Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

440 is idd lekker pittig en torretjes gaan redelijk lang mee. Alleen beetje olie lekken ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Omdat de kofferklep niet doorging, vandaag maar met Ed op pad geweest.

Vanmorgen eerst naar Raalte geweest voor een achterbumper van de T-5R bij Tom. Daar lagen ook 2 zonneschermpjes klaar voor de achterste zijruiten.

Toen naar Almelo gereden. Daar op de sloop een ruitensproeier pompje gehaald voor de auto van Ed. Daar nog gekeken naar de achterste boxen van een S70, maar kwamen eigelijk tot de conclusie dat het niet ging passen in de GLT. Wel een wisselaar kabel mee genomen, en een electrische antenne ;D

Moet dus verder op zoek naar geschikte boxen voor in de hoedenplank.

Vanavond even de GLT uit de stalling gehaald. Ik begin de schuur steeds minder te vertrouwen.... Accu erin gezet, alarm eraf en hij liep. Olielampje bleef de eerste minuut branden, met een hoop getik vooronder. Olielampje uit, en getik ook weg. Dit doet hij al zolang als ik hem heb (nu bijna een jaar)

Toen uit de schuur gerede, met een knal schoten de remmen los. Wou stuur omdraaien, maar ging heel erg zwaar. Ook maakt de pomp een takke herrie. Even een blokje om gereden, sturen werd heel iets beter, maar takke herrie bleef. Pomp zal wel overleden zijn. Niveau is verder goed.

Hij staat nu gewoon buiten, beter als in de schuur. Moet ie maar kunnen hebben  ;D

UserID6342

Luidsprekers uit een S70 passen echt wel onder de hoedenplank van een 854.  Heb ze zelf jaren aan een stuk eronder gehad maar je moet wel wat aanpassen. Kleine tips, neem dan wel meteen de 100 Watt speakers.

grijzev70tdi

Ze leken mij veel groter als als wat erin kan. Weet je dan ook toevallig of de hoedenplank van een S70 er in kan? Deze lijkt veel ronder te lopen.

UserID6342

Je moet ze er ook niet in maken, maar eronder hangen !  Hoedenplank past niet.

grijzev70tdi

Aaah oke.

Denk dat ik vrijdag dan wel weer op de sloop te vinden ben. Als ik het goed heb, waren het de 100W speakers.

Robster480

Hoedenplank is onderdeel van de carrosserie ;) ligt alleen een stukje bekleding overheen in zowel de 854 als in de S70 :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

UserID6342

En dat stukkie 'stof' kan er bij beide uit Robbie, maar zijn verschillend van vorm. Done it, didn't work / fit, got the T-shirt ;D.

Standaard zitten er gewoon gaten geboord in de metalen hoedenplank bij zowel de 854 als de S70 en daar kun je de S70 speaker zo onderhangen als je er 2 gaatjes bj boort en dan 5 mm draadeind er door heen frommelt (moet namelijk vrij lang zijn, anders gaat het niet).

In de sloop alter I die hier staat zitten ze nog in maar zijn de 75 Watt speakers ;D

grijzev70tdi

Hoedenplank van een S70 leek me juist wel leuk/handig, omdat er een extra vak in zit. Maar toen we hem eruit hadden leek hij niet echt op de 850 plank.

Ik ga er hopelijk dit weekend mee bezig :)

grijzev70tdi

Waar ik me meer zorgen over maak, is het olie lampje dat de eerste 30 sec blijft branden (deed hij bij de vorige eigenaar ook al een paar jaar). Sensor heb ik vervangen. Als het lampje brand hoor je de klepstoters ook erg tikken. Je hoort het binnenin de auto. Lampje uit, tikken is normaal.

Vooral bij koude motor doet hij dit. Warm meestal geen probleem. olie zit er 10w40 in. oliepeil is ook goed. Tussen min en max.

- is het handig om oliedruk te gaan meten?
- andere olie gebruiken?

andere opties?

Blokje loopt verder wel netjes, al hoor de de klepstoters wel redelijk goed (meer als bij de alter I van Ed). 

MVeldhuis

Ik zou je oliepomp eens voorzien van nieuw veertje en plunjertje. Die regelt je oliedruk.
Een reiniger in je blok kiepen kan ook geen kwaad, als de kanalen wat dicht zitten duurt het natuurlijk lang voordat de dikke koude olie helemaal boven is.
Een 5W olie lijkt me verstandig aangezien er geen oliedrukprobleem is met dunne warme olie dus lijkt het slim om te zorgen dat de koude olie wat dunner is dan 10W.

Zit je oliedruksensor in de kop of in het onderblok?

Robster480

Citaat van: Dirk342 op 21-02-2013 00:01:16
En dat stukkie 'stof' kan er bij beide uit Robbie, maar zijn verschillend van vorm. Done it, didn't work / fit, got the T-shirt ;D.

Standaard zitten er gewoon gaten geboord in de metalen hoedenplank bij zowel de 854 als de S70 en daar kun je de S70 speaker zo onderhangen als je er 2 gaatjes bj boort en dan 5 mm draadeind er door heen frommelt (moet namelijk vrij lang zijn, anders gaat het niet).

In de sloop alter I die hier staat zitten ze nog in maar zijn de 75 Watt speakers ;D

Klopt helemaal :) in de S70 kun je de speakers er beter van bovenaf inhangen en ze met de aanwezige bevsetigingspunten vastzetten :)

NinaPaul

75 watt 100 watt en dat alles zonder (externe) versterker.   :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Robster480

Ik zeg Dynaudio's i.c.m. 4x100watt versterker ;D

Ohnee, dat past niet in een 854 :(

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 21-02-2013 11:31:08
75 watt 100 watt en dat alles zonder (externe) versterker.   :eusa_think:

Ik heb geen enkel verstand van geluid en alles wat er mee te maken heeft, dus mijn excuses alvast. Waarom kan dit niet?

Citaat van: MVeldhuis op 21-02-2013 02:20:50
Ik zou je oliepomp eens voorzien van nieuw veertje en plunjertje. Die regelt je oliedruk.
Een reiniger in je blok kiepen kan ook geen kwaad, als de kanalen wat dicht zitten duurt het natuurlijk lang voordat de dikke koude olie helemaal boven is.
Een 5W olie lijkt me verstandig aangezien er geen oliedrukprobleem is met dunne warme olie dus lijkt het slim om te zorgen dat de koude olie wat dunner is dan 10W.

Zit je oliedruksensor in de kop of in het onderblok?

Thnx,  ga er binnenkort mee bezig. Sensor zat in het het onderblok als ik het goed heb. Alter I blok, 2,5 20V