Dashboard kerstboom bij afremmen?! -met filmpje-

Gestart door Joeri, 26-04-2012 17:06:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joeri

Sinds vandaag een vervelende uitdaging. Bij afremmen op de motor gaan de lampjes in de tellerbak branden. Ze gaan weer uit als ik gas geef. Verder geen rare bij verschijnselen. Hier een link naar het filmpje: http://youtu.be/omrVKkByCcU

Zoekrichting wordt denk ik accu aansluiting, massa, stroomverdeler, dynamo  ???

Waar begin ik?  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

Ik denk het hoor weet het niet zeker natuurlijk .

Je zou  de + en - kabels van en naar je dynamo een langs kunnen gaan op slijtageplekken of losse kabels.

Mar het eerste wat in mij opkomt is je contactslot wat speling heeft.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Ik denk toch eerder de dynamo.
Symptomen van contactslot zijn brandende abs en tracs lampjes, koplampen en richtingaanwijzers die het niet doen.

jeroen74

Dit zijn wel de lampjes die parallel aan het dynamolampje staan (rare constructie btw), lijkt wel alsof de spanningsregelaar afslaat of zo. Of een slecht contactje bij de dynamo.

Het zou interessant zijn om eens de boordspanning te meten, als de spanningsregelaar afslaat zou de boordspanning behoorlijk moeten dalen...

Joeri

Citaat van: Ludo op 26-04-2012 17:54:21
Ik denk toch eerder de dynamo.
Symptomen van contactslot zijn brandende abs en tracs lampjes, koplampen en richtingaanwijzers die het niet doen.
Hmm, overleden? Zal zo nog meten. Hoe meet ik op de Dynamo?

Contacten accu zijn schoon maar heb ze net nog een keer goed schoongemaakt. Kabels nagelopen. Ziet er goed uit. Rammelen eraan verandert niets. Als de auto nu stationair draait dan branden ook alle lampen. Gaat pas uit als ik gas geef en komt dan weer terug.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

jeroen74

Lijkt mij toch de spanningsregelaar van de dynamo.

Meten doe je met een voltmeter, kan gewoon over de akku polen.

Joeri

Citaat van: jeroen74 op 26-04-2012 18:00:54
Lijkt mij toch de spanningsregelaar van de dynamo.

Meten doe je met een voltmeter, kan gewoon over de akku polen.
Waar zit die spanningsregelaar? En wat kan ik er aan meten/frutselen? Meten ga ik nu doen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Ewout Schalkwijk

Klinkt naar een relatie met de laadstroom. Gas geven is een hogere spanning. Wellicht is de spanningsregelaar stuk. Lijkt me niet dat dit aan het contactslot ligt, daar het ook met stationair loop is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: jeroen74 op 26-04-2012 18:00:54
Lijkt mij toch de spanningsregelaar van de dynamo.

Meten doe je met een voltmeter, kan gewoon over de akku polen.

Maar meet dan ook direct op de 'pluspool' van de dynamo. Die kan niet missen want vandaar af loopt een dikke kabel direct naar de accu. Massa haal je van je blok of je chassis. Verschil tussen direct op de accu en dynamo mag niet meer zijn dan enkele millivolts. Accu (plus) pool mag ook niet warm worden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Joeri

Gemeten: 11.9 volt. Nix meer nix minder. Geen verschil met gasgeven of meten op blok/pool.  :eusa_think:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jack v

dit heb je gemeten op de dynamo? 

Het zowieso te weinig, maar hier gaan de lampjes niet van branden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.


Joeri

Thanks, wijst toch naar de dynamo dan. Kan ik hier nog 1 dagje mee rijden?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.