s 60 vraagje. Mag dat hier?

Gestart door martin850, 18-02-2012 11:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Mis je ook de rammels etc ?

Hebben jullie universele apparatuur om auto uit te lezen. Met een Nissan Consult ga je dat namelijk niet redden

Laguna-S60R

En met die universele dingen kom je ook niet zo heel erg ver...
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

martin850

Ze kunnen in mijn auto komen, Motormanagement~lampje brande laatst ook al. En wat betreft de 850, ik heb er 2 gehad(de laatste bijna 8 jaar) en daar had ik nooit iets mee en de kraakjes viel ook wel mee..  maar soms wil je wat anders en zo kwam de s60 op mijn pad.

Easterboy

Citaat van: haasje op 18-02-2012 13:27:58
Citaat van: Easterboy op 18-02-2012 13:23:25
Ik durf te wedden dat het je PDM (Passenger Door Module) is.
Deze zit achter je deurpaneel waar ook je knopjes zitten voor je raam en slot. Is ook een bekend probleem en geen goedkoop grapje als je deze moet vervangen.
Dat is toch 1 module samen met de schakelaars? (ik heb er overigens hier nog 1 liggen)
Ja dat is inderdaad 1 module. Zit je met een '2e handse' niet met het inleren? Of is dat een klein klusje?

haasje

Volgens mij zijn ze zo over te prikken, maar pin me er niet op vast.

Laguna-S60R

Zolang deze van het zelfde modeljaar is (zoek 1 zo dicht mogelijk tegen je eigen bj aan) zou deze moeten werken..
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

martin850

Inderdaad de module is kapot, nu het volgende. De deur is dus op slot, hoe krijgen we die open, volgens de volvo dealer is de enige optie het breken van het deurpaneel en deze daarna te vervangen voor een nieuwe. Is hier geen foefje voor? omdit anders te doen?

met vriendelijke groet .martin

UserID6342

Denk je nu echt dat iemand, als die het 'foefje' kent, dat hier openbaar op het forum zou zetten ?

martin850

eigenlijk wel ja, het deurpaneel is gedeeltelijk los en de deur zelf niet, nu was er de stille hoop, door ergens op een van de gekleurde draden spanning te zetten o.id, dat de deur van het slot kan springen, maar het mag ook met een pm, ik heb ook niet gedacht aan het dievengilde... :eusa_wall:   Of is er een manier om he duerpaneel te verwijderen zonder hem te breken?

henry classic v70

Kun je niet iets doen door de achterportier een stukje open te zetten om op die manier bij bouten te komen waar het slot van de voorportier mee vast zit?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

haasje

De kans bestaat dat het probleem in je linkerportier zit (de controller die daar in zit), daar kan je wel bij.

grijzev70tdi

Citaat van: henry classic v70 op 21-02-2012 23:25:37
Kun je niet iets doen door de achterportier een stukje open te zetten om op die manier bij bouten te komen waar het slot van de voorportier mee vast zit?

Dan zit je tegen de B stijl aan te kijken. Denk niet dat je er bij kunt komen.

Het is ons wel eens gelukt om de bekleding van een v50 eraf te halen met een dichte deur, maar of het bij een S60 lukt, geen idee
Grolsch, het klinkt al lekkerder

@®-

Heb je de mogelijkheid om de auto binnen te zetten ergens?

Ik heb het met mijn linker achter portier ook wel eens, maar dan voornamelijk als het wat kouder is. In de zomer doet ie het gewoon.

Het is het proberen waard.

Easterboy

Klopt, storingen aan die module zijn temperatuurgerelateerd. In een verwarmde garage/hok zetten en na een dag eens proberen of het werkt.

LQDI

Je kan proberen een slot actief te activeren dmv een testkast bij de dealers.