Dashboard kerstboom bij afremmen?! -met filmpje-

Gestart door Joeri, 26-04-2012 17:06:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joeri

#15
Citaat van: Jack v op 26-04-2012 18:20:17
dit heb je gemeten op de dynamo?  

Het zowieso te weinig, maar hier gaan de lampjes niet van branden.
Nee, wel geprobeerd maar ik kan geen contact vinden met de stekker erop. Weet ook niet hoe ik dat wel zou moeten doen dan.

Edit: Na wat lezen en foto's kijken denk ik wel te kunnen meten op de dynamo. Maar nu eerst eten  :P
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Ewout Schalkwijk

Direct op de dynamo moet zo'n 14,1 Volt meten en dus ook op je polen.

Suc6 zo.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Om je pluskabel zit een zwart dopje. die even een beetje verwijderen. Daar zet je dan de + van je multimeter op. de - kun je gewoon op het blok zetten of de - van de accu.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 18:58:47
Om je pluskabel zit een zwart dopje. die even een beetje verwijderen. Daar zet je dan de + van je multimeter op. de - kun je gewoon op het blok zetten of de - van de accu.
Thanks, zoiets dacht ik al na het zien van wat pics.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

probeer alleebeide eens trouwens; op het blok en de - pool.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 19:03:43
probeer alleebeide eens trouwens; op het blok en de - pool.
Hier zijn ze:

Dynamo + en chassis - = tussen 11.8 en 12.2 volt
Dynamo + en accu - = 13.8 volt
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

#21
Heb je op de pool gemeten of de klem, maar zo te zien is je massakabeloverleden of maakt geen goed contact.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 20:13:03
Heb je op de pool gemeten of de klem, maar zo te zien is je massakabeloverleden of maakt geen goed contact.
Op de pool. Maar het voltage van de dynamo met chassis massa klopt toch niet??? Bovendien was het eerder genoemde voorbeeld 1op1 hetzelfde en opgelost door een andere dynamo.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

bekijk je massakabel aan het blok maar eens.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

zal ik doen. kan ik niet even een extra kabel leggen?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

jawel maar hheb je zo'n dikke kabel liggen dan?

Een draadje zal hier niet veel helpen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Okee, the story continues. 1 stap vooruit en een terug...  >:(

De massa kabel is afgebroken bij het blok. Thanks voor de tips!  :eusa_clap: Deze heb ik tijdelijk met een ring bovenop het blok gemonteerd bij de injectoren. :-\

Het probleem is er echter nog steeds.  :-[ Als de lampen op het dashboard branden dan zakt de motor tegelijk iets in en meet ik 12,2 volt tussen dynamo en blok/pool. Als de lampen uitgaan, en het toerental weer een stukje omhoog, dan meet ik een nette 13,9 volt tussen dynamo en blok/pool.

Dus of de dynamo of iets anders heeft een opdonder gehad of ik zit gewoon met 2 problemen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

UserID6342

Massa moet je aan het blok hangen met de dikke kabel, of aan de bak en nergens anders aan.  Controleer tevens je massakabel aan het chassis eventjes.  Nog beter, bij Stefan Ulkeman een compleet nieuw en goed setje bestellen.  Deze schroef je er zo tussen en dan is in ieder geval dat probleem alvast weg en kun je dingen gaan uitsluiten.

Jack v

als je hem aan 1 van die 2 boutjes van de injectorral hebt gehangen heb je geen goeie massa. Zoals gezegd door Dirk kabel aan de bak of onderblok vastmaken. Desnoods kabrl inkorten en opnieuw kaal maken, dan om een bout wikkelen en die vastzetten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Citaat van: Dirk342 op 26-04-2012 21:45:05
Massa moet je aan het blok hangen met de dikke kabel, of aan de bak en nergens anders aan.  Controleer tevens je massakabel aan het chassis eventjes.  Nog beter, bij Stefan Ulkeman een compleet nieuw en goed setje bestellen.  Deze schroef je er zo tussen en dan is in ieder geval dat probleem alvast weg en kun je dingen gaan uitsluiten.
Thanks. Had ik em maar gelijk besteld destijds maar was weer naar de achtergrond verdwenen bij mij. Ik had hem al een pb gestuurd of hij nog een setje heeft.

Helaas kan ik de kabel er nu niet opnieuw op knutselen. Hoop zaterdag het tijdelijk te kunnen fixen.

Maar dynamo blijft verdacht wat mij betreft...
Travel is the only thing you buy that makes you richer.