Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Citaat van: thuur op 07-01-2013 20:15:50
Citaat van: V70 2.5T op 07-01-2013 19:59:24
Citaat van: triton op 06-01-2013 23:33:33
Ik mag nu genieten van Haasje's rubbers en ze bevallen prima .
Dus gewoon doen

Ok, dank je wel! Dan ga ik ze daar bestellen. Scheelt nogal, je krijgt ze daar beide waarvoor je er 1 bij de dealer krijgt.
Misschien dat ze ook sneller slijten, misschien ook niet. Zien we dan wel weer.

Misschien wel de moeite waard te vertellen dat haasje ze in een jaar tijd heeft moeten vervangen door originele Volvo rubbers..

Gr :eusa_think:

Aha ok, dat kon ik uit vorige posts niet eruit halen. Dan toch origineel Volvo! ( als ik mijn volgende salaris gekregen heb heet dat :eusa_shifty: )

Weet onderhand niet meer of de magazijn man in Maastricht blij is me te zien of net niet :eusa_think: Meestal heb ik een berg kleine zooi nodig waarbij hij meer aan het uitzoeken is dan wat anders ::) ( wat ook komende paar bestellingen gaat gebeuren ;D )
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

arjen850

Citaat van: V70 2.5T op 07-01-2013 20:30:14
Dus gewoon doen

Ok, dank je wel! Dan ga ik ze daar bestellen. Scheelt nogal, je krijgt ze daar beide waarvoor je er 1 bij de dealer krijgt.

Misschien wel de moeite waard te vertellen dat haasje ze in een jaar tijd heeft moeten vervangen door originele Volvo rubbers..

Aha ok, dat kon ik uit vorige posts niet eruit halen. Dan toch origineel Volvo! ( als ik mijn volgende salaris gekregen heb heet dat :eusa_shifty: )

Weet onderhand niet meer of de magazijn man in Maastricht blij is me te zien of net niet :eusa_think: Meestal heb ik een berg kleine zooi nodig waarbij hij meer aan het uitzoeken is dan wat anders ::) ( wat ook komende paar bestellingen gaat gebeuren ;D )

Ach, bij  mij is dat niet anders, als ze een beetje jofel zijn vinden ze het geweldig ;D  Koste een uur om uit te vogelen welk inleg stuk ik nou nodig had in mijn R. Daarna nog behoorlijk email contact tussen dealer en CPZ, maar goed, de uiteindelijke prijs was er dan ook naar :P

triton

Dus gewoon doen

En dat wist ik dan weer niet, wel dat hij iets had vervangen.
Professioneel raddraaier

JeffreyC

Citaat van: triton op 07-01-2013 20:45:40
Dus gewoon doen

En dat wist ik dan weer niet, wel dat hij iets had vervangen.

Ach, foutje/misverstandje. Kan gebeuren, het is nu in ieder geval duidelijk en ik weet wat ik moet bestellen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

JeffreyC

Citaat van: arjen850 op 07-01-2013 20:39:09
Citaat van: V70 2.5T op 07-01-2013 20:30:14
Dus gewoon doen

Ach, bij  mij is dat niet anders, als ze een beetje jofel zijn vinden ze het geweldig ;D  Koste een uur om uit te vogelen welk inleg stuk ik nou nodig had in mijn R. Daarna nog behoorlijk email contact tussen dealer en CPZ, maar goed, de uiteindelijke prijs was er dan ook naar :P

Tot nu toe probeert hij nog altijd alles uit te zoeken en kan het best goed met hem vinden. Uitzoeken duurt soms even en soms zijn we beide aan het zoeken, hij in Vida/Vadis en ik via internet om de juiste onderdelen/nummer bij elkaar te zoeken ;D en het is eigenlijk ook nog best leuk om te doen!
;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Zoals in het Blog van )()()st al te zien was is mijn auto zaterdag bij Wibo geweest.
Misschien dat er mensen zijn die zich een foto van de linker koker kunnen herinneren :'(
Die was dus afgelopen weekend aan de beurt.
De week ervoor had ik de dorpel al eraf gehaald zodat die al niet meer in de weg zat.

Om een indicatie te geven hoe erg het was: toen Wibo het geheel eens bekeek heeft hij een tijdje gevloekt en gegodverd :evil:
Erg dus. Gewoon een heel slecht gerepareerde oude schade. Hij heeft er uiteindelijk zijn best op gedaan met een goede strakke koker tot gevolg!

Om al het werk niet voor niets te laten zijn geweest gisteren ( hoewel ik me verre van goed voelde ) de koker aan de binnenkant al volgespoten met ML. Voor veel meer was het gewoonweg veel te koud.

Dus vandaag de auto savonds op het werk laten staan en na het avond eten verder gegaan. De bedoeling was: schoon schuren/plamuren/nog meer schuren/primer/spuiten/roestwerende rotzooi.
Maar tijdens het schoonmaken en het weg steken van oude opkomende lak en plamuur kwamen nog meer roest plekken en gaten tevoorschijn :-[ Onder de deurrubber zaten ook nog roest plekken/gaatjes :-X

Dit samen met de zichtbare plekken en stukken waar schade is geweest: dakstijl boven linker achter deur, vervormingen/scheurtje met roest bodemplaat links achter, achterklep die niet mooi af te stellen is, wielkast randen die omgerold zijn ( misschien ook een gevolg van de oude schade ), linker achter wiel valt verder de wielkast in dan rechts, sleepoog rechts voor heeft een tik gehad, net zoals het subframe, bij kvs reservoir is een scheur in de carrosserie te zien, en en en

Dit heeft ervoor gezorgd dat ik ter plekke heb besloten uiteindelijk te gaan uitvoeren wat ik al langer in gedachte had. Ik geeft aan het chassis/carrosserie ( met uitzondering van losse plaat delen ) geen geld meer uit.
Het technische gebeuren blijf ik wel vervangen/opknappen/verbeteren zodat de auto wat de techniek betreft goed is waarna ik op zoek ga naar een kaal chassis.
Waarom nu niet al zoeken? Nou, om de zelfde reden dat de V70 te koop staat. Ik heb er gewoon geen ruimte voor.

Waarom de V70 niet houden dan ??? Eigenwijs als ik, wat dit betreft, ben heb ik mijn zinnen gezet op het type T-5R en ga er nu dus ook meer door. Misschien dat er zijn die me voor gek verklaren ( het zal niet de eerste keer zijn ::) ) maar ja, het zij zo.
Mocht iemand Wibo binnenkort nog spreken mag zij/hij hem nog een keer hartelijk bedanken en zeggen dat ik toch een andere carrosserie ga zoeken ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

UserID6342

Da's k*t Jeffrey, is het niet een idee om de carrosserie (kaal) van Mark (Maruska) dan straks over te nemen als hij Dole gesloopt heeft ?

Sbv

Maruska heeft binnenkort een koets over, dat is een T-5R alleen een gele, misschien is het wat voor je. Techniek etc is allemaal wel over te zetten

dielie850

Dat meen je niet Jeffrey :eusa_wall:
Geen optie om dan nog de complete koker of ander plaatwerk uit de sloper te halen??

JeffreyC

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2013 07:11:22
Da's k*t Jeffrey, is het niet een idee om de carrosserie (kaal) van Mark (Maruska) dan straks over te nemen als hij Dole gesloopt heeft ?

Citaat van: Sbv op 15-01-2013 07:53:39
Maruska heeft binnenkort een koets over, dat is een T-5R alleen een gele, misschien is het wat voor je. Techniek etc is allemaal wel over te zetten

Die gele is al een paar keer door mijn gedachte heen geschoten en ben er eigenlijk al sterk over aan het denken om Mark eens een bericht te sturen.
Zou natuurlijk wel mooi zijn om alles van de zwarte in een gele om te bouwen en dan de overige plaatdelen met en met te laten spuiten. Voor de hoeveelheid werk ben ik niet bang en vind het eerder een uitdaging ( en leuk om te doen ).

Kom ik alleen weer met hetzelfde probleem als waar ik nu ook mee zit, ruimte.
Maar mocht die gele goed zijn ga ik toch eens rond kijken om die ergens te kunnen stallen.

Citaat van: dielie850 op 15-01-2013 12:44:00
Geen optie om dan nog de complete koker of ander plaatwerk uit de sloper te halen??

Een optie is het zeker, maar ik ben bang voor alles wat er achteruit gaat komen. Er kwamen nu al flinke roest plekken en gaatjes te voorschijn net onder de rubber die op de carrosserie zit, hoe zal het binnen werk uitzien. En aan de onderkant heb ik ook scheurtjes in het chassis gevonden, hoe zal het daar achter uit zien. En voor het dak en de stijl geld het zelfde. En de bevestiging van de achterklep want die hangt ook niet goed. En het scheurtje in het chassis bij het KVS reservoir.

Ben bang dat als alles in orde gemaakt moet worden ik nog een fortuin in het chassis moet gaan duwen terwijl als ik een ander chassis kan kopen ( zag voor de gele de sloop prijs staan ) en die met genoeg bodyshutz/tectyl/ml behandel en alles ombouw heb ik een T-5R die in orde is.

En misschien met wat spuitwerk een CY is ;D

300 PK 390 NM CY T-5R MT

elianmars

Ja zeg, ik had me helemaal verheugd op het in stukken zagen van de gele!   :eusa_snooty:  ;D

Kl*te van je wagen, Jeffrey! Het zou mooi zijn als je de boel zou kunnen ombouwen op een goede koets  :eusa_pray:

grijzev70tdi

ROB850Turbo heeft nog een chassis van een T-5 staan, zwart met LPG-G3  kenteken. Volgens mij heeft hij hem nog wel. Misschien is dat een idee?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Mark is momenteel nog even met vakantie, maar geeft soms wel reactie. Wij geen ergens over een dikke week beginnen met als idee om de boel snel uit elkaar te hebben. Mocht je interesse in de koets hebben, laat het dan zsm weten en ook welk plaatwerk erbij.
We hebben eventueel een auto ambulance etc

arjen850

Citaat van: V70 2.5T op 15-01-2013 22:30:42
Citaat van: Dirk342 op 15-01-2013 07:11:22

Die gele is al een paar keer door mijn gedachte heen geschoten en ben er eigenlijk al sterk over aan het denken om Mark eens een bericht te sturen.
Zou natuurlijk wel mooi zijn om alles van de zwarte in een gele om te bouwen en dan de overige plaatdelen met en met te laten spuiten. Voor de hoeveelheid werk ben ik niet bang en vind het eerder een uitdaging ( en leuk om te doen ).

Kom ik alleen weer met hetzelfde probleem als waar ik nu ook mee zit, ruimte.
Maar mocht die gele goed zijn ga ik toch eens rond kijken om die ergens te kunnen stallen.

Citaat van: dielie850 op 15-01-2013 12:44:00

Een optie is het zeker, maar ik ben bang voor alles wat er achteruit gaat komen. Er kwamen nu al flinke roest plekken en gaatjes te voorschijn net onder de rubber die op de carrosserie zit, hoe zal het binnen werk uitzien. En aan de onderkant heb ik ook scheurtjes in het chassis gevonden, hoe zal het daar achter uit zien. En voor het dak en de stijl geld het zelfde. En de bevestiging van de achterklep want die hangt ook niet goed. En het scheurtje in het chassis bij het KVS reservoir.

Ben bang dat als alles in orde gemaakt moet worden ik nog een fortuin in het chassis moet gaan duwen terwijl als ik een ander chassis kan kopen ( zag voor de gele de sloop prijs staan ) en die met genoeg bodyshutz/tectyl/ml behandel en alles ombouw heb ik een T-5R die in orde is.

En misschien met wat spuitwerk een CY is ;D

Hmm, lijkt mij een geweldig leuke klus;)

JeffreyC

Citaat van: grijzev70tdi op 15-01-2013 22:37:44
ROB850Turbo heeft nog een chassis van een T-5 staan, zwart met LPG-G3  kenteken. Volgens mij heeft hij hem nog wel. Misschien is dat een idee?

Ik ga eerst eens kijken wat ik kan regelen met de gele van mark want nu heb ik de mogelijkheid om een CY te bouwen met mijn eigen zooi. Als je de mogelijkheid hebt om een CY te rijden ipv een BS denk ik dat de meeste het wel weten ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT