Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

yari#58

nee lekt zo bie zo bij de kering bij de verdeler kap is stukje terug ook wel te zien aan de foto`s

grijzev70tdi

Citaat van: ulkeman op 20-03-2012 21:55:18
lekt hij niet gewoon erg op de aftap plug?

verder kan hij ook stuur olie lekken aangezien die slecht functioneert.
als je keeringen gaat vervangen doe dan ook de carterventielatie.
succes met de auto :D

Heb de carterventilatie test gedaan met de dop, maar deze blijft er strak opliggen, ook als je gas geeft.

Het is iedergeval duidelijk dat de nokkenaskeering lek is, en de olie stroomt zo over de bak naar beneden. (kan de olie er uit zien lopen als de motor loopt)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hathü

Citaat van: grijzev70tdi op 20-03-2012 18:49:32
Dat is zeker zo. Mag alleen maar dromen dat hij net zo als die van BIG BEN word  :eusa_pray:

Niet dromen gewoon aan het werk gaan met de rode, stap voor stap de minpunten aanpakken, krijg je er een hele leuke auto aan. Succes

grijzev70tdi

Vandaag weer ff aan het werk geweest. De oude keering zat er los in, kwam me al tegemoed toen ik het spul los draaide. Zag er nog super netjes uit, dus om te proberen er weer ingezet. Aangezien de nieuwe keering anders was... Hoe dan ook, alles in elkaar gezet en tijdje laten draaien. Hij lekt niet meer  :eusa_dance: Hij loopt nu ook mooier en reageert sneller op het gas (heb gasklephuis zo goed als het kan schoon gemaakt) Wel een paar keer een plofje gehad in het begin, maar dat was snel verdwenen.

Tevens nog wat andere dingen gedaan,

Waterafvoer in de kofferbak los gemaakt, alleen rechtse kant is lek (nu tijdelijk gemaakt met ruitenkit, moet nog andere slang aan)
Deze zat compleeet dicht zodat het water in de kofferbak kwam bij het reservewiel

Dat droog gemaakt en schoon

Toen de complete bekleding eruit gehaald in de kofferbak zodat het daar achter ook schoongemaakt kan worden
Ook de achterbank verwijderd (wat makkelijk ging) en toen kwamen we bij het volgende wat we nog niet gezien hadden

Waarschijnlijk was de gordelvervangen te duur  :eusa_wall: :eusa_wall:
Dus daar moet een andere voor komen.

Zo ligt het nu ongeveer in de auto

En dat moet schoongemaakt worden

Ook nog even bezig geweest met het 3e remlicht wat niet werkt, stekkers waren niet aangesloten (lagen er 3, paste allemaal op elkaar....) maar geen van de combi's werkte. Morgen even met een powerprobe spanning op zetten en ander lampje halen.

Ik ga morgen als het goed isop de plaatselijke sloop naar een dashboard kijken, mocht hem voor 25 euro mee nemen. Moet het er alleen zelf uithalen :eusa_shifty:

De deur links achter moet echt worden afgesteld, water komt namelijk naar binnen als je de tuinslang erop houd (heb gepoogt hem te wassen...)

Van de trekhaak moet ik alle kabels solderen, zit met de storingsgevoelige stekkerverbindening vast... Kan er nu mooi bij, dus gelijk goed maken.

Al met al weer lekker bezig geweest.

elianmars

Lekker hè, klussen aan je eigen wagen  :)

The Demon

Volgens mij wordt dit gewoon weer een plaatje van een Alter 1.
Keep up the good work  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

MVeldhuis

Even op een rij: Olielekkage, vuldupcheck is ok>>geen carterdruk, verdelerkap eraf>>keerring ligt eruit, keerring terug gedrukt en hoppakee probleem is opgelost, op naar het volgende hoofdstuk.

Ik denk dat je hier ergens aan voorbij gaat, ik verklap het nog niet want je kunt het zelf wel bedenken denk ik. ;D

antraciet

grijzev70tdi

@ Marcel, Ja heerlijk, al moet ik zaterdag toch echt bezig met de andere 2... Ze begiinen beetje te zeuren over de handrem van de N en de homokineten van de 850 ;) (hebben ook gelijk)

@ The Demon. We gaan onze best doen :D

grijzev70tdi

Citaat van: MVeldhuis op 21-03-2012 23:03:34
Even op een rij: Olielekkage, vuldupcheck is ok>>geen carterdruk, verdelerkap eraf>>keerring ligt eruit, keerring terug gedrukt en hoppakee probleem is opgelost, op naar het volgende hoofdstuk.

Ik denk dat je hier ergens aan voorbij gaat, ik verklap het nog niet want je kunt het zelf wel bedenken denk ik. ;D

Vuldop check gedaan zowel voor de vervaning als daarna. Beide blijft ie strak op liggen, ook bij 4000 toeren. Dus de druk is er niet. Dus waarom de keering eruit lag is mij een raadsel

MVeldhuis

Citaat van: grijzev70tdi op 21-03-2012 23:07:29
Citaat van: MVeldhuis op 21-03-2012 23:03:34

Vuldop check gedaan zowel voor de vervaning als daarna. Beide blijft ie strak op liggen, ook bij 4000 toeren. Dus de druk is er niet. Dus waarom de keering eruit lag is mij een raadsel

Ah ok, ik dacht dat je carterdruk er via het gat aan de zijkant uit tetterde maar dat is dus niet het geval geweest.

grijzev70tdi

Ik dacht al dat jij dat ook dacht ;D Was ook logische gewwest natuurlijk, maaar na reparatie blijft er gewoon stak op liggen. Dus voorlopig doe ik niks aan de carterventilatie denk ik. 

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

yari#58

vandaag natuurlijk ook weer van de partij geweest bij het knutsel werk.
het lijk alleen maar een grotere bende te worden in de auto maar dat heeft ze redenen zsm even zien dat we hem van binnen helemaal mooi schoon krijgen.
hebben nog weer een paar kleine probleempje geconstateerd lampje hier stekkertje daar je kent het wel.
lijst wort stiekem in het begin nog steeds iets langer maar kunnen er op de duur ook een hoop afhalen

grijzev70tdi