850

Citaat van: mehn op 15-04-2016 08:17:32
Citaat van: daanium op 15-04-2016 08:09:57
Dat laatste hoeft niet lang een probleem te zijn ;)

Ik snap je enthousiasme, maar een C70 zoals ik m wil bestaat helaas niet ;D
Daar komt wat ombouwwerk bij kijken zeg maar ;)
Wit met schuifdak toch :eusa_think:

T5-4life

Citaat van: elianmars op 14-04-2016 21:55:06
Ik heb inklapbare spiegels op de N en heb de functie in zes jaar tijd nog geen tien keer gebruikt ;D
Ik heb ze met de S80 regelmatig gebruikt. Nog nooit met parkeren maar op bergweggetjes bij het Gardameer. Soms zo smal dat ze bij tegenliggers best handig zijn. Heb er zat Duitsers zien staan met natte plekken onder de oksels ter grootte van een pannenkoek  :eusa_whistle:
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 312 dkm

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 15-04-2016 08:43:11
Het grote nadeel van de inklapbare spiegels vind ik dat je ze inklapt terwijl je in de auto zit. Als je wil uitstappen, kun je niet meer in de spiegel kijken of er iets of iemand aankomt.
Spiegels inklappen wanneer de deur op slot gaat zou een veel mooiere optie zijn.

Kan dat bij een N niet? Bij de NN kun je zelf instellen of je het wilt als je op het knopje drukt (idd lastig bij uitstappen) of dat je het wilt bij het op slot doen van de auto. De XC van Marije heeft het überhaupt niet, vandaar dat ik het niet weet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2016 11:40:52
Citaat van: elianmars op 15-04-2016 08:43:11
Het grote nadeel van de inklapbare spiegels vind ik dat je ze inklapt terwijl je in de auto zit. Als je wil uitstappen, kun je niet meer in de spiegel kijken of er iets of iemand aankomt.
Spiegels inklappen wanneer de deur op slot gaat zou een veel mooiere optie zijn.

Kan dat bij een N niet? Bij de NN kun je zelf instellen of je het wilt als je op het knopje drukt (idd lastig bij uitstappen) of dat je het wilt bij het op slot doen van de auto. De XC van Marije heeft het überhaupt niet, vandaar dat ik het niet weet.

Dan heb je een canbus functie extender nodig bij een N.
Althans bij de eerdere modellen.
Was ik ook al achter. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: leons850 op 15-04-2016 11:55:15
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-04-2016 11:40:52
Citaat van: elianmars op 15-04-2016 08:43:11
Het grote nadeel van de inklapbare spiegels vind ik dat je ze inklapt terwijl je in de auto zit. Als je wil uitstappen, kun je niet meer in de spiegel kijken of er iets of iemand aankomt.
Spiegels inklappen wanneer de deur op slot gaat zou een veel mooiere optie zijn.

Kan dat bij een N niet? Bij de NN kun je zelf instellen of je het wilt als je op het knopje drukt (idd lastig bij uitstappen) of dat je het wilt bij het op slot doen van de auto. De XC van Marije heeft het überhaupt niet, vandaar dat ik het niet weet.

Dan heb je een canbus functie extender nodig bij een N.
Althans bij de eerdere modellen.
Was ik ook al achter. ;)

Bij MY 2005 ook.

v0lv0freak

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2016 18:16:56
Of de spiegels RHD of LHD zijn maakt toch niet zoveel uit? Lijkt me dat het verschil waarschijnlijk in het glas zit. Die kan je dus overzetten.

RHD spiegels zijn wel degelijk anders! De hoek aan de bestuurderskant is anders dan aan de bijrijderskant.
Het huis opzicht staat al veel schuiner. Kijk maar eens goed.

Wel een super cool project Daan! Benieuw of je het werkend krijgt!

Robster480

Dat kun je met de spiegelverstelling dan weer corrigeren ;)

Sorry Daan ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Citaat van: v0lv0freak op 15-04-2016 13:20:45
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2016 18:16:56
Of de spiegels RHD of LHD zijn maakt toch niet zoveel uit? Lijkt me dat het verschil waarschijnlijk in het glas zit. Die kan je dus overzetten.

RHD spiegels zijn wel degelijk anders! De hoek aan de bestuurderskant is anders dan aan de bijrijderskant.
Het huis opzicht staat al veel schuiner. Kijk maar eens goed.

Wel een super cool project Daan! Benieuw of je het werkend krijgt!

Ik heb ooit een Engelse V70 gesloopt en had de spiegelkappen verkocht. Die bleken dus niet te passen op de LHD spiegels.
Daar kwamen we pas achter toen ze al gespoten waren  :eusa_shifty:

daanium

Hmm, vervelend dat het niet zomaar past (RHD / LHD).
In principe gaat het me alleen om de inklap motor denk ik.
Misschien kan ik dat wel gewoon omzetten  :eusa_think:
De spiegels zijn besteld, zodra ze binnen komen gaan we eens kijken  :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

V70 classic

Citaat van: elianmars op 15-04-2016 14:20:25
Citaat van: v0lv0freak op 15-04-2016 13:20:45
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2016 18:16:56
Of de spiegels RHD of LHD zijn maakt toch niet zoveel uit? Lijkt me dat het verschil waarschijnlijk in het glas zit. Die kan je dus overzetten.

RHD spiegels zijn wel degelijk anders! De hoek aan de bestuurderskant is anders dan aan de bijrijderskant.
Het huis opzicht staat al veel schuiner. Kijk maar eens goed.

Wel een super cool project Daan! Benieuw of je het werkend krijgt!

Ik heb ooit een Engelse V70 gesloopt en had de spiegelkappen verkocht. Die bleken dus niet te passen op de LHD spiegels.
Daar kwamen we pas achter toen ze al gespoten waren  :eusa_shifty:

Gelukkig paste t plaatwerk wel naadloos  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.