Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

De 740 heeft dus een mechanische pomp op het blok zitten en achterin zoiets wat de 850 ook heeft leek mij een electrieke pomp.

Net wat Dirk zei dashboard maken voor je het weet sta je weer stil

StefanCJ

Hehe, mooi balen maar wel een leuk verhaal.

Koen kan dan wel nachtmerries krijgen van dat wassen maar hij is wel weer ff 400% opgeknapt.

UserID6342

Citaat van: EdenAli op 06-11-2013 18:49:53
De 740 heeft dus een mechanische pomp op het blok zitten en achterin zoiets wat de 850 ook heeft leek mij een electrieke pomp.

Net wat Dirk zei dashboard maken voor je het weet sta je weer stil
Dat is de vlotter achterin als hij alleen een mechanische benzinepomp heeft...

grijzev70tdi

Dat idee had ik al Dirk. Wellicht dat daar het probleem in zit, vollle tank geeft hij wel aan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Citaat van: StefanCJ op 06-11-2013 18:56:18
Hehe, mooi balen maar wel een leuk verhaal.

Koen kan dan wel nachtmerries krijgen van dat wassen maar hij is wel weer ff 400% opgeknapt.

En van onderen ook behoorlijk hard. Alleen links aan de bodem moet stuk ingelast worden. En de schade rechtsachter gemaakt. Gaan we zelf doen, dus zal wel goed komen ;D Verder LPG getankt (handig 2 dezelfde auto's :eusa_whistle:) en liep ook zo weer  ;D

grijzev70tdi

Omdat mijn oma in een verzorgingstehuis zit, en haar huis ''leeg'' staat omdat ze het nog tijdje wil aanhouden. Ze heeft de illussie dat ze er nog wel naar terug kan.

Maar goed, er staat daar dus ook een garage waar een auto opzich wel naar binnen kan. Vanmiddag dus beetje opgeruimt zodat de T-5 daar naar binnen kan straks.
Dat moet nu opzich wel gaan lukken, al houd het niet over qua ruimte. Moet dus een en ander gaan verplaatsen. Kan alleen pa niet zolang alleen laten, omdat hij amper/niet kan lopen. Morgen ofzo dus maar even mee verder.

Vanmorgen ook even met de 740 bezig geweest, ruitensproeier doet het weer, pompje was kapot. Ook zag ik dat ik in de kofferbak lekkage had, heb alles droog gemaakt, en nu even afwachten waar het vandaan komt, ik vermoed de achterlichten.

En omdat het kan, paar pica's van een schone 740

Vandaag amper gereden, niks bijzonders gemerkt

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

grijzev70tdi

Vanmorgen even met de V90 bezig geweest. Andere uitlaatklem en paar andere dingetjes. Ding weer weggebracht en de 740 weer mee terug. Vond hem niet fijn lopen onderweg, inhouden rond de 120. Bij Ed weer stilgezet en even gekeken, niet echt wat kunnen vinden in eerste instantie.
Na enig zoeken en overal beetje aan trekken zat het het (koperen?) busje in carburateur waar de benzine slang op komt erg los. Opnieuw erin getikt, en zat weer vast. Terugweg even geprobeerd en liep weer als een speer ;D
Maatje van me deed mee aan soort rally met oude auto's. Bij de Porsche dealer Twente was een tussenstop, andere vrienden waren er ook dus even langs gereden.
Heb toen gedacht om me op te geven, toen niet gedaan. Nu wel spijt als ik de verhalen hoor...

242 met 3 grote hella's ervoor op, 100w lampjes erin, stalen velgen, staat erg dik.. Fotootje volgt nog wel, geen idee hoe het werkt op de ipad

EdenAli

Met een hamert en een grote schroevendraaier repareer je zo een 740.

Hou de koperen buis even in de gaten of maak het vast met loctite anders heb je kans dat het wel heul erg warm word onder de kap.

Mooi dat ie weer goed loopt Jas

grijzev70tdi

Zal vanmiddag nog eens kijken. Vannacht ook niks gevoelt of gemerkt. Liep gewoon goed, met 4 man erin en gewoon rond de 150.

Vulk

Citaat van: grijzev70tdi op 10-11-2013 09:57:11
Zal vanmiddag nog eens kijken. Vannacht ook niks gevoelt of gemerkt. Liep gewoon goed, met 4 man erin en gewoon rond de 150.

Als ik jouw verhalen zo lees, dan kom jij vroeg of laat in de zondagmorgenkrant te staan.

The Volvoboy

Zal vanmiddag nog eens kijken. Vannacht ook niks gevoelt of gemerkt. Liep gewoon goed, met 4 man erin en gewoon rond de 180 .

:eusa_whistle:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 10-11-2013 10:18:16
Zal vanmiddag nog eens kijken. Vannacht ook niks gevoelt of gemerkt. Liep gewoon goed, met 4 man erin en gewoon rond de 180 .

:eusa_whistle:

Regen + veeel blad op de weg = dikke problemen bij grip verliezen....

Ik heb er al verscheidene om een boom gekruld zien staan.
Maar verder mooi dat 'ie weer goed loopt ;)
Volvoloos....

grijzev70tdi

4 uur vannacht was het al mooi droog. Snelweg ook geen blad of hoop water op de weg.

Even voor de duidelijkheid, ik weet donders goed wat ik doe. Als het niet veilig voelt doe ik het ook niet

Vulk

Als je 150 gaat rijden met 4 personen in een slecht onderhouden auto, dan weet je niet donders goed wat je doet.

Maar goed, carry on.