854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Pff, duur spul, het krijgt in ieder geval een mooie bestemming op de T-5.

In ieder geval rete aardig van de buurman :)
854 T-5 ROOD 1994

classicT5

Is dat witte ding niet waar het zwarte kastje van je startonderbreker inzit? Linksonder het dashboard.

leons850

Kijk dat is relaxed. ;D
Geen idee of klopsensoren slijten maar een setje nieuwe is nooit weg.
Vind het een gaaf duo!

Misschien zie ik je binnenkort wel weer een keer op een meeting.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Arjanestate

Citaat van: classicT5 op 17-11-2015 19:16:35
Is dat witte ding niet waar het zwarte kastje van je startonderbreker inzit? Linksonder het dashboard.

Ik zag in de link van big ben dat dat ding er standaard bij zit, ik ga ze toch een keer vervangen dus wie weet kom ik dat ding wel tegen.

Citaat van: leons850 op 18-11-2015 08:03:57
Kijk dat is relaxed. ;D
Geen idee of klopsensoren slijten maar een setje nieuwe is nooit weg.
Vind het een gaaf duo!

Misschien zie ik je binnenkort wel weer een keer op een meeting.

Thanks Leon, Ik twijfel nog of ik naar de KBM ga, ik ga de nachtdienst in dus op zich zou ik wel even kunnen komen kijken, en als de bezetting op mn werk het toelaat kan ik nog wel ff een Macje meepikken op de terugweg ;D
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

En vandaag een olielekkage ontdekt, sinds gisteren een verbrande olielucht, voor zover ik kan zien is het langs het hele carterventilatietraject nattig wat een week of vier geleden nog niet zo was. Nokkenas afdichting achter de verdelerkap is een tweede verdachte, die heb ik gelukkig op voorraad.

Woensdag maar eens goed kijken.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Oei, het is nu wel heel erg, morgen dan maar kijken...

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Ik heb ff de meeste zooi weggehaald onder de kap en kom dit tegen, de CV doormidden... waarschijnlijk het laatste zetje gegeven toen ik de turbo op speling had gecontroleerd pas geleden.

Straks alles maar monteren en onderdelen bestellen.
854 T-5 ROOD 1994

Sbv

das wel veel olie dan wat er doorheen gaat

Arjanestate

Ja vind ik ook maar er van uit gaand waar de Carterventilatie slang is gebroken en waar de olie tegen het schutbord aan spoot lijkt het er niet anders op dan dat het daar uit moet komen.

Het lijkt wel veel maar het lijkt mij als je flink door trapt dat de olie er flink wordt doorgeblazen met een brake Carterventilatie. Voor het hele gebeuren heb ik nog de olie vuldop test gedaan en dit was ok, een aantal weken geleden toen ik nog geen lekkage had was dit idem dito. Roken doeed de auto toen ook niet.

De hele CV wordt vervangen voor nieuw origineel spul, ik ben benieuwd! En nu het toch open ligt vervang ik gelijk ook het gehele vacuüm traject gelijk.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Is ook niet bevordelijk voor een juiste afdichting.. als ik lange nagels had dan kon ik hem er zó uitpeuteren.

EDIT: nokkenaskeerringen 2x 9443310 mee besteld met de carterventilatie order van vanmorgen bij ES.

854 T-5 ROOD 1994

innocenti

Ik wilde t net posten. Olie lijkt uit de nokkenaskeering te komen. Bij mij zag t er hetzelfde uit.

Arjanestate

178488 miles

Het olieprobleem is over, de auto moet nog even een paar keer goed warm worden gereden voordat alle olie stank weg is. Binnenkort maar even een goede motorreiniger scoren en het blok en de bak afspuiten.

Het jaar is bijna over en ik heb sinds ik de auto in mei gekocht heb toch aardig wat gedaan aan de auto, dus ik vind het wel leuk en handig voor een kleine resumé:

Mei 2015:

Aanschaf V70R AWD RHD uit 1997 169K miles op de teller.

169K: vervangen wiellager RV, rotor/verdelerkap en bougies.
172K: Raamschakelaar bestuurder (moet écht een RHD versie zijn)
172,5K: (21-07) D-riem+waterpomp en koelvloeistof. Olie ververst. Yatour dinges, tbv het streamen van muziek.
172,7K: Lichtschakelaar vervangen (sloop)
173,5K: Lekkende oliekoelerslangen vervangen.
175,4K: OEM bougiekabels en bobine, ruitenwisserbladen V+A, luchtfilter en interieurfilter.
177,5K: Chiptuning Schutten.
178:5K: Nokkenaskeerringen boven de bak vervangen ivm lekkage, carterventilatie vernieuwd.
179,5K: 4x Vredestein Ultrac Cento op de Comets en weer op de R geplaatst.

Gemiddeld verbruik LPG: 1:7,1.

Aankomende klussen:

Draagarm RV (besteld, is apk afkeur) en APK.
Intercooler en radiateur lichten om te kijken waarom de intercooler losgerammeld is (in Belgie...). Kachelradiateur zweet (radiateur is binnen, O-ringen onderweg)
Trekhaak.

De V70 staat weer op zijn Comets, dus de Pegasussen kunnen weer onder de rode, dat gaat betekenen dat deze weer rijdbaar is dus deze gaat woensdag de achtertuin uit en de garage in en dan kan ik eens gaan beginnen met het klaar maken van de auto. Ik neem er lekker de tijd voor en hoop in juli uiteindelijk klaar te zijn.

To do list voor de T-5.

nieuwe accu
Pegs terug onder de T-5
stationair regelaar schoonmaken
nieuwe voorruit
nieuwe schijven en blokken 993 BBK
achterremschijven en blokken
andere startmotor
katalysator op de 3" DP laten lassen
nieuwe uitlaat? ligt even aan de staat, anders alleen mooi eindstuk
poetsbeurt
dashboardkastje andere klep
Walbro 255l/h pomp
HU1205 terugplaatsen
d-riem+waterpomp
multiriem+span en looprol
olie 10W40 en filters
spiegelverstelling links nakijken
asbak terugplaatsen
oliepeilstok
dakstrips restaureren
gasveren achterklep
APK
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Zo, de rode is verhuisd naar de garage, gisteren kreeg de R z'n Comets terug met nieuwe banden en de Pegs zitten weer op de rode zodat deze van de overkapping naar de garage kon worden gereden.

Er moet nog wel worden geïnvesteerd in goede verlichting van de werkplek.

854 T-5 ROOD 1994

elianmars

Arjanestate

Vandaag vijf mooie TL bakken opgehangen, aankomende week komen de Wieland stekkers binnen en kan ik de boel aan gaan sluiten, de gene die nu in het midden hangt heb ik alvast aan de praat gebracht,  scheelt een mooi stukkie licht  8)

En nog even het klepje van het dashboardkastje vervangen, de oude kon alleen nog maar geopend worden met een staaldraadje

Voor

Na

En de HU1205 teruggeplaatst. Mocht er nog iemand zijn die zn zwarte SC805 hierop wil omruilen...
854 T-5 ROOD 1994