854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Ik ben vandaag maar eens begonnen met de distributieriem en waterpomp. De hydraulische spanner, multiriem, geleiderol en spanrol gelijk maar besteld bij ES, samen met een nieuw expansievaatje met dop, olie en koelvloeistof en gasveren voor de achterklep.

Het inlaatspruitstuk gaat er ook weer af zodat ik de startmotor kan verwijderen en kan kijken naar de starterkrans, in de helft van de keren dat de startmotor draait krast/krijst deze als ik de sleutel loslaat.

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Puinzooi momenteel onder de kap van de T-5

Starterkrans is nog in orde, ik had voor dat ik de disributie verwijderd had eerst de krans rondom bekeken, dat valt weer mee, dus dat wordt een andere starter.

Helaas de verkeerde distributieset gekregen, deze kan terug naar de HAMU en het goede spul haal ik wel bij ES.

Rechts wat er uit kwam en links wat ik mee kreeg...

En omdat de rechter voorkant opgekrikt staat heb ik gelijk maar de remblokken en schijven van de Porsche BBK vervangen.

Kan wel eens een keer een nieuw laagje rood gebruiken :eusa_shifty:
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Vandaag bij autopartsonline.nl in Ermelo een setje remklauwen opgehaald, op de doos staat het merk ABS (All Brake Systems) maar op de klauw staat gewoon ATE, das mooi, want de blokken en schijven zijn ook van ATE, achter is het nu weer lekker origineel. Ze kunnen ook nog wel gereviseerd zijn bij ABS maar het zal een stukkie beter remmen dan de oude klauwen. 8)

Helaas is bij het losdraaien van de remleiding op de LA klauw de draad van de wartel kapot gedraaid, mocht er iemand nog wat hebben liggen.. zie ook mijn gevraagd advertentie hier op het forum.

854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

Citaat van: Arjanestate op 07-02-2015 19:59:05
Kon ik niet laten liggen  ;D Nette, onbeschadigde bumper (behalve aan de onderkant dan maar dat gaat bij mij ook gebeuren met mn verlaagde onderstel) en in de juiste kleur! Mistlampen erbij. Opgehaald bij t5joost, gelijk kennis gemaakt met z'n broers, mooie klusruimte hebben jullie  :eusa_clap:

http://i62.tinypic.com/2qkjq7r.jpg

:eusa_dance:

:eusa_snooty:  :'(  :'(
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Arjanestate

Die heb ik een tijdje terug weer verkocht :P

Ik vind het wel mooi zo'n bumper maar met een originele hoef je minder voorzichtig te zijn :eusa_sick:

Heb je de originele bumper nog  van je T-5? Ik zoek nog een nette 601 met mistlampen.

854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

Citaat van: Arjanestate op 19-04-2016 19:02:03
Die heb ik een tijdje terug weer verkocht :P

Ik vind het wel mooi zo'n bumper maar met een originele hoef je minder voorzichtig te zijn :eusa_sick:

Heb je de originele bumper nog  van je T-5? Ik zoek nog een nette 601 met mistlampen.

komt ie nu mee  :eusa_shifty: is ook al weg helaas  :eusa_sick: weet nog wel een sloper te staan in 601! Dus mocht je van plan zijn te gaan kijken op de sloop doe even een pb'tje héb zelf helaas te weinig tijd en geen rijbewijs  :-\
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

UserID6342

Remleiding even bij de Brezan laten maken (als je geen felsapparaatje hebt), kost je 12.50 incl nippels en zet je er zo op...

Arjanestate

Citaat van: Dirk342 op 20-04-2016 07:59:42
Remleiding even bij de Brezan laten maken (als je geen felsapparaatje hebt), kost je 12.50 incl nippels en zet je er zo op...

Bij Rhonda Harderwijk,  €3,50 8)
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Ouwe meuk, morgen ff naar het ouwe ijzer ermee.

Alleen nog ff de olie verversen, koelsysteem ontluchten, remsysteem ontluchten. Aangezien mijn auto geen katalysator heeft mag de lambdasonde eruit voor de apk... schijnt dan goed te zijn voor de APK met een 94-er.. het was in ieder geval vorige keer ook gelukt.

De R is vandaag aan het aircoapparaat gehangen, na twee jaar zat er nog 600 gram koelmiddel in, best netjes!
854 T-5 ROOD 1994

KIM

Als je de lambdasensor er uit haalt, zal het lambda lampje gaan branden en dat is APK afkeur.

Met 600 g is je systeem keurig dicht: chapeau!

Arjanestate

Dank u namens de R ;D

Vorige keer 2x open neer Ermelo-Nijkerk en naar de apk en het lampje blijft uit (het lampje werkt, btw)

Maar goed, voor de keer daarna gaat er van te voren een katalysator tussen.

Edit: toch geen werkend lampje  :eusa_whistle:
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Joepie, hij is weer buiten geweest! Hij is nu klaar om donderdag gekeurd te worden en de airco moet worden bijgevuld. Even een blokje om geweest om te tanken en de remmen in te remmen. Hij rijdt weer heel lekker!  :eusa_dance:

Samen met z`n jongere broer, hij moet hoognodig gewassen en gepoetst worden  :eusa_whistle:

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

De 850 mag weer een jaartje, omdat ik de auto een heel klein beetje in vind houden heb ik gelijk maar een setje kabels, rotor en verdelerkap besteld bij Mister-auto. De oude zijn alweer 5 jaar oud en niet van Bougicord en Bosch. Bougietjes (OEM) zitten er pas 10K in, die kunnen nog wel even.

Ze hebben de fout van de bougiekabels van Bougicord trouwens nog steeds niet opgelost, voor een turbo moet je de 6468 hebben en voor een 10V de 6469.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79350.0.html

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Top! Op de dag van mijn vorige post heb ik een rotor en verdeler besteld, ze zijn nu net binnen... het is dat het zo goedkoop is daar.. bougiekabels kwamen afgelopen donderdag 'al'.

Vandaag eindelijk de wastegate van de R afgesteld, hij haalt nu de 1.0 bar netjes, het is nu net ff een ietsjes rappere auto geworden,  de wastegate stond op volle maan, en nu halve maan. Je komt er wel klote bij bij zo'n RHD, bij de T-5 zit er eigenlijk niks in de weg.

Nu is het nog even wachten op een slotvanger RV van de motorkap en dan is de 850 dagelijks inzetbaar en gaan we eerst maar eens de auto weer helderrood maken.

Nu de 850 weer inzetbaar is ga ik volgende week beginnen aan de Kachelradiateur van de R, deze zweet flink,
Iemand ervaring met het vervangen van de Kachelradiateur bij een RHD? Of maakt t niks uit?
854 T-5 ROOD 1994

elianmars

Maakt volgens mij niks uit. Ik denk dat de radiateur ook gewoon hetzelfde is.
Zo niet, dan moet je in spiegelbeeld denken ;D