oude liefde roest niet

Gestart door stap, 14-03-2012 19:28:57

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: stap op 14-03-2012 20:26:06
ik kreeg het wel even benauwd onderweg, in alle enthousiasme de snelweg opgedraaid. Zowel benzine als gas zo goed als leeg. Het eerstvolgende tankstation met een bezoekje vereerd, dat is simpel opgelost toch?

Ondanks het achterstallige onderhoud, rijd het ding heerlijk. Wat heb ik dat gemist in mijn peugeot, bmw, citroen, mx-5, saab en 940

Ik snap niet dat mensen een auto zo verkopen. Je kan er als verkoper toch op z'n minst toch ff 10 liter gas in pleuren???

stap

Gewoon zorgen dat je niet met een crisesbeetje rondrijd inderdaad, maar de vorige eigenaar heeft leergeld betaald.. er zit een nieuwe brandstofpomp in (die had ik ook al eens vervangen..)
Ik hou 'm nu maar halfvol, altijd reserve en minder risico op een kapot pompje..

Citaat van: grijzev70tdi op 14-03-2012 20:27:35
Citaat van: elianmars op 14-03-2012 20:20:46
Tank is toch nog niet helemaal leeg?

Advies is toch ongeveer 30 liter erin te houden als je op gas rijd? Tenminste dat lees ik hier wel eens

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 14-03-2012 20:28:05
ik kreeg het wel even benauwd onderweg, in alle enthousiasme de snelweg opgedraaid. Zowel benzine als gas zo goed als leeg. Het eerstvolgende tankstation met een bezoekje vereerd, dat is simpel opgelost toch?

Ondanks het achterstallige onderhoud, rijd het ding heerlijk. Wat heb ik dat gemist in mijn peugeot, bmw, citroen, mx-5, saab en 940

Ik snap niet dat mensen een auto zo verkopen. Je kan er als verkoper toch op z'n minst toch ff 10 liter gas in pleuren???

Dat begrijp ik ook niet. We hebben de Seicento met een volle tank aan de nieuwe eigenaresse meegegeven. Wat maken die paar tientjes nou toch uit?

Ok, in een V70 gaat iets meer dan 35 liter, maar een halve tank zou er toch wel vanaf moeten kunnen.

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 14-03-2012 20:43:52
Citaat van: Hans Duiven op 14-03-2012 20:28:05

Dat begrijp ik ook niet. We hebben de Seicento met een volle tank aan de nieuwe eigenaresse meegegeven. Wat maken die paar tientjes nou toch uit?

Ok, in een V70 gaat iets meer dan 35 liter, maar een halve tank zou er toch wel vanaf moeten kunnen.

De gene die hem verkocht had aan de handelaar had er toch ook wel wat in mogen laten zitten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Veel plezier met je nieuwe oude auto ;D

stap

dank voor het hernieuwde welkom!

vanavond in de auto gestapt om naar een setje velgen te kijken. Drama-troep, ik snap niet dat mensen in een advertentie zetten dat een velg netjes en onbeschadigd is terwijl de werkelijkelijkheid gewoon bagger is.

Nou ja, in ieder geval een goed excuus gehad om even lekker te sturen ;)

Een net setje persus velgen staat op de verlanglijst, lijkt me wel aardig staan..

LvD

Haha, goed verhaal Mark! :eusa_clap: We hebben nog wat heen en weer zitten mailen toen je deze te koop aan ging bieden. En zo komt alles weer op z'n pootjes terecht :eusa_dance:

Robster480

Gaaf hoor dat je een tijd je oude weer tegenkomt en weer koopt!

Geniet ervan!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

flyhart

Leuk verhaal!

Mijn ouders wonen ook in almere, ik zelf in Amsterdam en sleutel daar meestal in een doe het zelf hal.
Wist niet dat er ook 1 in Almere zit? Welke is dat?

Veel plezier met de nieuwe oude!

stap

Zo, vandaag een start gemaakt. Boodschapjes gedaan bij de dealer, en aan de slag.

Eerst even wat schoongemaakt, en de veerpoot rv bekeken. Het lager en rubber nog niet vervangen, de moer bovenop vanaf de motorruimte iets strakker gezet en nu is de kraak er in ieder geval uit. Als ik wat meer tijd heb haal ik de hele boel los en kijk wat er vervangen moet worden.  Wel rammelstokjes gehaald, origineel want de imitatie die ik er eerder ophad zijn vlot op in drempelland Almere.

Rotor, bougies, verdelerkap, vervangen. De kabels zijn nog redelijk vers. Een poging gedaan de bovenste motorsteun los te halen, maar hierbij gestrand. De drie bouten waarmee de steun aan het blok zit wel losgehaald maar de twee onderste bevestigingspunten kreeg ik met geen mogelijkheid van het blok los. Zit dat met een bus ofzo?? De bouten zaten ook flink vast dus het zal wel corrosie zijn vermoed ik. Volgend poging doe ik denk ik met de steun op het blok, en dan eruit persen met lijmklemtang. Het werkt natuurlijk lekkerder om de steun even los te hebben en in de werkbank te zetten.

Luchtfilter en interieurfiter vervangen en met ductape de flexibele slang tussen het luchtfilterhuis en het inlaatspruitstuk tijdelijk gefixt. Het rubber is flink aan het vergaan, met aardige scheuren erin. Morgen ligt de nieuwe slang voor me klaar.

De accu vervangen door een originele van de dealert, ik vermoed dat ik de startmotor ook weer moet vervangen want hij klinkt nog niet echt heel fris bij het starten.

Nu het dashboard uit elkaar aan het halen, om de kachelventilator aan te kunnen pakken, lampjes vervangen, cleanen en radio plaatsen. Tijdens het knutselen bleek het bedieningspaneel van de ramen in het bestuurdersportier geen zin meer te hebben terwijl het raam open was, dus die ook maar losgehaald. Het raam zit in ieder geval weer dicht.

Over de doe het zelf hal, ze heten de automaten op industrieterrein tussen de vaarten. Aardige lui, die ook advies geven en tegen betaling met je mee sleutelen. http://www.deautomatenalmere.nl/

Volvo850 93

veel plezier met je oude liefde heha

Mvg Dennie

JeffreyC

Citaat van: stap op 14-03-2012 23:46:38

Een net setje persus velgen staat op de verlanglijst, lijkt me wel aardig staan..

In ieder geval heel veel plezier gewenst met je oude/nieuwe auto! 
Ik blijf het mooi vinden die hoge km standen in deze auto's!
Wat betreft een setje Persus velgen, hier krijg je een pb van.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

henry classic v70

Hey, back in business ;D
Had je destijds nog zo'n derde bankje geplaatst, was je volgens mij van plan toen..?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

stap

yes, back again  :eusa_dance:

dat heb je goed onthouden van dat bankje!! Die heb ik inderdaad geplaatst, volgens mij nog een how-to gemaakt alhier. Ik vond het bankje wel handig, maar uiteindelijk niet meer nodig en weer verwijderd. Multiklap ofzo heette dat ding..

Net even gelezen over het rubber van de bovenste motorsteun, dat had ik beter vooraf kunnen doen. Dat moeilijk doen met het volledig willen verwijderen van de 'momentarm' is nergens voor nodig. Is morgen een klusje van nix!

Ook nog een leuk apparaatje in de brievenbus vandaag, ben benieuwd hoe die het doet qua uitlezen. Iemand hier ervaring met zo'n ding?

elianmars

Citaat van: stap op 15-03-2012 21:10:10
Ook nog een leuk apparaatje in de brievenbus vandaag, ben benieuwd hoe die het doet qua uitlezen. Iemand hier ervaring met zo'n ding?http://i41.tinypic.com/344pgsg.jpg

Kun je niet echt veel mee  :eusa_shifty: