Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

Citaat van: grijzev70tdi op 05-11-2013 19:05:15
Heb laatst ook gemerkt dat hij noodstops of hard remmen niet leuk vind, dan slaat hij af. Weet niet wat dat is, zal wel bij de auto horen ;D

Das nieuwigheid ;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

grijzev70tdi

Nou net weer thuis, zonder 740... Die staat langs de A1...

Het is weer een avond vol pech zeg maar... :(

Met een vriendin even naar paardrijden, prima, neem de 740 wel mee. 30 euro getankt. Heen weg geen probleem en liep als een speer (140 constand (Epse-markelo) ging perfect). Terug gereden, even bij de mac wat eten. Gedaan, rijd de snelweg weer op.
Vlakbij bathemen begint ie heel hard in te houden, gas los, weer gas, pakte hem weer even voor paar seconden. En toen viel die weer weg.
Toen sloeg die helemaal af, vluchtstrook op laten rollen en paar keer gestart. Gaat gewoon normaal rond, komt een of andere manier geen brandstof vooraan. Beetje met relais gepielt, werd niet anders van...

Ed  gebelt, wist dat deze redelijk in de buurt was. Zat nog in de vrachtwagen bij Dieren en bracht hem naar Lochem en nam de roffel mee naar mij toe zodat we hem weg konden slepen. Zal alleen wel nog dik uur duren. Dus me oom gebelt, woont niet al te ver weg.

Die is dus zsm gekomen, auto weg gesleept naar pakeerplaats. Spul uit de auto, vriendin naar huis gebracht. Me oom zou mij ook even naar huis brengen. Ik bel Ed even op dat hij niet meer hoeft te komen. En toen volgde het volgende gesprek:

'' Joo, je hoeft niet meer te komen, Dick brengt me al ff naar huis.''
''Oke mooi, nu heb ik een probleem, volvo gaat het niet doen''
'' Je lult, wat dan?''
''Sleutels van de roffel liggen in de andere vrachtwagen in Dommelen''
''Aaah NEE! Sirieus?''
''Ja''
'' En nu dan? Hoe kom je thuis dan?''
''Ooow ik lift wel. Kom altijd thuis''
''Ja, het is goed met je, we pikken je wel op, neem de D5 maar mee, pa kan toch niet rijden''
'' Hoeft niet joh, red me wel''
''jawel, doe nou maar...''
'' oke, loop wel alvast naar je huis, zie je me daar wel''

Onderweg kwamen we Ed al tegen, dus is achterin de auto gekropen

Ik kon gelukkig het huis nog in, me ouders hebben er nog wle een handje van om de sleutel aan de binnenkant van de deur te laten zitten, gelukkig nu niet.

Tank meter van de D5 geeft ook niks meer aan... Fijn alleen contant geld in huis...
Dick (me oom)''wacht maar, gebruik mijn pasje maar, kun je iedergeval naar huis''

Dus zodoende, Ed al nu ongeveer wel thuis zijn.

Had me de avond toch wel iets anders voorgestelt.... Morgen de 740 maar naar huis halen, eens zien wat er nou mee is. Kan me niet voorstellen dat de tank leeg is, Zou betekennen dat ie binnen 100 km meer als 25 liter brandstof erdoor gevlogen is....

De 850 is makkelijker op te lossen, andere sleutel
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Gaat lekker.... ::) Balen man.. :-\
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Heeft de 740 een in tank pomp of zo eentje die onder de bestuurders stoel zit ?  De laatste zijn erg berucht aan het worden....

KIM

Of beiden (In deTIC zitten er zowel een in-tank pomp als een externe op).
Maar het kan ook de HALL sensor in de ontsteking zijn. In mijn blog is die reparatie wel beschreven (je vindt m ook wel op het 700 forum).

Een pomp + filter onder de bodem heb ik nog wel liggen.

elianmars

Ik hoor je nog roepen dat deze wagen prima is  :eusa_shifty:

Hopen dat het allemaal mee valt, Jas!  :eusa_pray:

Robster480

Iets met 850 en karma :eusa_shifty: :evil:

Hopen dat de 740 snel weer in orde is!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

grijzev70tdi

Ed is zo hier dan gaan we even kijken.
Ik rook gisteren ook geen benzine vooraan, dus ik vermoed de pomp die overleden is.

grijzev70tdi

Citaat van: grijzev70tdi op 06-11-2013 00:48:23
Kan me niet voorstellen dat de tank leeg is, Zou betekennen dat ie binnen 100 km meer als 25 liter brandstof erdoor gevlogen is....

:eusa_whistle: Gekeken vanmorgen, geen benzine bij het filter. Met aanzuigen (bleh, benzine is niet echt lekker als ontbijd ::)) kwam er wel wat, maar niet erg veel.
Pompje leek goed te zijn. Even benzine gehaald, je weet het maar nooit  ::) Benzine erin, even doorstarten, ja hoor  :eusa_wall: Loopt gewoon weer  :eusa_wall:

Ik vraag me toch af waar die benzine is gebleven dan... Volgende week maar even vol tanken, eens zien wat ie nou echt verbruikt na dat ie is afgestelt...

Ooowja, proi 1 op de to do lijst: Dashboard vervangen  ::)

Sbv

Ik zou rijdende auto als prio 1 hebben  ;D

grijzev70tdi

Doet ie ook wel weer  ;D

UserID6342

Haahahhaha, je weet toch dat de benzinemeter van een 700 standaard niet te vertrouwen is ;D.  Bij die hokken moet je op de dagtellert rijden (en die deugt vaak ook niet ;D).  Je stond dus gewoon zonder peut langs de kant :evil: ;D ;D

grijzev70tdi

Dagteller heeft hetzelfde probleem als de 850, tellerwieltje ;D ;D. Daar moet ik nog eens mee gangs

Meter doet idd waar die zin in heeft, maar had toch wel gelijk nu ;D

Robster480

Cannetje van 5 liter achterin zetten dus ;D Wel met peut erin uiteraard ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

The Volvoboy

Citaat van: Dirk342 op 06-11-2013 17:08:40
Haahahhaha, je weet toch dat de benzinemeter van een 700 standaard niet te vertrouwen is ;D.  Bij die hokken moet je op de dagtellert rijden (en die deugt vaak ook niet ;D).  Je stond dus gewoon zonder peut langs de kant :evil: ;D ;D

Hahahahahaha ;D ;D ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km