Fatsoen en adios

Gestart door Piet, 09-03-2012 10:30:58

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: peteRRR op 09-03-2012 12:53:32
Citaat van: Piet op 09-03-2012 12:50:20
Citaat van: peteRRR op 09-03-2012 12:45:51
Oh ja,..je kan onmogelijk vrienden zijn met iedereen hier op het forum,...dat zit er gewoon niet in.

Dat hoeft ook niet, maar iedereen kan wel fatsoenlijk blijven.

Je kan je zelf eens afvragen of dat wel mogelijk is op een forum,....iedereen zit in z,n eigen ontwikkeling Piet.

De blubber onder jou schoenen kan wel eens het geluk van de ander zijn. ;)

Groet.

Fatsoen is een basiseigenschap, dat zou iedereen als kind al geleerd moeten hebben.
Je zegt, terecht, dat het wel lijkt of we steeds minder verdraagzaam worden.
Dat heeft dus alles te maken met dit gebrek aan fatsoen.
Je kan je er niet van afmaken door te stellen dat iedereen in zijn eigen ontwikkeling zit. Mensen die zich lomp en bot gedragen moeten erop worden gewezen dat er ook nog (fatsoens)regels bestaan op een forum waar men zich aan moet houden. Anders gaat het steeds sneller bergafwaarts.

Hans Duiven

Ik zit hier op het forum sinds 11-08-2002, ben volgens mij lid nummertje 33
en ik ben in die 10 jaar allerlei flames, ongenoegens en afscheid van leden tegengekomen.

Ik zou zeggen: Haal eruit wat er in zit en negeer datgene wat je niet aanstaat.

Nu ik een V70N bezit, heb ik mijn blog laten verwijderen, maar dat is mijn keuze.
Als je een blog plaatst over wat voor onderwerp dan ook in het off topic gedeelte dan is dat prima toch?

Als je het 'even' niet meer zo leuk vindt hier, dan hoef je niet gelijk je account op te zeggen toch?`
Neem even afstand en kijk later weer een rond als je een vraag hebt of omdat je het toch niet zo
geweldig vond op dat andere volvo-forum.

Succes,

Hans

BBS

Citaat van: Piet op 09-03-2012 10:30:58
Helaas weten sommigen op dit forum niet goed wat fatsoen inhoudt.
Als  je al niet meer iets simpels  ter discussie kan stellen of het juist is om ook andere merken te gaan behandelen op het volvo850forum zonder direct voor zeikerd, fetisht die "voor het leven geband zou moeten worden van het forum" uitgemaakt te worden is er naar mijn idee iets grondigs mis hier.

Je kan toch niet beweren dat een zinnetje als "Ik dacht dat het hier een volvo850forum was", beledigend of aanstootgevend is.
Toch leverde dit alleen al mij bovenstaande verwensingen op.
Bizar.

Van mij hoeft echt niet iedereen het met me eens te zijn, maar kom dan gewoon op een fatsoenlijke manier met tegenargumenten zodat er een normale discussie ontstaat. Ik ben helemaal niet zo star dat ik altijd tot het uiterste mijn mening blijf aanhouden. Bij goede tegenargumenten ben ik best bereid mijn mening te herzien of anders mij neer te leggen bij de mening van een meerderheid.

De actie van daytonawim om direct zijn account op te zeggen, om vervolgens na "allerlei warme reacties" zijn kant op weer terug te keren vind ik gewoonweg ronduit kinderachtig . Het zou wat zijn als iedereen, zodra er wat kritiek is direct zou vertrekken.

Ik ben niet zo vaak en intensief op het forum als daytonawim dus men zal mijn vertrek uit het forum zeer waarschijnlijk niet zo'n ingrijpende gebeurtenis vinden als het vertrek van daytonawim. Maar ik doe het dan ook niet om een statement te maken, maar gewoonweg omdat ik me niet meer thuis voel op een forum waar zo bot en dom gereageerd kan worden.
Ik realiseer me dat dit soort gedrag vrijwel altijd door een kleinere subgroep in een groep vertoond wordt. Mijn excuses daarom aan al diegenen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich dan ook vooral niet aangesproken voelen.

Adios
Piet

Ik heb dit bericht gelezen en heb het eens even op mij in laten werken.
Conclusie is dat onder andere ik dit mij mede persoonlijk aan kan rekenen. Achteraf gezien reageerde ik ook veel te vel van leer. :-[
Mijn emoties hebben gisteren de boventoon gevoerd, in plaats van het verstand.
Gisteren heb ik dingen geschreven als een grote vent, en het enigste is een excuus aanbieden op het forum aan Piet.

Piet, wat is er gisteren is gebeurd is niet goed te praten,, maar bij deze bied ik je mijn oprechte excuses aan.
Ik hoop dat je ze aanvaard. :eusa_pray:

Het topic waar het gisteren om ging had ik niet geheel gelezen, maar had daar al wel mijn conclusies uit getrokken. Dat had ik nooit moeten doen.
Toch hoop ik dat je op het forum blijft, ondanks dat je een wrange smaak zult blijven houden. Het is altijd vervelend om een lid van het forum te zien vertrekken.

Volvoloos....

t5karel

Gaat ook weer een gebed zonder einde worden dit :eusa_shifty:
Zoveel mensen zoveel wensen,ga toch aub over tot de orde van de dag..
Lekker meedoen op t forum namelijk.. :eusa_dance:
En mensen die de confrontatie opzoeken,lekker negeren :-\

Heb zo langzamerhand het idee,dat er een aantal mensen zich de pleuris vervelen vandaag de dag..
En om die reden maar mensen gaan afzeiken,tegendraads gaan doen,oeverloos dreigen dit forum te verlaten(met in de hoop,dat er maar iemand gaat zeggen dit vooral niet te doen)  ;D  Enz,enz..Kleuters!

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Joeri

Citaat van: Piet op 09-03-2012 13:05:05
Oh ja,..je kan onmogelijk vrienden zijn met iedereen hier op het forum,...dat zit er gewoon niet in.

Je kan je zelf eens afvragen of dat wel mogelijk is op een forum,....iedereen zit in z,n eigen ontwikkeling Piet.

Groet.

Fatsoen is een basiseigenschap, dat zou iedereen als kind al geleerd moeten hebben.
Je kan je er niet van afmaken door te stellen dat iedereen in zijn eigen ontwikkeling zit. Mensen die zich lomp en bot gedragen moeten erop worden gewezen dat er ook nog (fatsoens)regels bestaan op een forum waar men zich aan moet houden. Anders gaat het steeds sneller bergafwaarts.
Inderdaad, helemaal mee eens. En "de leiding" kijkt zwijgend toe lijkt het wel... Als die gewoon duidelijkheid verschaffen, door regels, maar ook door modereren voordat het uit de klauwen loopt, dan heb je al een hoop gewonnen. En dit alles omdat sommigen geen fatsoens normen kennen en zich hier stoerder willen voordoen dan ze in irl zijn...  :eusa_snooty:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Laserblue

Piet, Wim en een ieder die zich aangesproken voelt.

Het forum verandert en de laatste tijd niet positief.
Ik was het in januari ook helemaal zat, ben 3 maanden niet op het forum geweest. Heb me zelfs uitgelogd.

Ivm een aantal PB'tjes heb ik me deze week weer ingelogd om de berichtjes te beantwoorden, maar zie dat het alleen maar erger is geworden.

Met de jaren neemt niet alleen de waarde van de auto maar ook die van de bezoeker hier af.
  ::)

Ik zeg mijn account niet op, maar log me wel weer uit. (en voeg me bij een groot aantal andere illustere oud-gedienden die hun vleugels hebben uitgeslagen)
in mijn profiel staat m'n emailadres mocht iemand commentaar hebben.

En ik hoor graag  het "leuke" alternatief  ;)

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Piet

Citaat van: BBS op 09-03-2012 13:15:32
Citaat van: Piet op 09-03-2012 10:30:58
Helaas weten sommigen op dit forum niet goed wat fatsoen inhoudt.
Als  je al niet meer iets simpels  ter discussie kan stellen of het juist is om ook andere merken te gaan behandelen op het volvo850forum zonder direct voor zeikerd, fetisht die "voor het leven geband zou moeten worden van het forum" uitgemaakt te worden is er naar mijn idee iets grondigs mis hier.

Je kan toch niet beweren dat een zinnetje als "Ik dacht dat het hier een volvo850forum was", beledigend of aanstootgevend is.
Toch leverde dit alleen al mij bovenstaande verwensingen op.
Bizar.

Van mij hoeft echt niet iedereen het met me eens te zijn, maar kom dan gewoon op een fatsoenlijke manier met tegenargumenten zodat er een normale discussie ontstaat. Ik ben helemaal niet zo star dat ik altijd tot het uiterste mijn mening blijf aanhouden. Bij goede tegenargumenten ben ik best bereid mijn mening te herzien of anders mij neer te leggen bij de mening van een meerderheid.

De actie van daytonawim om direct zijn account op te zeggen, om vervolgens na "allerlei warme reacties" zijn kant op weer terug te keren vind ik gewoonweg ronduit kinderachtig . Het zou wat zijn als iedereen, zodra er wat kritiek is direct zou vertrekken.

Ik ben niet zo vaak en intensief op het forum als daytonawim dus men zal mijn vertrek uit het forum zeer waarschijnlijk niet zo'n ingrijpende gebeurtenis vinden als het vertrek van daytonawim. Maar ik doe het dan ook niet om een statement te maken, maar gewoonweg omdat ik me niet meer thuis voel op een forum waar zo bot en dom gereageerd kan worden.
Ik realiseer me dat dit soort gedrag vrijwel altijd door een kleinere subgroep in een groep vertoond wordt. Mijn excuses daarom aan al diegenen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich dan ook vooral niet aangesproken voelen.

Adios
Piet

Ik heb dit bericht gelezen en heb het eens even op mij in laten werken.
Conclusie is dat onder andere ik dit mij mede persoonlijk aan kan rekenen. Achteraf gezien reageerde ik ook veel te vel van leer. :-[
Mijn emoties hebben gisteren de boventoon gevoerd, in plaats van het verstand.
Gisteren heb ik dingen geschreven als een grote vent, en het enigste is een excuus aanbieden op het forum aan Piet.

Piet, wat is er gisteren is gebeurd is niet goed te praten,, maar bij deze bied ik je mijn oprechte excuses aan.
Ik hoop dat je ze aanvaard. :eusa_pray:

Het topic waar het gisteren om ging had ik niet geheel gelezen, maar had daar al wel mijn conclusies uit getrokken. Dat had ik nooit moeten doen.
Toch hoop ik dat je op het forum blijft, ondanks dat je een wrange smaak zult blijven houden. Het is altijd vervelend om een lid van het forum te zien vertrekken.

Dit noem ik nou fatsoen tonen!!!
Ik vind dit een opsteker.
Excuses aanvaard dus.

Hans Duiven

Mooi, dat dit ook weer is uitgesproken heren!

Hans (Die overigens zijn plaagstootje naar 'De worstenmaker van het noorden'  weg-gemod ziet. Was dat nu nodig?)

verron

Het is altijd makkelijk om hier met modder te gooien want er staat geen real life persoon tegenover je. Zou iedereen wat meer respect voor elkaar en ieders mening kunnen opbrengen zou het allemaal niet zo vaart lopen.

In een eerdere post werd geschreven "het wordt wordt steeds meer een opdringen van een menig" dit getuigd natuurlijk niet van respect en men verlaagt zichzelf zo tot het niveau van de aanstichter.

Ik pleit me zelf niet vrij in deze want ook ik laat me soms meeslepen in dergelijke discussies en plaats soms opmerkingen waar ik later spijt van heb. Voor mij het besluit in ieder geval om dat niet meer te doen. Ik denk ook dat hier een taak voor de mods ligt om bij het ontstaan van een dergelijk uitbarsting direct in te grijpen om een leegloop aan kennis tegen te gaan, het is tenslotte ook in hun belang. Wel jammer dat ze er steeds meer werk mee krijgen.....helaas.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

peteRRR

Citaat van: Piet op 09-03-2012 13:05:05

Groet.

Daar ga je al de mist in denk ik in het heden ten dage van het nu,....er mag van mij best een stukje emotie getoond worden in een discussie ook al is dit niet overeenkomstig je eigen norm,en dat kunnen we een ander ook gewoon niet opleggen,soms gaat het ondanks hoe goed je het ook bedoeld en hoe sterk je ook niet bent een soort van de hele verkeerde kant op die jezelf totaal niet meer in de hand kan houden en het is dan ook aan de persoon zelf om essentieel te blijven en het allemaal maar op een afstandje te bekijken zonder dat je in al die emoties blijft zitten hannessen.
Het siert de mens veel meer om verdraagzaam te zijn en gewoon het goede voorbeeld te blijven tonen ondanks dat je zelf in het gevoel/verstand ondervindt dat je belaagd wordt,soort overmacht zeg maar.
We zijn hier nou niet zo kruw tegen elkaar dat er niets goeds meer mee valt te beginnen,die zijn er echt wel.( positief denken )

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

superrobke

Hoi Piet,

Jammer dat je gaat, ik zie ook dat dat er leden bij zijn die roepen vroeger was het allemaal beter.
Ik ben zelf niet zo'n schrijver maar ga het toch proberen: Ik vind dat het forum gewoon een afspiegeling is van
onze nederlandse maatschappij .

Daar is de laatste 10 jaar veel in veranderd, iedereen druk druk druk, alles moet maar gezegt en geschreven worden zonder respect voor elkaar. en dat kom je dus hier ook tegen, hellaas.

verders een tip voor iedereen , lees eens terug met wat je net opgeschreven hebt en denk kan dit nu wel.
nou succes iedereen .

Voor Piet zou ik zeggen kom over een aantal weken eens terug en beslis dan of je wel of niet gaat.

groetjes Robke. 8)

daytonawim

Hey Piet,

Je kan je weer uitleven hoor, in mijn blog staat niks meer waarover je kan (blijven) zeiken.

En ik ben er nu ook HELEMAAL klaar mee !!!!

Ik ga lekker op een ander forum verder ;D ;D

MarkoC70T5

Citaat van: daytonawim op 09-03-2012 15:05:43
Hey Piet,

Je kan je weer uitleven hoor, in mijn blog staat niks meer waarover je kan (blijven) zeiken.

En ik ben er nu ook HELEMAAL klaar mee !!!!

Ik ga lekker op een ander forum verder ;D ;D

En dan je topic zo'n naam te geven.  :-X Dat is pas kinderachtig. En heb je er blijkbaar niets van geleerd.  Je bent weer percies waar je gisteren was . Weg van dit forum  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

verron

zullen we met zn allen proberen de discussie niet opnieuw aan te zwengelen  :-X
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

MarkoC70T5

Citaat van: verron op 09-03-2012 15:45:16
zullen we met zn allen proberen de discussie niet opnieuw aan te zwengelen  :-X
Blijkbaar probeerd hij het nu zelf.  Gisteren hadden er nog veel medelijden met het dat hij weg ging.
Maar met zulke opmerkingen vraagje er zelf om.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.